"Máme záujem, aby výroba v tomto podniku pokračovala," zdôraznil šéf agrorezortu Zsolt Simon (Most-Híd).
Autor TASR
Bratislava 21. marca (TASR) - Slovenským lodeniciam Komárno pomôže nakoniec Eximbanka podporujúca zahraničnoobchodné operácie vývozcov a dovozcov. Tá by im mala aj s prípadnou pomocou komerčných bánk vyfinancovať stavbu troch lodí v tomto roku a ďalších troch až štyroch lodí v nasledujúcom roku 2013. Vyplýva to z informačného materiálu, ktorý dnes schválil vládny kabinet.
"Ide o veľmi významný subjekt v regióne južného Slovenska," zdôvodnil potrebu zaoberať sa touto firmou štátny tajomník rezortu hospodárstva Kristián Takáč. Vysvetlil, že vláda má na takúto pomoc poskytovania úverov k dispozícii práve Eximbanku. "vyjadrili sme podporu, aby sa banka týmto bodom zaoberala," dodal.
"Máme záujem, aby výroba v tomto podniku pokračovala," zdôraznil šéf agrorezortu Zsolt Simon (Most-Híd). Ako sa uvádza v materiáli z jeho ministerstva, zabezpečenie exportu výrobkov s pridanou hodnotou, akým lode sú a to prevažne na nemecký a holandský trh, sa nielen dosiahne stabilizácia zamestnanosti v regióne Komárno, ale sa aj zlepší zahranično-obchodná bilancia SR a zabezpečia príjmy verejného rozpočtu.
Nutnosť pomoci lodeniciam zdôvodňuje rezort pôdohospodárstva kritickou situáciou vo firme. "V prípade, že spoločnosť do dvoch mesiacov nezačne výrobu ďalšej lode, bude nútená prepustiť 250 zamestnancov a prejsť na úplný útlm až do času získania zákazky s financovaním výstavby lode," konštatuje. Upozorňuje, že už teraz nezamestnanosť v regióne dosahuje takmer 19 %.
Slovenské lodenice Komárno so sídlom v Bratislave vznikli v roku 2000 ako pokračovateľ výroby plavidiel v Komárne na základoch starých lodeníc založených ešte v 19. storočí. K silnému prepadu výroby vo firme došlo po roku 2008 v dôsledku finančnej a ekonomickej krízy, ktorá doľahla aj na jej odberateľov.
Lodenice sa tak dostali do problému nie pre svoje zadlženie alebo nedostatok objednávok, ale pre nedostatok dlhodobých úverov na 10-15 rokov pre svojich odberateľov. Následným poklesom výroby v dôsledku krízy došlo od roku 2009 aj k poklesu zamestnanosti. V súčasnosti, k februáru tohto roka, je v kmeňovom stave spoločnosti 300 zamestnancov a 77 živnostníkov.
"Ide o veľmi významný subjekt v regióne južného Slovenska," zdôvodnil potrebu zaoberať sa touto firmou štátny tajomník rezortu hospodárstva Kristián Takáč. Vysvetlil, že vláda má na takúto pomoc poskytovania úverov k dispozícii práve Eximbanku. "vyjadrili sme podporu, aby sa banka týmto bodom zaoberala," dodal.
"Máme záujem, aby výroba v tomto podniku pokračovala," zdôraznil šéf agrorezortu Zsolt Simon (Most-Híd). Ako sa uvádza v materiáli z jeho ministerstva, zabezpečenie exportu výrobkov s pridanou hodnotou, akým lode sú a to prevažne na nemecký a holandský trh, sa nielen dosiahne stabilizácia zamestnanosti v regióne Komárno, ale sa aj zlepší zahranično-obchodná bilancia SR a zabezpečia príjmy verejného rozpočtu.
Nutnosť pomoci lodeniciam zdôvodňuje rezort pôdohospodárstva kritickou situáciou vo firme. "V prípade, že spoločnosť do dvoch mesiacov nezačne výrobu ďalšej lode, bude nútená prepustiť 250 zamestnancov a prejsť na úplný útlm až do času získania zákazky s financovaním výstavby lode," konštatuje. Upozorňuje, že už teraz nezamestnanosť v regióne dosahuje takmer 19 %.
Slovenské lodenice Komárno so sídlom v Bratislave vznikli v roku 2000 ako pokračovateľ výroby plavidiel v Komárne na základoch starých lodeníc založených ešte v 19. storočí. K silnému prepadu výroby vo firme došlo po roku 2008 v dôsledku finančnej a ekonomickej krízy, ktorá doľahla aj na jej odberateľov.
Lodenice sa tak dostali do problému nie pre svoje zadlženie alebo nedostatok objednávok, ale pre nedostatok dlhodobých úverov na 10-15 rokov pre svojich odberateľov. Následným poklesom výroby v dôsledku krízy došlo od roku 2009 aj k poklesu zamestnanosti. V súčasnosti, k februáru tohto roka, je v kmeňovom stave spoločnosti 300 zamestnancov a 77 živnostníkov.