Hovorca Jaguar Land Rover Slovakia Jozef Plško to povedal v reakcii na tlačovú konferenciu opozičného hnutia Sme rodina - Boris Kollár o dovoze lacnej pracovnej sily.
Autor TASR
Bratislava 31. októbra (TASR) - Väčšina z pracovníkov Jaguar Land Rover (JLR) pri Nitre pochádza zo SR. Uviedol to pre TASR hovorca JLR Slovakia Jozef Plško, v reakcii na tlačovú konferenciu opozičného hnutia Sme rodina - Boris Kollár o dovoze lacnej pracovnej sily z Ukrajiny a Srbska do JLR.
"Väčšina z našich viac ako 500 zamestnancov pochádza zo Slovenska a priamo z regiónu - viac ako 90 %. Aj aktuálne sa primárne zameriavame na oslovenie ľudí pochádzajúcich priamo z nitrianskeho regiónu a blízkeho okolia," spresnil Plško.
Zopakoval zároveň, že informácie, ktoré boli komunikované na tlačovej konferencii, nezohľadňujú všetky súčasti systému odmeňovania v JLR. "Uplatňujeme komplexný systém, v ktorom sa mesačná mzda pre kvalifikovaných robotníkov a výrobných pracovníkov bude pohybovať v rozmedzí od 900 po 1800 eur v priemere za mesiac, v závislosti od konkrétnej pracovnej pozície a skúseností," podčiarkol.
Priemerná mzda podľa Plška pozostáva z mesačného platu, príplatku za dopravu, príplatku za zručnosti, mesačného bonusu a trinásteho platu. Medzi ďalšie benefity patria doplnkové dôchodkové, úrazové či životné poistenie. "Tento úvodný priemerný nástupný plat pritom neobsahuje ďalšie príplatky, ktoré pribudnú a budú uplatňované v budúcnosti po spustení výroby, ako je napríklad príplatok za zmenovosť. Tieto príplatky v budúcnosti priemerný plat ďalej navýšia," dodal hovorca JLR Slovakia.
Milan Krajniak, podpredseda hnutia Sme rodina - Boris Kollár, na brífingu 31. októbra uviedol, že vláda SR sa v roku 2015 zaviazala automobilke JLR povoliť dovoz lacnej pracovnej sily z tretích krajín, najmä z Ukrajiny a zo Srbska. "V decembri roku 2015 vláda Roberta Fica (Smer-SD) schválila výšku platu v Jaguari na úrovni 1150 eur brutto, čo je približne sľubovaných 1200 eur," poznamenal Krajniak s tým, že táto suma platu bola uvedená v roku 2015 vo vládnom zdôvodnení poskytnutia vládnej pomoci pre JLR v celkovej výške 630 miliónov eur.
Podľa Krajniaka v ten istý deň, 11. decembra 2015, ako vláda schválila investičnú pomoc, bola podpísaná aj investičná zmluva medzi Slovenskou republikou, britským JLR, JLR Slovakia a mestom Nitra. V článku číslo 5 tejto investičnej zmluvy sa podľa neho hovorí, že "Slovensko sa zaväzuje poskytnúť urýchlené udelenie povolení na pobyt pre občanov zo štátov mimo EÚ". "To znamená, že už v roku 2015 sa vláda zaviazala, že bude Jaguaru vychádzať v ústrety a bude urýchlene udeľovať povolenia na pobyt pre občanov zo štátov mimo EÚ," podčiarkol Krajniak.
Krajniak o platoch v automobilke Jaguar pri Nitre hovoril 27. októbra, kedy informoval, že nástupný plat v JLR pri Nitre ponúkaný cez úrady práce je bez príplatkov 650 eur brutto, čo je asi polovica zo sľubovanej sumy a o tretinu nižší, ako je v bratislavskom Volkswagene. Aj po započítaní rôznych príplatkov (napríklad na dopravu, za zručnosti) bude podľa jeho slov ponúkaný plat nižší, ako sa sľubovalo.
"Väčšina z našich viac ako 500 zamestnancov pochádza zo Slovenska a priamo z regiónu - viac ako 90 %. Aj aktuálne sa primárne zameriavame na oslovenie ľudí pochádzajúcich priamo z nitrianskeho regiónu a blízkeho okolia," spresnil Plško.
Zopakoval zároveň, že informácie, ktoré boli komunikované na tlačovej konferencii, nezohľadňujú všetky súčasti systému odmeňovania v JLR. "Uplatňujeme komplexný systém, v ktorom sa mesačná mzda pre kvalifikovaných robotníkov a výrobných pracovníkov bude pohybovať v rozmedzí od 900 po 1800 eur v priemere za mesiac, v závislosti od konkrétnej pracovnej pozície a skúseností," podčiarkol.
Priemerná mzda podľa Plška pozostáva z mesačného platu, príplatku za dopravu, príplatku za zručnosti, mesačného bonusu a trinásteho platu. Medzi ďalšie benefity patria doplnkové dôchodkové, úrazové či životné poistenie. "Tento úvodný priemerný nástupný plat pritom neobsahuje ďalšie príplatky, ktoré pribudnú a budú uplatňované v budúcnosti po spustení výroby, ako je napríklad príplatok za zmenovosť. Tieto príplatky v budúcnosti priemerný plat ďalej navýšia," dodal hovorca JLR Slovakia.
Milan Krajniak, podpredseda hnutia Sme rodina - Boris Kollár, na brífingu 31. októbra uviedol, že vláda SR sa v roku 2015 zaviazala automobilke JLR povoliť dovoz lacnej pracovnej sily z tretích krajín, najmä z Ukrajiny a zo Srbska. "V decembri roku 2015 vláda Roberta Fica (Smer-SD) schválila výšku platu v Jaguari na úrovni 1150 eur brutto, čo je približne sľubovaných 1200 eur," poznamenal Krajniak s tým, že táto suma platu bola uvedená v roku 2015 vo vládnom zdôvodnení poskytnutia vládnej pomoci pre JLR v celkovej výške 630 miliónov eur.
Podľa Krajniaka v ten istý deň, 11. decembra 2015, ako vláda schválila investičnú pomoc, bola podpísaná aj investičná zmluva medzi Slovenskou republikou, britským JLR, JLR Slovakia a mestom Nitra. V článku číslo 5 tejto investičnej zmluvy sa podľa neho hovorí, že "Slovensko sa zaväzuje poskytnúť urýchlené udelenie povolení na pobyt pre občanov zo štátov mimo EÚ". "To znamená, že už v roku 2015 sa vláda zaviazala, že bude Jaguaru vychádzať v ústrety a bude urýchlene udeľovať povolenia na pobyt pre občanov zo štátov mimo EÚ," podčiarkol Krajniak.
Krajniak o platoch v automobilke Jaguar pri Nitre hovoril 27. októbra, kedy informoval, že nástupný plat v JLR pri Nitre ponúkaný cez úrady práce je bez príplatkov 650 eur brutto, čo je asi polovica zo sľubovanej sumy a o tretinu nižší, ako je v bratislavskom Volkswagene. Aj po započítaní rôznych príplatkov (napríklad na dopravu, za zručnosti) bude podľa jeho slov ponúkaný plat nižší, ako sa sľubovalo.