Podľa národného cyklokoordinátora Petra Klučku sa za ten rok toho podarilo v tejto oblasti spraviť veľa.
Autor TASR
Bratislava 8. augusta (TASR) – Uplynul približne rok odvtedy, čo vláda schválila Cyklostratégiu, vytvorila sa pozícia národného cyklokoordinátora a tiež ôsmich regionálnych cyklokoordinátorov. Tým sa odštartovala reálna podpora cykloturistiky a cyklodopravy na Slovensku.
Podľa národného cyklokoordinátora Petra Klučku sa za ten rok toho podarilo v tejto oblasti spraviť veľa. "O cyklistoch sa už nehovorí ako o ľuďoch, ktorí počas víkendov zoberú bicykel a idú sa prejsť vo voľnom čase niekde do prírody. Ale, že sú aj tými, ktorí chcú využiť bicykel ako plnohodnotný dopravný prostriedok," priblížil Klučka pre TASR. Aj cyklisti musia totiž podľa jeho slov ctiť dopravné predpisy či dodržiavať technické podmienky výbavy bicykla. "Jednoznačne patria na cestu," zdôraznil Klučka.
Opatrenia Cyklostratégie sa podľa neho darí napĺňať v štyroch základných prioritách. A to v oblasti riadenia a legislatívy, v oblasti financií, budovania infraštruktúry a osvety a vzdelávania. Napríklad v prípade financií vláda prijala trvalý finančný mechanizmus na podporu opatrení Cyklostratégie. Darí sa tiež podľa Klučku podporovať rozvoj cyklistickej infraštruktúry. A to obnovou značenia cykloturistických trás, ktorých je dnes na Slovensku 13.670 kilometrov. "Postupne pribúdajú ďalšie, čo má veľký vplyv aj na rozvoj cestovného ruchu na Slovensku," doplnil národný cyklokoordinátor.
Zároveň sa podľa neho postupne pripravujú podmienky aj na budovanie cyklistickej dopravy. V prípade osvety a vzdelávania sa podľa Klučku rozbehli viaceré aktivity, napríklad projekt Do práce na bicykli či ďalšie. Cieľom stratégie je však zabezpečiť do roku 2020 to, aby cyklodoprava tvorila na celkovej doprave 10-% podiel. V súčasnosti je to pritom len 1,5 až 2 %.
Podľa národného cyklokoordinátora Petra Klučku sa za ten rok toho podarilo v tejto oblasti spraviť veľa. "O cyklistoch sa už nehovorí ako o ľuďoch, ktorí počas víkendov zoberú bicykel a idú sa prejsť vo voľnom čase niekde do prírody. Ale, že sú aj tými, ktorí chcú využiť bicykel ako plnohodnotný dopravný prostriedok," priblížil Klučka pre TASR. Aj cyklisti musia totiž podľa jeho slov ctiť dopravné predpisy či dodržiavať technické podmienky výbavy bicykla. "Jednoznačne patria na cestu," zdôraznil Klučka.
Opatrenia Cyklostratégie sa podľa neho darí napĺňať v štyroch základných prioritách. A to v oblasti riadenia a legislatívy, v oblasti financií, budovania infraštruktúry a osvety a vzdelávania. Napríklad v prípade financií vláda prijala trvalý finančný mechanizmus na podporu opatrení Cyklostratégie. Darí sa tiež podľa Klučku podporovať rozvoj cyklistickej infraštruktúry. A to obnovou značenia cykloturistických trás, ktorých je dnes na Slovensku 13.670 kilometrov. "Postupne pribúdajú ďalšie, čo má veľký vplyv aj na rozvoj cestovného ruchu na Slovensku," doplnil národný cyklokoordinátor.
Zároveň sa podľa neho postupne pripravujú podmienky aj na budovanie cyklistickej dopravy. V prípade osvety a vzdelávania sa podľa Klučku rozbehli viaceré aktivity, napríklad projekt Do práce na bicykli či ďalšie. Cieľom stratégie je však zabezpečiť do roku 2020 to, aby cyklodoprava tvorila na celkovej doprave 10-% podiel. V súčasnosti je to pritom len 1,5 až 2 %.