Niekoľko dní pred prvým rokovaním nemeckého parlamentu o kontroverznom diaľničnom mýte vyšli na svetlo sveta prvé podrobnosti o príjmoch, ktoré má do rozpočtu priniesť.
Autor TASR
Berlín 22. februára (TASR) - Niekoľko dní pred prvým rokovaním nemeckého parlamentu o kontroverznom diaľničnom mýte vyšli na svetlo sveta prvé podrobnosti o príjmoch, ktoré má do rozpočtu priniesť. Informovala o tom agentúra DPA.
Minister dopravy Alexander Dobrindt predpokladá, že 8,065 milióna zahraničných motoristov zaplatí ročné mýto v priemere za 70 eur. Ďalších 15,8 milióna zaplatí 10 eur za 10-dňové mýto. Po odpočítaní 5-percentnej "bezpečnostnej prirážky" natečie do rozpočtu takmer 700 miliónov eur. Z týchto príjmov sa odpočítavajú aj prevádzkové náklady vo výške zhruba 200 miliónov eur.
Najvyšším zdrojom príjmov sa stanú denné služobné cesty (360 miliónov eur ročne), súkromné cesty bez prenocovania (211 miliónov eur) a dovolenkové cesty s prenocovaním (83 miliónov eur). S nižšími príjmami počíta ministerstvo dopravy v oblasti služobných ciest s prenocovaním (31 miliónov eur), ostatných ciest s prenocovaním (29 miliónov eur) a zo strany dochádzajúcich pracovníkov (19 miliónov eur).
Minister dopravy Alexander Dobrindt predpokladá, že 8,065 milióna zahraničných motoristov zaplatí ročné mýto v priemere za 70 eur. Ďalších 15,8 milióna zaplatí 10 eur za 10-dňové mýto. Po odpočítaní 5-percentnej "bezpečnostnej prirážky" natečie do rozpočtu takmer 700 miliónov eur. Z týchto príjmov sa odpočítavajú aj prevádzkové náklady vo výške zhruba 200 miliónov eur.
Najvyšším zdrojom príjmov sa stanú denné služobné cesty (360 miliónov eur ročne), súkromné cesty bez prenocovania (211 miliónov eur) a dovolenkové cesty s prenocovaním (83 miliónov eur). S nižšími príjmami počíta ministerstvo dopravy v oblasti služobných ciest s prenocovaním (31 miliónov eur), ostatných ciest s prenocovaním (29 miliónov eur) a zo strany dochádzajúcich pracovníkov (19 miliónov eur).