Karimov na fóre dodal, že dopyt po autách sa síce pomaly zvyšuje smerom k úrovni spred začatia konfliktu na Ukrajine, na druhej strane sa zužujú možnosti pre ruských zákazníkov.
Autor TASR
Petrohrad 18. júna (TASR) - Výroba áut v Rusku v porovnaní s obdobím pred vojnou na Ukrajine prudko klesla. Zatiaľ čo pred inváziou na začiatku roka 2022 tvorila domáca produkcia áut z celkového ruského trhu s automobilmi 70 až 75 %, teraz je to menej než 40 %. Povedal to tento týždeň na Ekonomickom fóre v Petrohrade štátny tajomník ruského ministerstva priemyslu a obchodu Albert Karimov. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Ruský automobilový priemysel bol pred inváziou vysoko závislý od investícií a dovozu viacerých komponentov zo zahraničia. Uvalenie sankcií západných krajín na Rusko po útoku na Ukrajinu vo februári 2022 sektor tvrdo zasiahlo. Západné automobilky opustili ruský trh a predaj nových áut v krajine klesol v minulom roku o 59 %.
Karimov na fóre dodal, že dopyt po autách sa síce pomaly zvyšuje smerom k úrovni spred začatia konfliktu na Ukrajine, na druhej strane sa zužujú možnosti pre ruských zákazníkov. Tí si musia zvyknúť na vyššie ceny a čínske značky ako Haval, Chery a Geely. Čínske autá sa na celkovom objeme predaja áut v Rusku podieľajú v súčasnosti viac než 40 %.
Zatiaľ však čo predaj sa postupne zotavuje, výroba zaostáva. V minulom roku vyrobili automobilky naprieč Ruskom približne 450.000 áut, čo je najmenej od rozpadu Sovietskeho zväzu v roku 1991. Podľa Karimova má pritom Rusko kapacitu na produkciu viac než 2,7 milióna osobných áut ročne. Prioritou vlády je preto podpora sektora tak, aby domáca produkcia osobných áut zvýšila podiel na ruskom trhu v roku 2025 aspoň na 60 % a v ďalších rokoch sa tento podiel ďalej zvyšoval, dodal Karimov.
Ruský automobilový priemysel bol pred inváziou vysoko závislý od investícií a dovozu viacerých komponentov zo zahraničia. Uvalenie sankcií západných krajín na Rusko po útoku na Ukrajinu vo februári 2022 sektor tvrdo zasiahlo. Západné automobilky opustili ruský trh a predaj nových áut v krajine klesol v minulom roku o 59 %.
Karimov na fóre dodal, že dopyt po autách sa síce pomaly zvyšuje smerom k úrovni spred začatia konfliktu na Ukrajine, na druhej strane sa zužujú možnosti pre ruských zákazníkov. Tí si musia zvyknúť na vyššie ceny a čínske značky ako Haval, Chery a Geely. Čínske autá sa na celkovom objeme predaja áut v Rusku podieľajú v súčasnosti viac než 40 %.
Zatiaľ však čo predaj sa postupne zotavuje, výroba zaostáva. V minulom roku vyrobili automobilky naprieč Ruskom približne 450.000 áut, čo je najmenej od rozpadu Sovietskeho zväzu v roku 1991. Podľa Karimova má pritom Rusko kapacitu na produkciu viac než 2,7 milióna osobných áut ročne. Prioritou vlády je preto podpora sektora tak, aby domáca produkcia osobných áut zvýšila podiel na ruskom trhu v roku 2025 aspoň na 60 % a v ďalších rokoch sa tento podiel ďalej zvyšoval, dodal Karimov.