Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 22. október 2024Meniny má Sergej
< sekcia Ekonomika

Za letenky platené kartou možno po zrušení letu žiadať vrátenie platby

Ilustračné foto. Foto: Teraz.sk

K žiadosti o vrátenie platby treba predložiť komunikáciu s obchodníkom, v ktorej sa snažil zákazník získať peniaze za zrušenú službu späť.

Bratislava 6. augusta (TASR) - V prípade zrušenia letu možno za letenky zakúpené prostredníctvom platobnej karty požiadať o vrátenie platby, takzvaný chargeback. O sprostredkovanie služby možno požiadať v banke, ktorá platobnú kartu vydala, splnených však musí byť niekoľko podmienok. Upozornila právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie Sylvia Ďatelinková.

"V prípade zrušenia letu možno službu využiť, ak sú splnené základné podmienky: platba za letenku bola realizovaná platobnou kartou, k zrušeniu letu došlo zo strany obchodníka, od ktorého sa platiteľ pokúsil získať peňažné prostriedky za letenku späť. Ak bola komunikácia neúspešná, je možné využiť chargeback. Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala," priblížila Ďatelinková.

K žiadosti o vrátenie platby treba predložiť komunikáciu s obchodníkom, v ktorej sa snažil zákazník získať peniaze za zrušenú službu späť. Priložiť treba aj doklad o kúpe služby s informáciami o detailoch letu a cene služby. "Ak bola služba zrušená zo strany obchodníka, je potrebné predložiť potvrdenie o jej zrušení," doplnila Ďatelinková.

Služba je podľa právničky určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý za letenku zaplatil platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou či prevodom sa služba nevzťahuje. "Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností, pričom banka v celom procese vystupuje iba v postavení sprostredkovateľa žiadosti," doplnila Ďatelinková.