Ako zaujať generáciu Y? Generáciu, ktorá už videla a zažila všetko, a má na dosah čokoľvek 24/7? Vedia zamestnávatelia presvedčiť mladých, že im stále rozumejú a kráčajú s dobou?
Autor OTS
Bratislava 29. marca (OTS) - Bojisko pracovného trhu dnes funguje v obrátenom garde. Súperenie zástupu kandidátov o dobrý job, kedy sme zaregistrovali na absolventskú pozíciu desiatky životopisov, vystriedal prevrátený pomer ponuky a dopytu. Nie zamestnávatelia si vyberajú vhodného kandidáta, ale mladí šikovní kandidáti sú tí, ktorí si vyberajú spomedzi konkurenčných firiem.
Zmysluplne zaujať a udržať ich pozornosť je doslova výzva. Vďaka rapídnemu vývoju technológií a sociálnych sietí fungujú dnes kandidáti „live“ na Facebooku, YouTube, Instagrame, Twitteri, chatujú, blogujú, browsujú a postujú - ich pozornosť sa delí medzi najrôznejšie podnety. Popri tom sa ich pozornosť snažia získať ešte aj značky, marketéri, predajcovia, speakeri, zamestnávatelia. Ochota venovať svoju pozornosť sa preto stáva pre generáciu Y raritnou.
V ČSOB už dlhšie sledujeme tento trend a snažíme sa priblížiť k mladým, či už kandidátom, zamestnancom alebo klientom. Riešením je zážitok a ich zapojenie - „engagement“. Generácia Y miluje, keď je súčasťou procesu, keď je stredobodom deja. Chcú sa sami rozhodovať, veliť a neustále prekonávať ostatných, ale aj samých seba. Ich prirodzená súťaživosť a hravosť je kľúčová. Chcú sa totiž hrať a súťažiť aj v práci! Zamestnávatelia nadobúdajú pocit, že kandidáti sú čoraz viac pasívni voči pracovným ponukám a je potrebné ich motivovať k akcii. Hry sú skvelým prostriedkom. Prostredníctvom nich sa vieme nenásilne naučiť nové informácie, sme odmeňovaní za dosahovanie výsledkov a naša prirodzená zvedavosť a súťaživosť udržiava našu pozornosť.
Aplikáciu týchto princípov mimo herného prostredia sme v ČSOB využili pri hravej inštalácii na veľtrhu práce. Práve na kariérnom veľtrhu je boj o kandidátovu pozornosť priam zhmotnený v limitovanom čase a priestore. Vidíme tu firmy, ktoré sa snažia zaujať všetkým od pier a zápisníkov, až po možnosť porozprávať sa s CEO. Mladí sú pritom zahltení podnetmi zo všetkých strán a často sa bez zrejmého záujmu prechádzajú výstaviskom. Zároveň v ČSOB vieme, že kandidát si vytvára prvé dojmy o našej spoločnosti, kultúre a hodnotách, už na základe prvej pozitívnej interakcie. „Prvý dojem druhýkrát neurobíš.“ Preto sme mladých chceli osloviť nenásilne, hravo, IM PRIRODZENE a veľmi smart.
Naše skúsenosti „z hrania sa s kandidátmi“, budú jednou z tém workshopu HRDA: Hry, gamifikácia a aplikácie – Nová éra rozvoja manažérskych zručností, ktorý sa uskutoční 6. apríla 2017 v Bratislave.
Partneri HRDA: Excellent Partners, Accelium, workforce.sk, Appelia cup, Marella, Martinus, Vinohradníctvo a vinárstvo Miloš Máťuš, Engage Hill, karierainfo.sk, TASR, Intenziva, HR salón, Manažér
Miesto si rezervujte na semancova@extpartners.sk alebo predpredaj.sk
Zmysluplne zaujať a udržať ich pozornosť je doslova výzva. Vďaka rapídnemu vývoju technológií a sociálnych sietí fungujú dnes kandidáti „live“ na Facebooku, YouTube, Instagrame, Twitteri, chatujú, blogujú, browsujú a postujú - ich pozornosť sa delí medzi najrôznejšie podnety. Popri tom sa ich pozornosť snažia získať ešte aj značky, marketéri, predajcovia, speakeri, zamestnávatelia. Ochota venovať svoju pozornosť sa preto stáva pre generáciu Y raritnou.
V ČSOB už dlhšie sledujeme tento trend a snažíme sa priblížiť k mladým, či už kandidátom, zamestnancom alebo klientom. Riešením je zážitok a ich zapojenie - „engagement“. Generácia Y miluje, keď je súčasťou procesu, keď je stredobodom deja. Chcú sa sami rozhodovať, veliť a neustále prekonávať ostatných, ale aj samých seba. Ich prirodzená súťaživosť a hravosť je kľúčová. Chcú sa totiž hrať a súťažiť aj v práci! Zamestnávatelia nadobúdajú pocit, že kandidáti sú čoraz viac pasívni voči pracovným ponukám a je potrebné ich motivovať k akcii. Hry sú skvelým prostriedkom. Prostredníctvom nich sa vieme nenásilne naučiť nové informácie, sme odmeňovaní za dosahovanie výsledkov a naša prirodzená zvedavosť a súťaživosť udržiava našu pozornosť.
Aplikáciu týchto princípov mimo herného prostredia sme v ČSOB využili pri hravej inštalácii na veľtrhu práce. Práve na kariérnom veľtrhu je boj o kandidátovu pozornosť priam zhmotnený v limitovanom čase a priestore. Vidíme tu firmy, ktoré sa snažia zaujať všetkým od pier a zápisníkov, až po možnosť porozprávať sa s CEO. Mladí sú pritom zahltení podnetmi zo všetkých strán a často sa bez zrejmého záujmu prechádzajú výstaviskom. Zároveň v ČSOB vieme, že kandidát si vytvára prvé dojmy o našej spoločnosti, kultúre a hodnotách, už na základe prvej pozitívnej interakcie. „Prvý dojem druhýkrát neurobíš.“ Preto sme mladých chceli osloviť nenásilne, hravo, IM PRIRODZENE a veľmi smart.
Naše skúsenosti „z hrania sa s kandidátmi“, budú jednou z tém workshopu HRDA: Hry, gamifikácia a aplikácie – Nová éra rozvoja manažérskych zručností, ktorý sa uskutoční 6. apríla 2017 v Bratislave.
Partneri HRDA: Excellent Partners, Accelium, workforce.sk, Appelia cup, Marella, Martinus, Vinohradníctvo a vinárstvo Miloš Máťuš, Engage Hill, karierainfo.sk, TASR, Intenziva, HR salón, Manažér
Miesto si rezervujte na semancova@extpartners.sk alebo predpredaj.sk