Korene britského obchodného reťazca, ktorý má svoje prevádzky aj na Slovensku, siahajú do roku 1884.
Autor TASR
Londýn 17. marca (TASR) - Katar uvažuje o tom, že predloží britskému odevnému reťazcu Marks & Spencer (M&S) ponuku na kúpu za 8 miliárd libier (9,26 miliardy eur). Uviedla to dnes agentúra RTTNews s odvolaním sa na článok v novinách Sunday Times, ktoré zase tvrdia, že im to prezradili zdroje z londýnskeho finančného centra City.
Podľa novín sa už katarský štátny investičný fond Qatar Investment Authority obrátil na popredné súkromné spoločnosti a banky s návrhom na vytvorenie konzorcia, ktoré by predložilo ponuku britskému reťazcu.
Ak katarskí investori uspejú, Marks & Spencer sa po známom londýnskom obchodnom dome Harrods stane ďalšou tradičnou britskou značkou, ktorá bude mať zahraničných vlastníkov.
Katarský fond kúpil Harrods v roku 2010 a vlastní tiež 26-% podiel v tretej najväčšej sieti britských supermarketov Sainsbury.
M&S má vyše storočnú históriu. Korene obchodného reťazca, ktorý má svoje prevádzky aj na Slovensku, siahajú do roku 1884. M&S ponúka okrem oblečenia aj bytové doplnky a lahôdky, a ešte nedávno patril k medzi najziskovejšie odevné reťazce na svete. Ale zložitá situácia v Európe, ktorá zápasí s krízou a musí šetriť, sa odrazila na ochote spotrebiteľov utrácať. A to sa spolu s čoraz tvrdšou konkurenciou, ktorá stupňuje cenové tlaky, odrazilo na klesajúcej ziskovosti britského reťazca.
Podľa novín sa už katarský štátny investičný fond Qatar Investment Authority obrátil na popredné súkromné spoločnosti a banky s návrhom na vytvorenie konzorcia, ktoré by predložilo ponuku britskému reťazcu.
Ak katarskí investori uspejú, Marks & Spencer sa po známom londýnskom obchodnom dome Harrods stane ďalšou tradičnou britskou značkou, ktorá bude mať zahraničných vlastníkov.
Katarský fond kúpil Harrods v roku 2010 a vlastní tiež 26-% podiel v tretej najväčšej sieti britských supermarketov Sainsbury.
M&S má vyše storočnú históriu. Korene obchodného reťazca, ktorý má svoje prevádzky aj na Slovensku, siahajú do roku 1884. M&S ponúka okrem oblečenia aj bytové doplnky a lahôdky, a ešte nedávno patril k medzi najziskovejšie odevné reťazce na svete. Ale zložitá situácia v Európe, ktorá zápasí s krízou a musí šetriť, sa odrazila na ochote spotrebiteľov utrácať. A to sa spolu s čoraz tvrdšou konkurenciou, ktorá stupňuje cenové tlaky, odrazilo na klesajúcej ziskovosti britského reťazca.