Kodak podal žiadosť o ochranu pred veriteľmi koncom januára tohto roka. Dôvodom boli obrovské finančné problémy firmy.
Autor TASR
New York 13. novembra (TASR) - Americký výrobca fotografickej techniky Eastman Kodak, ktorý začiatkom roka požiadal o ochranu pred veriteľmi, uzatvoril s držiteľmi svojich dlhopisov dohodu o úvere.
Tá by mu mala pomôcť dostať sa v 1. polroku budúceho roka spod režimu bankrotovej ochrany. Súhlas s dohodou musí dať ešte sudca bankrotového súdu.
Spoločnosť informovala, že držitelia jej dlhopisov, medzi ktorých patria napríklad banka UBS a spoločnosť J. P. Morgan Securities, jej poskytnú úver v celkovej hodnote 793 miliónov USD (622,63 milióna eur). Podmienkou však je, že firma získa z predaja svojich zhruba 1100 patentov minimálne 500 miliónov USD.
Eastman Kodak sa pokúša predať svoje patentové portfólio už viac než rok, no zatiaľ neúspešne. Napriek tomu firma v oficiálnom vyhlásení po uzatvorení dohody uviedla, že "je presvedčená, že podmienku splní".
Kodak podal žiadosť o ochranu pred veriteľmi koncom januára tohto roka. Dôvodom boli obrovské finančné problémy firmy, nakoľko nedokázala dostatočne rýchlo reagovať na presun zákazníkov od klasických k digitálnym fotoaparátom.
Tá by mu mala pomôcť dostať sa v 1. polroku budúceho roka spod režimu bankrotovej ochrany. Súhlas s dohodou musí dať ešte sudca bankrotového súdu.
Spoločnosť informovala, že držitelia jej dlhopisov, medzi ktorých patria napríklad banka UBS a spoločnosť J. P. Morgan Securities, jej poskytnú úver v celkovej hodnote 793 miliónov USD (622,63 milióna eur). Podmienkou však je, že firma získa z predaja svojich zhruba 1100 patentov minimálne 500 miliónov USD.
Eastman Kodak sa pokúša predať svoje patentové portfólio už viac než rok, no zatiaľ neúspešne. Napriek tomu firma v oficiálnom vyhlásení po uzatvorení dohody uviedla, že "je presvedčená, že podmienku splní".
Kodak podal žiadosť o ochranu pred veriteľmi koncom januára tohto roka. Dôvodom boli obrovské finančné problémy firmy, nakoľko nedokázala dostatočne rýchlo reagovať na presun zákazníkov od klasických k digitálnym fotoaparátom.