Južná Kórea je najväčším svetovým vývozcom pamäťových čipov a domovom globálnej čipovej veľmoci Samsung Electronics, ako aj veľkých automobiliek vrátane Hyundai a Kia Motors.
Autor TASR
Soul 15. júna (TASR) - Juhokórejskí vodiči nákladných áut sa v stredu vrátia do práce po ôsmich dňoch štrajku, keďže dosiahli dohodu o mzdách a nákladoch na palivá. Ich protestná akcia otriasla globálnymi dodávateľskými reťazcami. TASR správu prevzala z AFP.
Štrajk kamionistov narušil výrobu a dodávky v dôležitých odvetviach, ako sú oceliarsky, petrochemický a automobilový sektor. Bol tiež skúškou pre nového prezidenta Jun Sok-jola, ktorý sa zaviazal, že bude riešiť pracovné spory "prísne".
Odborový zväz vodičov nákladných áut (Cargo Truckers Solidarity Union) dosiahol dohodu s ministerstvom dopravy v utorok (14. 4.) neskoro večer. Kamionisti sa vrátia do práce od stredy, oznámilo ministerstvo.
Ministerstvo vo vyhlásení uviedlo, že sa mu "uľavilo", keď sa odbory rozhodli ukončiť štrajk, a vyjadrilo ľútosť nad prerušením logistiky a výroby.
Kamionisti zvolali štrajk na protest proti prudkému nárastu cien pohonných látok (inflácia v krajine je na najvyššej úrovni za viac ako desať rokov) a ukončeniu garancie minimálnej mzdy.
Platnosť systému sadzieb bezpečnej nákladnej dopravy mala vypršať neskôr v priebehu tohto roka, ale obe strany sa údajne dohodli, že ho ponechajú. Tento systém bol navrhnutý tak, aby pomohol predchádzať nebezpečnej jazde kamionistov a zaručil minimálne sadzby za prepravu.
Štrajk vo štvrtej najväčšej ázijskej ekonomike bol ďalšou ranou pre medzinárodné dodávateľské reťazce, ktoré stále zápasia s dôsledkami blokád na zastavenie ochorenia COVID-19 a najnovšie aj s ruskou inváziou na Ukrajinu.
Južná Kórea je najväčším svetovým vývozcom pamäťových čipov a domovom globálnej čipovej veľmoci Samsung Electronics, ako aj veľkých automobiliek vrátane Hyundai a Kia Motors.
Ministerstvo obchodu v utorok uviedlo, že akcia viedla k stratám pre podniky vo výške približne 1,6 bilióna wonov (1,19 miliardy eur). Vláda v utorok zároveň vyzvala kamionistov na ukončenie štrajku, ktorý "spôsobuje veľké problémy v logistickej sieti".
Prezident, ktorý je nováčikom v politike, počas kampane sľúbil, že bude prísny v pracovných sporoch a naznačil, že je viac za biznis v otázkach, ako je minimálny pracovný čas.
(1 EUR = 1346,72 KRW)
Štrajk kamionistov narušil výrobu a dodávky v dôležitých odvetviach, ako sú oceliarsky, petrochemický a automobilový sektor. Bol tiež skúškou pre nového prezidenta Jun Sok-jola, ktorý sa zaviazal, že bude riešiť pracovné spory "prísne".
Odborový zväz vodičov nákladných áut (Cargo Truckers Solidarity Union) dosiahol dohodu s ministerstvom dopravy v utorok (14. 4.) neskoro večer. Kamionisti sa vrátia do práce od stredy, oznámilo ministerstvo.
Ministerstvo vo vyhlásení uviedlo, že sa mu "uľavilo", keď sa odbory rozhodli ukončiť štrajk, a vyjadrilo ľútosť nad prerušením logistiky a výroby.
Kamionisti zvolali štrajk na protest proti prudkému nárastu cien pohonných látok (inflácia v krajine je na najvyššej úrovni za viac ako desať rokov) a ukončeniu garancie minimálnej mzdy.
Platnosť systému sadzieb bezpečnej nákladnej dopravy mala vypršať neskôr v priebehu tohto roka, ale obe strany sa údajne dohodli, že ho ponechajú. Tento systém bol navrhnutý tak, aby pomohol predchádzať nebezpečnej jazde kamionistov a zaručil minimálne sadzby za prepravu.
Štrajk vo štvrtej najväčšej ázijskej ekonomike bol ďalšou ranou pre medzinárodné dodávateľské reťazce, ktoré stále zápasia s dôsledkami blokád na zastavenie ochorenia COVID-19 a najnovšie aj s ruskou inváziou na Ukrajinu.
Južná Kórea je najväčším svetovým vývozcom pamäťových čipov a domovom globálnej čipovej veľmoci Samsung Electronics, ako aj veľkých automobiliek vrátane Hyundai a Kia Motors.
Ministerstvo obchodu v utorok uviedlo, že akcia viedla k stratám pre podniky vo výške približne 1,6 bilióna wonov (1,19 miliardy eur). Vláda v utorok zároveň vyzvala kamionistov na ukončenie štrajku, ktorý "spôsobuje veľké problémy v logistickej sieti".
Prezident, ktorý je nováčikom v politike, počas kampane sľúbil, že bude prísny v pracovných sporoch a naznačil, že je viac za biznis v otázkach, ako je minimálny pracovný čas.
(1 EUR = 1346,72 KRW)