Dodávka základných sietí GSM-R a prístupovej technológie na spolu viac ako 300 kilometroch železničných tratí.
Autor OTS
Viedeň/Praha 19. mája (OTS) – Spoločnosť Kapsch CarrierCom získala zákazku v rámci verejného obstarávania na realizáciu ďalších dvoch projektov GSM-R v Českej republike. Špecialista na železničnú telekomunikačnú techniku nainštaluje v najbližších dvoch rokoch špičkovú technológiu na dvoch úsekoch s dĺžkou 200 a 110 kilometrov. Pre každý z týchto železničných úsekov Kapsch dodá geo-redundantnú základnú sieť GSM-R a rozšíri prístupovú sieť.
Telekomunikácie zohrávajú v prevádzke železníc zásadnú úlohu. Významne prispievajú k bezpečnosti, sú základom cezhraničnej interoperability pre Európsky systém riadenia železničnej dopravy (European Railway Traffic Management System; ERTMS), na ktorom sa zhodla Európska únia, a poskytujú technickú infraštruktúru pre ďalšie aplikácie. Spoločnosť Kapsch zodpovedá za vybavenosť touto technológiou na viac ako 73 000 kilometroch železničných tratí po celom svete a v Českej republike ju už úspešne realizovala na viacerých úsekoch železnice. Najnovšie projekty súvisia s traťou Kolín – Havlíčkův Brod – Křižanov – Brno s celkovou dĺžkou 200 kilometrov a s regiónom okolia Prahy (spolu 110 kilometrov na úsekoch Praha – Beroun – Králův Dvůr, Praha – Benešov a Praha – Lysá nad Labem). „Česká republika je významnou tranzitnou krajinou pri cestovaní vlakom v rámci Európy. Tým viac nás preto teší, že nám SŽDC s.o. znovu zverila úlohu prispieť najnovšími technológiami k modernej infraštruktúre európskych železníc,“ konštatoval Dr. Kari Kapsch, predseda predstavenstva Kapsch CarrierCom.
Na trase Kolín – Havlíčkův Brod – Křižanov – Brno je stanovená 26-mesačná lehota realizácie. Dokončenie a uvedenie do prevádzky stavieb v regióne Prahy sa očakáva už za 21 mesiacov. Kapsch v oboch oblastiach vybuduje základnú sieť GSM-R, ktorá je v celej dĺžke navrhnutá ako geo-redundantná. Rozšíri a zmodernizuje aj rádiovú sieť pozdĺž železničných ciest.
Európska únia definovala systém riadenia železničnej dopravy ERTMS ako štandard pre zabezpečenie cezhraničnej interoperability bezpečnostných systémov a bezproblémovo fungujúcej medzinárodnej železničnej siete. Systém pozostáva z dvoch hlavných komponentov: jednotného systému návestenia (European Train Control System; ETCS) a zo železničného telekomunikačného systému GSM-R. Táto technológia sa od roku 2005 postupne zavádza na železničných sieťach členských štátov EÚ. Česká republika začala svoje prvé skúšobné projekty koncom roku 2005 a odvtedy postupne pokračuje v zariaďovaní železničnej dopravnej siete, aby spĺňala európsku normu. Realizácia ERTMS by mala byť dokončená do roku 2017 na rozsiahlych úsekoch transeurópskej železničnej siete. Európsky systém sa už rozšíril aj do ďalších častí sveta. Napríklad Saudská Arábia zavádza systém GSM-R a návestný systém ETCS na svojej železničnej sieti.
O spoločnosti Kapsch CarrierCom
Kapsch CarrierCom je vedúci systémový integrátor, výrobca a dodávateľ komplexných telekomunikačných riešení na globálnom trhu. Spoločnosť poskytuje zásadné inovatívne biznis riešenia prenosových sietí prevádzkovateľom železničnej a mestskej verejnej dopravy, ako aj spoločnostiam požadujúcim sieťovú komunikáciu zariadení v reálnom čase. Kapsch CarrierCom je spoľahlivým partnerom pre mnoho klientov, ktorí využívajú výhody kompletného sortimentu profesionálnych služieb a kvalifikovanej podpory. Strategické partnerstvá a zameranie sa na inovácie v deviatich centrách výskumu a vývoja v Európe a Ázii umožňujú spoločnosti Kapsch CarrierCom stáť na čele globálneho telekomunikačného trhu. Kapsch CarrierCom je súčasťou skupiny Kapsch Group so sídlom vo Viedni.
Ďalšie informácie nájdete na: www.kapsch.net alebo www.kapschcarrier.com.
Sledujte nás na Twitteri: twitter.com/kapschnet
Telekomunikácie zohrávajú v prevádzke železníc zásadnú úlohu. Významne prispievajú k bezpečnosti, sú základom cezhraničnej interoperability pre Európsky systém riadenia železničnej dopravy (European Railway Traffic Management System; ERTMS), na ktorom sa zhodla Európska únia, a poskytujú technickú infraštruktúru pre ďalšie aplikácie. Spoločnosť Kapsch zodpovedá za vybavenosť touto technológiou na viac ako 73 000 kilometroch železničných tratí po celom svete a v Českej republike ju už úspešne realizovala na viacerých úsekoch železnice. Najnovšie projekty súvisia s traťou Kolín – Havlíčkův Brod – Křižanov – Brno s celkovou dĺžkou 200 kilometrov a s regiónom okolia Prahy (spolu 110 kilometrov na úsekoch Praha – Beroun – Králův Dvůr, Praha – Benešov a Praha – Lysá nad Labem). „Česká republika je významnou tranzitnou krajinou pri cestovaní vlakom v rámci Európy. Tým viac nás preto teší, že nám SŽDC s.o. znovu zverila úlohu prispieť najnovšími technológiami k modernej infraštruktúre európskych železníc,“ konštatoval Dr. Kari Kapsch, predseda predstavenstva Kapsch CarrierCom.
Základ, prístup a údržba z jedného zdroja
Na trase Kolín – Havlíčkův Brod – Křižanov – Brno je stanovená 26-mesačná lehota realizácie. Dokončenie a uvedenie do prevádzky stavieb v regióne Prahy sa očakáva už za 21 mesiacov. Kapsch v oboch oblastiach vybuduje základnú sieť GSM-R, ktorá je v celej dĺžke navrhnutá ako geo-redundantná. Rozšíri a zmodernizuje aj rádiovú sieť pozdĺž železničných ciest.
Norma EÚ pre bezpečné železničné komunikácie – po celom svete
Európska únia definovala systém riadenia železničnej dopravy ERTMS ako štandard pre zabezpečenie cezhraničnej interoperability bezpečnostných systémov a bezproblémovo fungujúcej medzinárodnej železničnej siete. Systém pozostáva z dvoch hlavných komponentov: jednotného systému návestenia (European Train Control System; ETCS) a zo železničného telekomunikačného systému GSM-R. Táto technológia sa od roku 2005 postupne zavádza na železničných sieťach členských štátov EÚ. Česká republika začala svoje prvé skúšobné projekty koncom roku 2005 a odvtedy postupne pokračuje v zariaďovaní železničnej dopravnej siete, aby spĺňala európsku normu. Realizácia ERTMS by mala byť dokončená do roku 2017 na rozsiahlych úsekoch transeurópskej železničnej siete. Európsky systém sa už rozšíril aj do ďalších častí sveta. Napríklad Saudská Arábia zavádza systém GSM-R a návestný systém ETCS na svojej železničnej sieti.
O spoločnosti Kapsch CarrierCom
Kapsch CarrierCom je vedúci systémový integrátor, výrobca a dodávateľ komplexných telekomunikačných riešení na globálnom trhu. Spoločnosť poskytuje zásadné inovatívne biznis riešenia prenosových sietí prevádzkovateľom železničnej a mestskej verejnej dopravy, ako aj spoločnostiam požadujúcim sieťovú komunikáciu zariadení v reálnom čase. Kapsch CarrierCom je spoľahlivým partnerom pre mnoho klientov, ktorí využívajú výhody kompletného sortimentu profesionálnych služieb a kvalifikovanej podpory. Strategické partnerstvá a zameranie sa na inovácie v deviatich centrách výskumu a vývoja v Európe a Ázii umožňujú spoločnosti Kapsch CarrierCom stáť na čele globálneho telekomunikačného trhu. Kapsch CarrierCom je súčasťou skupiny Kapsch Group so sídlom vo Viedni.
Ďalšie informácie nájdete na: www.kapsch.net alebo www.kapschcarrier.com.
Sledujte nás na Twitteri: twitter.com/kapschnet