Farkašovský navrhuje zúžiť skupinu tovarov, ktoré majú podliehať zníženej sadzbe DPH.
Autor TASR
Bratislava 17. septembra (TASR) – Znížená daň z pridanej hodnoty (DPH) na noviny, časopisy a periodiká na 10 % by sa mala týkať len denníkov. Vyplýva to z pozmeňujúceho návrhu, ktorý predniesol poslanec SNS Karol Farkašovský v rozprave k novele zákona o DPH.
Farkašovský navrhuje zúžiť skupinu tovarov, ktoré majú podliehať zníženej sadzbe DPH. "Sadzbe dane 10 % by tak podliehali len denníky, čo predstavuje zníženie príjmov DPH o 6 miliónov eur ročne," skonštatoval poslanec s tým, že sa tým berú do úvahy vplyvy na štátny rozpočet.
Opozičný poslanec za OĽaNO Eduard Heger sa v tejto súvislosti zaujímal, ako budú kryté výpadky zo štátneho rozpočtu, ktoré má priniesť tento, ale aj iné návrhy zákonov z dielne SNS. Zdôraznil, že minister financií má problém zostaviť budúcoročný štátny rozpočet.
Novelou zákona o dani z pridanej hodnoty, ktorá je v súčasnosti v druhom čítaní, má klesnúť daň na noviny, časopisy a periodiká na 10 %. Znížená sadzba dane by sa nemala uplatniť na noviny, časopisy a periodiká, ktorých reklamný materiál jednotlivo alebo spolu tvorí viac ako 50 % celkového obsahu. Nižšia sadzba sa nemá uplatniť ani na periodiká, v ktorých erotický obsah predstavuje jednotlivo alebo spolu viac ako 10 % celkového obsahu.
Farkašovský navrhuje zúžiť skupinu tovarov, ktoré majú podliehať zníženej sadzbe DPH. "Sadzbe dane 10 % by tak podliehali len denníky, čo predstavuje zníženie príjmov DPH o 6 miliónov eur ročne," skonštatoval poslanec s tým, že sa tým berú do úvahy vplyvy na štátny rozpočet.
Opozičný poslanec za OĽaNO Eduard Heger sa v tejto súvislosti zaujímal, ako budú kryté výpadky zo štátneho rozpočtu, ktoré má priniesť tento, ale aj iné návrhy zákonov z dielne SNS. Zdôraznil, že minister financií má problém zostaviť budúcoročný štátny rozpočet.
Novelou zákona o dani z pridanej hodnoty, ktorá je v súčasnosti v druhom čítaní, má klesnúť daň na noviny, časopisy a periodiká na 10 %. Znížená sadzba dane by sa nemala uplatniť na noviny, časopisy a periodiká, ktorých reklamný materiál jednotlivo alebo spolu tvorí viac ako 50 % celkového obsahu. Nižšia sadzba sa nemá uplatniť ani na periodiká, v ktorých erotický obsah predstavuje jednotlivo alebo spolu viac ako 10 % celkového obsahu.