Prezident Zväzu automobilového priemyslu SR Juraj Sinay doplnil, že v roku 2015 prekročila výroba automobilov magickú hranicu 1.000. 000 kusov a túto pozíciu si udržala aj v minulom roku.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 20. júna (TASR) - Roky sa Slovensko hrdilo, že automobilová výroba má stále rastúci trend. V roku 2015 prekročila výroba automobilov magickú hranicu 1.000.000 kusov a túto pozíciu si udržala aj v minulom roku. S počtom 192 vozidiel na 1000 obyvateľov si Slovensko naďalej s výrazným náskokom udržuje pozíciu lídra v počte vyrobených automobilov per capita. Uviedol to dnes na brífingu v Bratislave prezident Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) Juraj Sinay.
Podľa jeho slov automobilový priemysel zamestnáva celkovo tisícky ľudí a v rámci subdodávateľského priemyslu je to viac ako 129.000 pracovníkov. Významný podiel na týchto číslach má práve Volkswagen Slovakia. Aktuálne zamestnáva 12.300 ľudí a v subdodávateľských firmách pracuje viac ako 50.000.
Táto pozícia je vo vážnom ohrození. Ostrý štrajk, ktorý sa začal dnes ráno vo Volkswagen Slovakia, vážne ohrozuje zamestnanosť, ekonomiku, hospodárstvo a pozíciu Slovenska na svetových trhoch. Toto tvrdenie dokazujú aj prípady z minulosti, kedy pri ostrých štrajkoch došlo v automobilovom priemysle k presunom výroby z krajín, kde sa štrajkovalo do iných regiónov.
"V tejto súvislosti považujem za potrebné vyzvať všetkých aktérov v rámci spoločnosti Volkswagen Slovakia k následným rokovaniam tak, aby bol slovenský automobilový priemysel naďalej považovaný za stabilnú súčasť slovenskej ekonomiky, atraktívnej pre zahraničných investorov. V opačnom prípade dochádza k strate dôvery, čo môže mať negatívny vplyv na budúci rast automobilového priemyslu a vzhľadom na jeho pozíciu aj na ekonomiku Slovenskej republiky," povedal Sinay.
Ako ďalej uviedol, odbormi prezentovanú požiadavku na rast miest o 16 % vníma ZAP ako výrazné ohrozenie konkurencieschopnosti celého automobilového priemyslu v regióne Vyšehradskej štvorky.
"Verím, že sa nájde prijateľný kompromis pre obe strany a Slovensko zostane naďalej lídrom automobilového priemyslu a naši ľudia budú mať aj naďalej dobrú prácu," zdôraznil Sinay.
Podľa jeho slov automobilový priemysel zamestnáva celkovo tisícky ľudí a v rámci subdodávateľského priemyslu je to viac ako 129.000 pracovníkov. Významný podiel na týchto číslach má práve Volkswagen Slovakia. Aktuálne zamestnáva 12.300 ľudí a v subdodávateľských firmách pracuje viac ako 50.000.
Táto pozícia je vo vážnom ohrození. Ostrý štrajk, ktorý sa začal dnes ráno vo Volkswagen Slovakia, vážne ohrozuje zamestnanosť, ekonomiku, hospodárstvo a pozíciu Slovenska na svetových trhoch. Toto tvrdenie dokazujú aj prípady z minulosti, kedy pri ostrých štrajkoch došlo v automobilovom priemysle k presunom výroby z krajín, kde sa štrajkovalo do iných regiónov.
"V tejto súvislosti považujem za potrebné vyzvať všetkých aktérov v rámci spoločnosti Volkswagen Slovakia k následným rokovaniam tak, aby bol slovenský automobilový priemysel naďalej považovaný za stabilnú súčasť slovenskej ekonomiky, atraktívnej pre zahraničných investorov. V opačnom prípade dochádza k strate dôvery, čo môže mať negatívny vplyv na budúci rast automobilového priemyslu a vzhľadom na jeho pozíciu aj na ekonomiku Slovenskej republiky," povedal Sinay.
Ako ďalej uviedol, odbormi prezentovanú požiadavku na rast miest o 16 % vníma ZAP ako výrazné ohrozenie konkurencieschopnosti celého automobilového priemyslu v regióne Vyšehradskej štvorky.
"Verím, že sa nájde prijateľný kompromis pre obe strany a Slovensko zostane naďalej lídrom automobilového priemyslu a naši ľudia budú mať aj naďalej dobrú prácu," zdôraznil Sinay.