Singapurský portál Shein a čínsky Temu sú v Nemecku veľmi populárne. Podľa odhadu BTE spotrebitelia v roku 2023 kúpili od online predajcov približne 1 miliardu módnych tovarov a obuvi.
Autor TASR
Düsseldorf 7. septembra (TASR) - Nemeckí predajcovia aj výrobcovia obuvi zápasia s rastúcou konkurenciou ázijských nákupných portálov. Uviedla to tento týždeň Nemecká asociácia maloobchodu s textilom, obuvou a koženým tovarom (BTE) na veľtrhu obuvi v Düsseldorfe. TASR o tom informuje na základe správy DPA.
"Temu a Shein zaplavujú Nemecko lacnými topánkami, z ktorých väčšina je nekvalitná a časť tovaru je dokonca zdraviu škodlivá," povedal Rolf Pangels, riaditeľ BTE.
Singapurský portál Shein a čínsky Temu sú v Nemecku veľmi populárne. Podľa odhadu BTE spotrebitelia v roku 2023 kúpili od online predajcov približne 1 miliardu módnych tovarov a obuvi.
Obe platformy odmietajú kritiku predávaných produktov a trvajú na tom, že od svojich dodávateľov vyžadujú prísne kontroly a bezpečnostné normy.
Asociácia BTE však vyzýva na efektívnejšie kontroly a férovú súťaž. "Ak sa činnosť takýchto platforiem nezastaví, dôjde k vyhláseniu ďalších insolvencií v obchode s obuvou," upozornil Pangels.
Počet obchodov s obuvou v Nemecku klesol od začiatku roka o zhruba 800 na približne 8750, tvrdí BTE.
V prvom polroku 2024 mali obchodníci v Nemecku aj napriek zdražovaniu o 2 % nižší obrat ako v rovnakom období minulého roka. Po očistení o infláciu bude tento pokles pravdepodobne ešte väčší v dôsledku slabého spotrebiteľského sentimentu a zlého počasia v máji a júni, skonštatoval Pangels.
Po dobrom začiatku roka zaznamenali obchody v máji a júni "bolestivý dvojciferný prepad tržieb".
Výhľad do budúcnosti je pesimistický. Viac ako polovica nemeckých predajcov obuvi očakáva nižšie tržby ako v roku 2023 a len 30 % predpovedá ich nárast, podľa prieskumu asociácie. Približne 41 % hodnotí svoju situáciu ako zlú a len 16 % ako dobrú.
"Temu a Shein zaplavujú Nemecko lacnými topánkami, z ktorých väčšina je nekvalitná a časť tovaru je dokonca zdraviu škodlivá," povedal Rolf Pangels, riaditeľ BTE.
Singapurský portál Shein a čínsky Temu sú v Nemecku veľmi populárne. Podľa odhadu BTE spotrebitelia v roku 2023 kúpili od online predajcov približne 1 miliardu módnych tovarov a obuvi.
Obe platformy odmietajú kritiku predávaných produktov a trvajú na tom, že od svojich dodávateľov vyžadujú prísne kontroly a bezpečnostné normy.
Asociácia BTE však vyzýva na efektívnejšie kontroly a férovú súťaž. "Ak sa činnosť takýchto platforiem nezastaví, dôjde k vyhláseniu ďalších insolvencií v obchode s obuvou," upozornil Pangels.
Počet obchodov s obuvou v Nemecku klesol od začiatku roka o zhruba 800 na približne 8750, tvrdí BTE.
V prvom polroku 2024 mali obchodníci v Nemecku aj napriek zdražovaniu o 2 % nižší obrat ako v rovnakom období minulého roka. Po očistení o infláciu bude tento pokles pravdepodobne ešte väčší v dôsledku slabého spotrebiteľského sentimentu a zlého počasia v máji a júni, skonštatoval Pangels.
Po dobrom začiatku roka zaznamenali obchody v máji a júni "bolestivý dvojciferný prepad tržieb".
Výhľad do budúcnosti je pesimistický. Viac ako polovica nemeckých predajcov obuvi očakáva nižšie tržby ako v roku 2023 a len 30 % predpovedá ich nárast, podľa prieskumu asociácie. Približne 41 % hodnotí svoju situáciu ako zlú a len 16 % ako dobrú.