Podľa najnovších plánov sa 12 automobilových značiek, ktoré koncernu patria, má rozdeliť do štyroch holdingov.
Autor TASR
Wolfsburg 17. júla (TASR) - Martina Winterkorna po víťazstve nad patriarchom Volkswagenu Ferdinandom Piechom čaká ďalšia veľká výzva: decentralizácia. Nie je totiž možné, aby niekoľko manažérov riadilo koncern so 120 továrňami a 600.000 zamestnancami po celom svete. O to viac, že koncern vyrába úplne všetko, motocyklami počnúc, kamiónmi končiac. Informovala o tom agentúra DPA.
Podľa najnovších plánov sa 12 automobilových značiek, ktoré koncernu patria, má rozdeliť do štyroch holdingov. Jeden z nich zastreší masový trh. Jej súčasťou sa stane značka VW, ktorú nesie každé druhé predané vozidlo koncernu. Okrem nej by sa do holdingu mala pridať aj česká Škoda a španielsky Seat. Táto trojica predstavuje na tržbách koncernu zhruba 75 %.
Druhý holding zoskupí prémiový segment, čiže predovšetkým Audi, ktoré vlani predalo približne 1,45 milióna áut. K nemu by sa mohla pridať značka Lamborghini, i keď vlani predala len 2650 vozidiel. Tretím adeptom je Ducati s ročnou produkciou 45.000 motocyklov.
Ďalšiu skupinu budú tvoriť športové a luxusné modely, ktorú v koncerne stelesňuje predovšetkým Porsche. Automobilka vlani predala zhruba 190.000 áut a spolu s Audi predstavovala dve tretiny zisku koncernu. Do tohto holdingu by mohol patriť aj dvorný dodávateľ britskej kráľovskej rodiny Bentley, ktorý vlani predal 11.000 vozidiel. Ďalším adeptom je Bugatti. I keď v roku 2014 predal len 45 áut, ide o imidžovú značku s jedným z najšpičkovejších modelov v ponuke koncernu: superšport Veyron s maximálnou rýchlosťou 432 km/h.
Posledný holding zoberie pod svoje krídla výrobcov ťažkých nákladných vozidiel MAN a Scania. Otázniky zatiaľ pretrvávajú nad zaradením divízie úžitkových vozidiel VW-Nutzfahrzeuge, ktorá vyrába ľahké dodávky. Z technologického hľadiska má totiž bližšie k osobným vozidlám než ku kamiónom MAN a Scania.
Podľa najnovších plánov sa 12 automobilových značiek, ktoré koncernu patria, má rozdeliť do štyroch holdingov. Jeden z nich zastreší masový trh. Jej súčasťou sa stane značka VW, ktorú nesie každé druhé predané vozidlo koncernu. Okrem nej by sa do holdingu mala pridať aj česká Škoda a španielsky Seat. Táto trojica predstavuje na tržbách koncernu zhruba 75 %.
Druhý holding zoskupí prémiový segment, čiže predovšetkým Audi, ktoré vlani predalo približne 1,45 milióna áut. K nemu by sa mohla pridať značka Lamborghini, i keď vlani predala len 2650 vozidiel. Tretím adeptom je Ducati s ročnou produkciou 45.000 motocyklov.
Ďalšiu skupinu budú tvoriť športové a luxusné modely, ktorú v koncerne stelesňuje predovšetkým Porsche. Automobilka vlani predala zhruba 190.000 áut a spolu s Audi predstavovala dve tretiny zisku koncernu. Do tohto holdingu by mohol patriť aj dvorný dodávateľ britskej kráľovskej rodiny Bentley, ktorý vlani predal 11.000 vozidiel. Ďalším adeptom je Bugatti. I keď v roku 2014 predal len 45 áut, ide o imidžovú značku s jedným z najšpičkovejších modelov v ponuke koncernu: superšport Veyron s maximálnou rýchlosťou 432 km/h.
Posledný holding zoberie pod svoje krídla výrobcov ťažkých nákladných vozidiel MAN a Scania. Otázniky zatiaľ pretrvávajú nad zaradením divízie úžitkových vozidiel VW-Nutzfahrzeuge, ktorá vyrába ľahké dodávky. Z technologického hľadiska má totiž bližšie k osobným vozidlám než ku kamiónom MAN a Scania.