Čistý zisk pred mimoriadnymi položkami a amortizáciou stúpol o 4,3 % na 2,52 miliardy eur a zisk na akciu o 4,9 % na 4,38 eura.
Autor TASR
Amsterdam 12. februára (TASR) - Holandský pivovarnícky koncern Heineken vlani zvýšil svoj zisk o 13,2 % na 2,17 miliardy eur. Dôvodom je zvýšenie produkcie piva rovnako ako jeho ceny. Druhý najväčší výrobca piva na svete počíta s pokračovaním rastu aj v tomto roku.
Zisk na akciu vlani vzrástol o 12,5 % na 3,77 eura z 3,35 eura v roku 2018. Čistý zisk pred mimoriadnymi položkami a amortizáciou stúpol o 4,3 % na 2,52 miliardy eur a zisk na akciu o 4,9 % na 4,38 eura. Prevádzkový zisk sa zvýšil o 16,4 % na 3,63 miliardy eur.
Čisté tržby v roku 2019 vzrástli o 6,6 % na 23,97 miliardy eur z 22,49 miliardy eur v roku 2018. To bolo o 6,4 % viac ako v roku 2018. Tržby značky Heineken stúpli 8,3 %. Podľa koncernu pokračoval rast dopytu po nealkoholickom pive. Z približne 241 miliónov hektolitrov piva pripadalo 14 miliónov na nealkoholické alebo nízkoalkoholické pivo.
Šéf spoločnosti Jean-Francois van Boxmeer očakáva aj v roku 2020 nárast tržieb. Upozornil však na to, že napríklad dôsledky nákazy koronavírusom sa zatiaľ nedajú odhadnúť. Práve v Ázii vlani stúpol predaj piva koncernu o 12 %. Tržby sa zvýšili aj na ostatných kontinentoch s výnimkou Európy.
Zisk na akciu vlani vzrástol o 12,5 % na 3,77 eura z 3,35 eura v roku 2018. Čistý zisk pred mimoriadnymi položkami a amortizáciou stúpol o 4,3 % na 2,52 miliardy eur a zisk na akciu o 4,9 % na 4,38 eura. Prevádzkový zisk sa zvýšil o 16,4 % na 3,63 miliardy eur.
Čisté tržby v roku 2019 vzrástli o 6,6 % na 23,97 miliardy eur z 22,49 miliardy eur v roku 2018. To bolo o 6,4 % viac ako v roku 2018. Tržby značky Heineken stúpli 8,3 %. Podľa koncernu pokračoval rast dopytu po nealkoholickom pive. Z približne 241 miliónov hektolitrov piva pripadalo 14 miliónov na nealkoholické alebo nízkoalkoholické pivo.
Šéf spoločnosti Jean-Francois van Boxmeer očakáva aj v roku 2020 nárast tržieb. Upozornil však na to, že napríklad dôsledky nákazy koronavírusom sa zatiaľ nedajú odhadnúť. Práve v Ázii vlani stúpol predaj piva koncernu o 12 %. Tržby sa zvýšili aj na ostatných kontinentoch s výnimkou Európy.