Na to, že obchodný reťazec ponúka široký sortiment kvalitných potravín za výhodné ceny, si už jeho zákazníci zvykli, no od 15.augusta 2024 si tovar budú môcť vyberať tak, aby ich pri tom nič nerušilo. Zabezpečí to Tichá hodinka, počas ktorej každý deň v čase od 11:00 do 12:00 hodiny nakúpia bez pustenej hudby alebo reklamných spotov.
Autor OTS
Bratislava 15. augusta (OTS) - Z ticha sa dnes stal doslova nedostatkový tovar, pretože v kanceláriách, vo výťahu, v reštauráciách, v obchode aj pri športe sa stali súčasťou nášho života zvukové stimuly, či už v podobe hudby alebo hovoreného slova. Neustále prúdenie zvukov však nie je pre mozog prirodzené, nedokáže sa totiž sústrediť na viac ako jednu vec. V prestimulovanom prostredí preto prirodzene klesá jeho produktivita a naopak, zvyšuje sa stres, napätie i únava. Uvedomuje si to aj obchodný reťazec, a tak spúšťa vo všetkých predajniach Tichú hodinku, ktorá umožní zákazníkom v čase od 11:00 do 12:00 hodiny nakupovať nerušene a v pokoji.
„Spoločnosť Kaufland sa dlhodobo venuje téme podpory zdravia, a to nielen toho fyzického, záleží nám aj na mentálnom zdraví. Aby si naši zákazníci mohli počas nákupu potravín oddýchnuť od množstva stimulov z okolitého prostredia, každý deň na hodinu vypneme hudbu aj zvukové reklamné spoty, a to vo všetkých predajniach po celom Slovensku,“ hovorí Lucia Vargová, vedúca úseku Firemnej komunikácie Kaufland Slovensko, v.o.s.
Hluk má na duševné zdravie výrazný vplyv, aj preto je vhodné vyhľadávať miesta či situácie, kde si človek môže vychutnať chvíle ticha. V Kauflande si ho zákazníci dlhodobo môžu dopriať každý deň aj počas výberu potravín, v čase, kedy v jeho predajniach po celom Slovensku prebehne Tichá hodinka. Pre obchodný reťazec je to spôsob, ako spotrebiteľom nielen spríjemniť nakupovanie, ale zároveň ich odľahčiť od množstva zvukových stimulov, ktorým sú počas bežného dňa pravidelne vystavovaní.
Foto: Zákazníci Kauflandu môžu vo všetkých jeho predajniach nakupovať v čase od 11:00 do 12:00 hodiny bez hudby či reklamných spotov, reťazec spúšťa Tichú hodinku / Zdroj foto: Kaufland
„Hyperstimulácia alebo senzorická preťaženosť môže mať mnoho foriem v závislosti na osobe či dĺžke „vystavenia sa“ dráždivým stimulom,“ vysvetľuje psychológ Michal Bača z Ligy za duševné zdravie a pokračuje: „Medzi príznaky, pri ktorých by človek mal spozornieť, patrí extrémna citlivosť na zvuky, pachy, ale aj niektoré typy textúr a odevov, ďalej strata sústredenia a koncentrácie, nervozita, ťažkosti so spánkom, únava a vyčerpanie. Niekedy sa môžu pridať fyzické príznaky ako sú tráviace ťažkosti, bolesti hlavy, únava očí, závraty.“
Podľa odborníka z Ligy za duševné zdravie má ticho významný pozitívny vplyv na ľudský mozog, pomáha znižovať hladinu stresových hormónov, môže tiež podporovať regeneráciu mozgových buniek. Umožňuje lepšie sa sústrediť, čo vedie k vyššej produktivite a efektivite pri akejkoľvek činnosti, ktorú práve vykonávame. O to viac je dôležité naučiť sa ho znovu vychutnávať všade, kde je to možné. Najnovšie aj v Kauflande, kde spotrebitelia nájdu pod jednou strechou veľký výber produktov a kde do bohatej ponuky sortimentu pribudol aj nedostatkový tovar v podobe ticha.
„Spoločnosť Kaufland sa dlhodobo venuje téme podpory zdravia, a to nielen toho fyzického, záleží nám aj na mentálnom zdraví. Aby si naši zákazníci mohli počas nákupu potravín oddýchnuť od množstva stimulov z okolitého prostredia, každý deň na hodinu vypneme hudbu aj zvukové reklamné spoty, a to vo všetkých predajniach po celom Slovensku,“ hovorí Lucia Vargová, vedúca úseku Firemnej komunikácie Kaufland Slovensko, v.o.s.
Hluk má na duševné zdravie výrazný vplyv, aj preto je vhodné vyhľadávať miesta či situácie, kde si človek môže vychutnať chvíle ticha. V Kauflande si ho zákazníci dlhodobo môžu dopriať každý deň aj počas výberu potravín, v čase, kedy v jeho predajniach po celom Slovensku prebehne Tichá hodinka. Pre obchodný reťazec je to spôsob, ako spotrebiteľom nielen spríjemniť nakupovanie, ale zároveň ich odľahčiť od množstva zvukových stimulov, ktorým sú počas bežného dňa pravidelne vystavovaní.
Foto: Zákazníci Kauflandu môžu vo všetkých jeho predajniach nakupovať v čase od 11:00 do 12:00 hodiny bez hudby či reklamných spotov, reťazec spúšťa Tichú hodinku / Zdroj foto: Kaufland
„Hyperstimulácia alebo senzorická preťaženosť môže mať mnoho foriem v závislosti na osobe či dĺžke „vystavenia sa“ dráždivým stimulom,“ vysvetľuje psychológ Michal Bača z Ligy za duševné zdravie a pokračuje: „Medzi príznaky, pri ktorých by človek mal spozornieť, patrí extrémna citlivosť na zvuky, pachy, ale aj niektoré typy textúr a odevov, ďalej strata sústredenia a koncentrácie, nervozita, ťažkosti so spánkom, únava a vyčerpanie. Niekedy sa môžu pridať fyzické príznaky ako sú tráviace ťažkosti, bolesti hlavy, únava očí, závraty.“
Podľa odborníka z Ligy za duševné zdravie má ticho významný pozitívny vplyv na ľudský mozog, pomáha znižovať hladinu stresových hormónov, môže tiež podporovať regeneráciu mozgových buniek. Umožňuje lepšie sa sústrediť, čo vedie k vyššej produktivite a efektivite pri akejkoľvek činnosti, ktorú práve vykonávame. O to viac je dôležité naučiť sa ho znovu vychutnávať všade, kde je to možné. Najnovšie aj v Kauflande, kde spotrebitelia nájdu pod jednou strechou veľký výber produktov a kde do bohatej ponuky sortimentu pribudol aj nedostatkový tovar v podobe ticha.