Podpredseda hnutia Pavol Zajac pripomenul, že nástup súkromného prepravcu by privítali aj niektorí starostovia na východnom Slovensku.
Autor TASR
Bratislava 9. septembra (TASR) - K nepodpísaniu zmluvy so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) na ďalších 10 rokov na príslušné trate vyzval v pondelok ministra Árpáda Érseka (Most-Híd) europoslanec Ivan Štefanec z mimoparlamentného KDH.
Najmä vzhľadom na budúcnosť a kvalitu služieb by mal podpísať dohody najviac na tri roky, povedal europoslanec s tým, že minister pripravuje podpis v najbližšom období. „Takéto opatrenie dokáže pripraviť občanov na vstup ďalších investorov, ktorí majú záujem na tom, aby sme na Slovensku cestovali lepšie,“ konštatoval Štefanec.
Priestor pre zlepšenie vidí v liberalizácii dopravných služieb. „Hovoríme jednoznačne nie štátnemu monopolu, ale hovoríme áno slobodnej súťaži, ktorá dokáže zlacniť a skvalitniť cestovanie po železnici,“ dodal. Zdôraznil, že sa treba zbaviť neefektívnosti a dosahu na štátny rozpočet. Na európskej úrovni bol štvrtý balíček o liberalizácii dopravných služieb prijatý už v roku 2016, dodal europoslanec.
Podpredseda hnutia Pavol Zajac pripomenul, že nástup súkromného prepravcu by privítali aj niektorí starostovia na východnom Slovensku. Poukázal aj na nárast prepravených osôb na trati Bratislave – Komárno prostredníctvom súkromného prepravcu.
Zároveň vyzval šéfa Ministerstva dopravy a výstavby SR, aby povedal, prečo bola zrušená súťaž na trať Banská Bystrica -Bratislava. V súvislosti s vypísanou súťažou na trať Žilina - Rajec ho vyzval na jej predĺženie, pretože by mala byť vyhodnotená koncom roka 2019 a už začiatkom februára 2020 by mal vysúťažený prepravca na nej jazdiť. Dodal, že v susednej ČR súťažia trate s vyše ročným predstihom, aby sa záujemcovia pripravili.
Tretia výzva smerom k ministrovi smerovala k tomu, aby zrušil dotáciu na vlaky prevádzkované ZSSK spolu s Českými dráhami na území SR na trati Košice - Praha ročne vo výške 5 až 6 miliónov eur zo strany slovenského rezortu dopravy, pritom na území ČR nie sú podľa jeho slov dotované. Uvedené financie by podpredseda Zajac investoval do železničnej infraštruktúry.
Najmä vzhľadom na budúcnosť a kvalitu služieb by mal podpísať dohody najviac na tri roky, povedal europoslanec s tým, že minister pripravuje podpis v najbližšom období. „Takéto opatrenie dokáže pripraviť občanov na vstup ďalších investorov, ktorí majú záujem na tom, aby sme na Slovensku cestovali lepšie,“ konštatoval Štefanec.
Priestor pre zlepšenie vidí v liberalizácii dopravných služieb. „Hovoríme jednoznačne nie štátnemu monopolu, ale hovoríme áno slobodnej súťaži, ktorá dokáže zlacniť a skvalitniť cestovanie po železnici,“ dodal. Zdôraznil, že sa treba zbaviť neefektívnosti a dosahu na štátny rozpočet. Na európskej úrovni bol štvrtý balíček o liberalizácii dopravných služieb prijatý už v roku 2016, dodal europoslanec.
Podpredseda hnutia Pavol Zajac pripomenul, že nástup súkromného prepravcu by privítali aj niektorí starostovia na východnom Slovensku. Poukázal aj na nárast prepravených osôb na trati Bratislave – Komárno prostredníctvom súkromného prepravcu.
Zároveň vyzval šéfa Ministerstva dopravy a výstavby SR, aby povedal, prečo bola zrušená súťaž na trať Banská Bystrica -Bratislava. V súvislosti s vypísanou súťažou na trať Žilina - Rajec ho vyzval na jej predĺženie, pretože by mala byť vyhodnotená koncom roka 2019 a už začiatkom februára 2020 by mal vysúťažený prepravca na nej jazdiť. Dodal, že v susednej ČR súťažia trate s vyše ročným predstihom, aby sa záujemcovia pripravili.
Tretia výzva smerom k ministrovi smerovala k tomu, aby zrušil dotáciu na vlaky prevádzkované ZSSK spolu s Českými dráhami na území SR na trati Košice - Praha ročne vo výške 5 až 6 miliónov eur zo strany slovenského rezortu dopravy, pritom na území ČR nie sú podľa jeho slov dotované. Uvedené financie by podpredseda Zajac investoval do železničnej infraštruktúry.