V Kórei sa preto české pivo nielen čapuje v reštauráciách, ale možno ho nájsť aj v supermarketoch a malých obchodoch.
Autor TASR
Praha/Soul 3. marca (TASR) - Južná Kórea je prekvapivo jedným z najrýchlejšie rastúcich zahraničných trhov pre české pivo. V tejto ekonomicky vyspelej a bohatej krajine totiž v ostatných rokoch raketovo stúpa spotreba tohto nápoja. A dramaticky sa zvyšuje aj dovoz z celého sveta, čo už pocítili aj české pivovary. Uviedol to portál E15.cz.
V Kórei sa preto české pivo nielen čapuje v reštauráciách, ale možno ho nájsť aj v supermarketoch a malých obchodoch. Veľmi dobre ide na odbyt Plzenský Prazdroj a Veľkopopovický Kozel. Na kórejskom trhu však operujú aj Staropramen či Budvar. Navyše v Pusane, na juhu krajiny, je jedna z mála priamych českých investícií v Kórei, a to pivovar a krčma Praha 993. Varí vlastné pivo a dodáva ho aj do iných podnikov.
Japonská skupina Asahi, ktorá výrobu najznámejšieho českého piva ovláda, s ním má v tejto ázijskej krajine ďalšie veľké plány. Pilsner Urquell sem v roku 2011 vyviezol 4000 hektolitrov (hl) piva, tento rok to má byť už okolo 100.000 hl. Veľkopopovického Kozla sa tu predalo vlani 72.000 hl.
"Južná Kórea je momentálne náš vôbec najrýchlejšie rastúci zahraničný trh na svete," povedala pre E15 v juhokórejskom Kangnungu Eva Staníková, manažérka globálneho marketingu.
Kórejci radi experimentujú a podobne ako Japonci požadujú od zahraničných výrobkov najvyššiu kvalitu. Aj preto Prazdroj vyučil vlani na jeseň v Plzni skupinu juhokórejských výčapníkov. Čierny Veľkopopovický Kozel zase mieri hlavne na ženy a je populárny najmä u mladej generácii.
Pivovar Praha 993 v Pusane je v prevádzke zhruba rok. Má českého sladovníka aj personál. Ak bude aj tento rok úspešný, chcú jeho majitelia vybudovať podľa rovnakého konceptu aj pivovar v Soule.
Predaju českého piva výrazne pomáha dohoda o voľnom obchode medzi Európskou úniou a Kórejskou republikou z júla 2011. Tá odštartovala doslova boom dovozu zahraničných pív. Vo februári 2015 potom Česko podpísalo s Kóreou zmluvu o strategickom partnerstve, ako s prvou krajinou v Ázii. Dá sa preto očakávať, že Kórejci, ktorí trávia v reštauráciách pomerne veľa času, budú ďalej chodiť na české pivo.
V Kórei sa preto české pivo nielen čapuje v reštauráciách, ale možno ho nájsť aj v supermarketoch a malých obchodoch. Veľmi dobre ide na odbyt Plzenský Prazdroj a Veľkopopovický Kozel. Na kórejskom trhu však operujú aj Staropramen či Budvar. Navyše v Pusane, na juhu krajiny, je jedna z mála priamych českých investícií v Kórei, a to pivovar a krčma Praha 993. Varí vlastné pivo a dodáva ho aj do iných podnikov.
Japonská skupina Asahi, ktorá výrobu najznámejšieho českého piva ovláda, s ním má v tejto ázijskej krajine ďalšie veľké plány. Pilsner Urquell sem v roku 2011 vyviezol 4000 hektolitrov (hl) piva, tento rok to má byť už okolo 100.000 hl. Veľkopopovického Kozla sa tu predalo vlani 72.000 hl.
"Južná Kórea je momentálne náš vôbec najrýchlejšie rastúci zahraničný trh na svete," povedala pre E15 v juhokórejskom Kangnungu Eva Staníková, manažérka globálneho marketingu.
Kórejci radi experimentujú a podobne ako Japonci požadujú od zahraničných výrobkov najvyššiu kvalitu. Aj preto Prazdroj vyučil vlani na jeseň v Plzni skupinu juhokórejských výčapníkov. Čierny Veľkopopovický Kozel zase mieri hlavne na ženy a je populárny najmä u mladej generácii.
Pivovar Praha 993 v Pusane je v prevádzke zhruba rok. Má českého sladovníka aj personál. Ak bude aj tento rok úspešný, chcú jeho majitelia vybudovať podľa rovnakého konceptu aj pivovar v Soule.
Predaju českého piva výrazne pomáha dohoda o voľnom obchode medzi Európskou úniou a Kórejskou republikou z júla 2011. Tá odštartovala doslova boom dovozu zahraničných pív. Vo februári 2015 potom Česko podpísalo s Kóreou zmluvu o strategickom partnerstve, ako s prvou krajinou v Ázii. Dá sa preto očakávať, že Kórejci, ktorí trávia v reštauráciách pomerne veľa času, budú ďalej chodiť na české pivo.