Štátny tajomník MPSVR SR Juraj Káčer so svojimi rezortnými kolegami z členských štátov EÚ diskutovali o tom, že nástroje na zisťovanie potrieb zamestnanosti sú dôležité.
Autor TASR
Bratislava 20. októbra (TASR) - Časť pracovnej sily sa na trhu práce stáva ohrozenou. Nie je totiž schopná svojimi zručnosťami reagovať na meniacu sa situáciu na trhu práce. Táto skupina by mala mať dostatočnú a včasnú podporu. Je tiež potrebné investovať do vzdelávania v oblasti umelej inteligencie. Uviedol to štátny tajomník Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny (MPSVR) SR Juraj Káčer na konferencii pod záštitou španielskeho predsedníctva v Rade Európskej únie (EÚ).
"V blízkej budúcnosti bude mať výrazný vplyv na štruktúru trhu práce umelá inteligencia. Preto považujem za kľúčové investovať do vzdelávania a rozvoja zručností, ako aj podporovať vzdelávanie zamerané na umelú inteligenciu," uviedol Káčer.
Káčer so svojimi rezortnými kolegami z členských štátov EÚ diskutovali o tom, že nástroje na zisťovanie potrieb zamestnanosti sú dôležité. Relevantní aktéri by mali mať informácie o zručnostiach a odbornej príprave, ktoré sú potrebné na zosúladenie ponuky a dopytu na trhu práce.
Zároveň sa potreby na trhu práce stále menia, čo si vyžaduje prispôsobenie zručností a vzdelávania novým požiadavkám, ktoré vyplývajú aj zo zeleného a digitálneho hospodárstva. Potrebné je brať do úvahy aj špecifické potreby zraniteľných skupín a starnúceho obyvateľstva v Európe. Na konferencii si jej účastníci vymenili osvedčené postupy krajín v problematike zamestnanosti v meniacom sa prostredí.
"Súčasťou Stratégie celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021-2030 je efektívnejšie prepojiť vzdelávanie a trh práce s dôrazom na očakávané zmeny v štruktúre pracovných miest, posilniť motiváciu zamestnancov, ale aj zamestnávateľov zapájať sa do vzdelávania," priblížil rezort práce.
"V blízkej budúcnosti bude mať výrazný vplyv na štruktúru trhu práce umelá inteligencia. Preto považujem za kľúčové investovať do vzdelávania a rozvoja zručností, ako aj podporovať vzdelávanie zamerané na umelú inteligenciu," uviedol Káčer.
Káčer so svojimi rezortnými kolegami z členských štátov EÚ diskutovali o tom, že nástroje na zisťovanie potrieb zamestnanosti sú dôležité. Relevantní aktéri by mali mať informácie o zručnostiach a odbornej príprave, ktoré sú potrebné na zosúladenie ponuky a dopytu na trhu práce.
Zároveň sa potreby na trhu práce stále menia, čo si vyžaduje prispôsobenie zručností a vzdelávania novým požiadavkám, ktoré vyplývajú aj zo zeleného a digitálneho hospodárstva. Potrebné je brať do úvahy aj špecifické potreby zraniteľných skupín a starnúceho obyvateľstva v Európe. Na konferencii si jej účastníci vymenili osvedčené postupy krajín v problematike zamestnanosti v meniacom sa prostredí.
"Súčasťou Stratégie celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021-2030 je efektívnejšie prepojiť vzdelávanie a trh práce s dôrazom na očakávané zmeny v štruktúre pracovných miest, posilniť motiváciu zamestnancov, ale aj zamestnávateľov zapájať sa do vzdelávania," priblížil rezort práce.