Thyssenkrupp v posledných rokoch zápasí s dôsledkami nižšieho dopytu na automobilovom trhu.
Autor TASR
Düsseldorf 3. mája (TASR) - Nemecký priemyselný koncern Thyssenkrupp očakáva, že pandémia nového koronavírusu spôsobí nové finančné problémy, čo môže zmariť jeho nádeje, že predaj divízie výťahov prinesie potrebnú hotovosť.
Thyssenkrupp vo februári predal divíziu výťahov, aby znížil finančný tlak, ktorý pre zlé investičné rozhodnutia pretrváva už niekoľko rokov. Súčasná pandémia však predstavuje výrazný úder ešte predtým, ako v júni prídu peniaze.
Nemenované zdroje pre agentúru Reuters uviedli, že koncern si zabezpečil od štátu zhruba miliardu eur až do príchodu peňazí z predaja. Thyssenkrupp predal divíziu výťahov konzorciu spoločností Advent, Cinven a RAG za 17,2 miliardy eur.
Vládny úver pomôže koncernu preklenúť obdobie poklesu dopytu po dieloch od automobiliek, ktoré pre pandémiu zastavili alebo obmedzili produkciu. Automobilky a ich dodávatelia sa snažia ochrániť svoju likviditu, keďže predaj vozidiel v Európe sa v marci prepadol o vyše 50 %.
Thyssenkrupp v posledných rokoch zápasí s dôsledkami nižšieho dopytu na automobilovom trhu, viacerých zmien na najvyšších postoch vo vedení a príliš komplexnej organizačnej štruktúry. Jeho akcie v polovici marci padli na historické minimum 3,20 eura za akciu. Reštrukturalizácia okrem predaja výťahárskej divízie zahŕňa hľadanie kupcov pre divíziu Plant Technology, ktorá vyrába zariadenia pre cementárne, chemické továrne a výrobcov hnojív.
Thyssenkrupp vo februári predal divíziu výťahov, aby znížil finančný tlak, ktorý pre zlé investičné rozhodnutia pretrváva už niekoľko rokov. Súčasná pandémia však predstavuje výrazný úder ešte predtým, ako v júni prídu peniaze.
Nemenované zdroje pre agentúru Reuters uviedli, že koncern si zabezpečil od štátu zhruba miliardu eur až do príchodu peňazí z predaja. Thyssenkrupp predal divíziu výťahov konzorciu spoločností Advent, Cinven a RAG za 17,2 miliardy eur.
Vládny úver pomôže koncernu preklenúť obdobie poklesu dopytu po dieloch od automobiliek, ktoré pre pandémiu zastavili alebo obmedzili produkciu. Automobilky a ich dodávatelia sa snažia ochrániť svoju likviditu, keďže predaj vozidiel v Európe sa v marci prepadol o vyše 50 %.
Thyssenkrupp v posledných rokoch zápasí s dôsledkami nižšieho dopytu na automobilovom trhu, viacerých zmien na najvyšších postoch vo vedení a príliš komplexnej organizačnej štruktúry. Jeho akcie v polovici marci padli na historické minimum 3,20 eura za akciu. Reštrukturalizácia okrem predaja výťahárskej divízie zahŕňa hľadanie kupcov pre divíziu Plant Technology, ktorá vyrába zariadenia pre cementárne, chemické továrne a výrobcov hnojív.