Firma pocítila najmä zatvorenie barov a reštaurácií počas jarných mesiacov, ako aj výrazné obmedzenie leteckej dopravy. Duty-free shopy sa totiž na celkových tržbách spoločnosti podieľajú zhruba 6 %.
Autor TASR
Paríž 2. septembra (TASR) - Francúzsky producent alkoholických nápojov Pernod Ricard oznámil za minulý obchodný rok 2019/2020 prudký pokles zisku. Dôvodom boli opatrenia na spomalenie šírenia nového koronavírusu, ktoré zatvorili reštaurácie a bary, ako aj duty-free shopy na letiskách. Jediným svetlým bodom počas koronakrízy bol podľa spoločnosti predaj jej produktov v európskych a amerických supermarketoch.
Po koncerne Diageo druhý najväčší producent alkoholických nápojov na svete, do ktorého portfólia patria vodka Absolut či koňak značky Martell, uviedol, že za obchodný rok 2019/2020 (júl-jún) zaznamenal zisk 329 miliónov eur. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to znamená pokles o 77 %. Informovala o tom agentúra Reuters.
Firma pocítila najmä zatvorenie barov a reštaurácií počas jarných mesiacov, ako aj výrazné obmedzenie leteckej dopravy. Duty-free shopy sa totiž na celkových tržbách spoločnosti podieľajú zhruba 6 %.
Ročné tržby dosiahli 8,45 miliardy eur, čo oproti predchádzajúcemu obchodnému roku znamená pokles o 9,5 %. Výsledky do veľkej miery ovplyvnilo zníženie maloobchodného predaja súvisiaceho s cestovným ruchom, kde pokles dosiahol 27 %. Okrem toho klesli tržby v Číne, a to o 16 %. Výsledky mohli byť horšie, nepriaznivú situáciu však čiastočne kompenzovali predaje alkoholických nápojov spoločnosti v supermarketoch v Európe a USA.
Pernod Ricard nezverejnil odhad hospodárenia v tomto obchodnom roku. Uviedol iba, že očakáva stabilný dopyt po jeho produktoch v obchodoch a počíta so zlepšením tržieb na čínskom trhu. Tento trh sa na celkových tržbách francúzskej spoločnosti podieľa približne 9 % a je druhým najväčším pre Pernod Ricard hneď po USA. Cestovný ruch a s ním spojený maloobchodný predaj zostane podľa spoločnosti aj naďalej pod tlakom.
Po koncerne Diageo druhý najväčší producent alkoholických nápojov na svete, do ktorého portfólia patria vodka Absolut či koňak značky Martell, uviedol, že za obchodný rok 2019/2020 (júl-jún) zaznamenal zisk 329 miliónov eur. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to znamená pokles o 77 %. Informovala o tom agentúra Reuters.
Firma pocítila najmä zatvorenie barov a reštaurácií počas jarných mesiacov, ako aj výrazné obmedzenie leteckej dopravy. Duty-free shopy sa totiž na celkových tržbách spoločnosti podieľajú zhruba 6 %.
Ročné tržby dosiahli 8,45 miliardy eur, čo oproti predchádzajúcemu obchodnému roku znamená pokles o 9,5 %. Výsledky do veľkej miery ovplyvnilo zníženie maloobchodného predaja súvisiaceho s cestovným ruchom, kde pokles dosiahol 27 %. Okrem toho klesli tržby v Číne, a to o 16 %. Výsledky mohli byť horšie, nepriaznivú situáciu však čiastočne kompenzovali predaje alkoholických nápojov spoločnosti v supermarketoch v Európe a USA.
Pernod Ricard nezverejnil odhad hospodárenia v tomto obchodnom roku. Uviedol iba, že očakáva stabilný dopyt po jeho produktoch v obchodoch a počíta so zlepšením tržieb na čínskom trhu. Tento trh sa na celkových tržbách francúzskej spoločnosti podieľa približne 9 % a je druhým najväčším pre Pernod Ricard hneď po USA. Cestovný ruch a s ním spojený maloobchodný predaj zostane podľa spoločnosti aj naďalej pod tlakom.