Prezident Zväzu automobilového priemyslu SR povedal, že najhustejšia sieť subdodávateľov je od stredu Slovenska na západ.
Autor TASR
Žilina 14. novembra (TASR) – V automobilovom priemysle na Slovensku je v súčasnosti zhruba 370 subdodávateľských firiem a do reťazca od najnižšieho subdodávateľa po koncového výrobcu je zapojených priamo alebo nepriamo približne 180.000 zamestnancov. Pri príležitosti dvojdňového stretnutia firiem pôsobiacich v automobilovom priemysle CEE Automotive Supply Chain 2017 to v utorok v Žiline povedal prezident Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR Juraj Sinay.
O podujatie prejavilo podľa organizátorov záujem 385 účastníkov z 12 krajín, ktorým umožnili na internetovej stránke vopred naplánovať 669 stretnutí. Najväčší záujem o obchodné stretnutie zaznamenali zástupcovia piatich automobilových výrobcov a ich priami dodávatelia. Podujatie spoluorganizovalo šesť agentúr a zväzov, ktorých pôvodným zámerom bolo podporiť hlavne svojich partnerov, členov zo Slovenska, krajín V4 a nájsť priestor na stretnutie, rokovania a nadviazanie obchodných vzťahov.
Slovensko je podľa prezidenta ZAP technologicky celkom dobre pripravené. "Najhustejšia sieť subdodávateľov je od stredu Slovenska na západ a je jasné, že je tu ešte veľký priestor od stredu Slovenska na východ. Veľmi pozitívne je, že prichádzajú koneční zhotovitelia, ktorí stále uvádzajú na trh nové výrobky. Dnes už môžeme hovoriť aj o tom, že cieľovo tu možno budú autá s alternatívnymi pohonmi. A toto je veľká príležitosť pre všetkých subdodávateľov v reťazci automobilového priemyslu," povedal Sinay.
"Sme radi, že Slovensko vďaka svojej centralizovanej polohe a hlavne orientácii na automobilový priemysel dokázalo prilákať tak veľký počet účastníkov. Už prvý ročník nášho podujatia je dôkazom, že automobilový priemysel má stále potenciál na rozvoj a je otvorený novým obchodným príležitostiam. Trh dodávateľov v automobilovom priemysle v strednej Európe je pomerne vysoko koncentrovaný a dlhodobo vykazuje rastúcu tendenciu," povedal za organizátorov generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu Róbert Šimončič.
O nových trendoch, požiadavkách a skúsenostiach z praxe prednášali okrem iných zástupcovia spoločností Volkswagen Slovakia, Kia Motors Slovakia a PSA Group. "Kritickým faktorom je trh s ľuďmi a schopnosť firiem ich prilákať alebo nahradiť technológiami. A vôbec schopnosť a ochota firiem aplikovať nové technológie do výrobných procesov. Tu vidieť rozdiely medzi firmami, ktoré boli schopné alebo videli ďalej do budúcnosti a pripravovali sa na to. To je pre nás ukazovateľ úrovne dodávateľskej firmy a takisto jej schopnosti udržať sa v silnom konkurenčnom prostredí vpredu. Tým je takýto partner žiadaný a dôveryhodný pre každého zákazníka," uviedol Michal Lábaj z Kia Motors Slovakia.
Podľa Pavla Štěpánka zo spoločnosti Škoda Auto je tlak na zefektívnenie práce u subdodávateľov jednoznačný. "Na to, čo predtým robilo päť ľudí, sú dnes napríklad iba dvaja konštruktéri. Toto nepostihuje iba nás, že rastie objem projektov a je na to stále menší počet ľudí. Určite sa to dotýka aj našich subdodávateľov. Keď k nim jazdíme, snažíme sa ich nejakým spôsobom motivovať, aby vzdelávali svojich zamestnancov. Pretože požiadavky našich zákazníkov na výrobok rastú, rovnaké požiadavky sa snažíme prenášať na našich subdodávateľov," dodal Štěpánek.
O podujatie prejavilo podľa organizátorov záujem 385 účastníkov z 12 krajín, ktorým umožnili na internetovej stránke vopred naplánovať 669 stretnutí. Najväčší záujem o obchodné stretnutie zaznamenali zástupcovia piatich automobilových výrobcov a ich priami dodávatelia. Podujatie spoluorganizovalo šesť agentúr a zväzov, ktorých pôvodným zámerom bolo podporiť hlavne svojich partnerov, členov zo Slovenska, krajín V4 a nájsť priestor na stretnutie, rokovania a nadviazanie obchodných vzťahov.
Slovensko je podľa prezidenta ZAP technologicky celkom dobre pripravené. "Najhustejšia sieť subdodávateľov je od stredu Slovenska na západ a je jasné, že je tu ešte veľký priestor od stredu Slovenska na východ. Veľmi pozitívne je, že prichádzajú koneční zhotovitelia, ktorí stále uvádzajú na trh nové výrobky. Dnes už môžeme hovoriť aj o tom, že cieľovo tu možno budú autá s alternatívnymi pohonmi. A toto je veľká príležitosť pre všetkých subdodávateľov v reťazci automobilového priemyslu," povedal Sinay.
"Sme radi, že Slovensko vďaka svojej centralizovanej polohe a hlavne orientácii na automobilový priemysel dokázalo prilákať tak veľký počet účastníkov. Už prvý ročník nášho podujatia je dôkazom, že automobilový priemysel má stále potenciál na rozvoj a je otvorený novým obchodným príležitostiam. Trh dodávateľov v automobilovom priemysle v strednej Európe je pomerne vysoko koncentrovaný a dlhodobo vykazuje rastúcu tendenciu," povedal za organizátorov generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu Róbert Šimončič.
O nových trendoch, požiadavkách a skúsenostiach z praxe prednášali okrem iných zástupcovia spoločností Volkswagen Slovakia, Kia Motors Slovakia a PSA Group. "Kritickým faktorom je trh s ľuďmi a schopnosť firiem ich prilákať alebo nahradiť technológiami. A vôbec schopnosť a ochota firiem aplikovať nové technológie do výrobných procesov. Tu vidieť rozdiely medzi firmami, ktoré boli schopné alebo videli ďalej do budúcnosti a pripravovali sa na to. To je pre nás ukazovateľ úrovne dodávateľskej firmy a takisto jej schopnosti udržať sa v silnom konkurenčnom prostredí vpredu. Tým je takýto partner žiadaný a dôveryhodný pre každého zákazníka," uviedol Michal Lábaj z Kia Motors Slovakia.
Podľa Pavla Štěpánka zo spoločnosti Škoda Auto je tlak na zefektívnenie práce u subdodávateľov jednoznačný. "Na to, čo predtým robilo päť ľudí, sú dnes napríklad iba dvaja konštruktéri. Toto nepostihuje iba nás, že rastie objem projektov a je na to stále menší počet ľudí. Určite sa to dotýka aj našich subdodávateľov. Keď k nim jazdíme, snažíme sa ich nejakým spôsobom motivovať, aby vzdelávali svojich zamestnancov. Pretože požiadavky našich zákazníkov na výrobok rastú, rovnaké požiadavky sa snažíme prenášať na našich subdodávateľov," dodal Štěpánek.