Nový most má dĺžku takmer 25 metrov a šírka vozovky je vyše päť metrov. Na jeho rekonštrukciu vynaložil kraj 155.000 eur.
Autor TASR
Košice 28. novembra (TASR) – Košický samosprávny kraj (KSK) v týchto dňoch dokončil rekonštrukciu mosta medzi Malým Horešom a Pribeníkom v Trebišovskom okrese. Počas obnovy narazil zhotoviteľ na tekuté piesky, pôvodnú projektovú dokumentáciu tak museli prepracovať. Informoval o tom riaditeľ Správy ciest KSK Anton Trišč s tým, že most za železničným priecestím Onča cez tzv. Somotorský kanál bol dlhodobo v havarijnom stave.
Na tekuté piesky a neúnosné podložie narazil zhotoviteľ po začatí rekonštrukcie. V dôsledku toho došlo k poklesu nosnej konštrukcie a hrozil pád mostného objektu. „Okrem zmien v projektovej dokumentácii bolo potrebné zrealizovať aj nový geologický prieskum, ktorý musel zohľadniť problémy v podloží. Pôvodná nosná konštrukcia bola vybúraná, medziľahlé podpery sa spevnili a, navyše, zosilnili mikropilótami tak, aby nedošlo k opätovnému poškodeniu nosnej konštrukcie. Z dôvodu týchto nepredvídaných okolností išlo o náročnejšiu rekonštrukciu,“ objasnil Trišč.
Mostný objekt je po rekonštrukcii 3-poľový. Na obnovenú spodnú stavbu mosta uložili nové prefabrikované železobetónové nosníky spriahnuté železobetónovou doskou, ktoré vytvorili novú nosnú konštrukciu. Vybudovala sa nová izolácia mosta, konštrukčné vrstvy vozovky, rímsy, zvodidlá a upravený bol aj svah koryta Somotorského kanála. Trišč doplnil, že nový most má dĺžku takmer 25 metrov, je široký bezmála sedem metrov a šírka vozovky je vyše päť metrov. Na jeho rekonštrukciu vynaložil kraj 155.000 eur. Počas prác platili v úseku dopravné obmedzenia, most bol uzatvorený a vodiči úsek obchádzali cez Kráľovský Chlmec.
„Rekonštrukcie mostov sú otázkou nielen komfortu, ale najmä bezpečnosti. Každý jedenásty most v majetku kraja si v súčasnosti vyžaduje opravu. Aj preto robíme maximum, aby sme zvýšili bezpečnosť a zabránili ďalším kolapsom. Rekonštrukciu tohto mosta síce sprevádzali technické problémy aj riziko jeho pádu, no dobrou správou pre obyvateľov je, že všetky práce sú už ukončené,“ skonštatoval predseda KSK Rastislav Trnka. Z Malého Horeša do Pribeníka tak vodiči po mesiacoch opäť prejdú plynule a bez dopravných obmedzení.
Na tekuté piesky a neúnosné podložie narazil zhotoviteľ po začatí rekonštrukcie. V dôsledku toho došlo k poklesu nosnej konštrukcie a hrozil pád mostného objektu. „Okrem zmien v projektovej dokumentácii bolo potrebné zrealizovať aj nový geologický prieskum, ktorý musel zohľadniť problémy v podloží. Pôvodná nosná konštrukcia bola vybúraná, medziľahlé podpery sa spevnili a, navyše, zosilnili mikropilótami tak, aby nedošlo k opätovnému poškodeniu nosnej konštrukcie. Z dôvodu týchto nepredvídaných okolností išlo o náročnejšiu rekonštrukciu,“ objasnil Trišč.
Mostný objekt je po rekonštrukcii 3-poľový. Na obnovenú spodnú stavbu mosta uložili nové prefabrikované železobetónové nosníky spriahnuté železobetónovou doskou, ktoré vytvorili novú nosnú konštrukciu. Vybudovala sa nová izolácia mosta, konštrukčné vrstvy vozovky, rímsy, zvodidlá a upravený bol aj svah koryta Somotorského kanála. Trišč doplnil, že nový most má dĺžku takmer 25 metrov, je široký bezmála sedem metrov a šírka vozovky je vyše päť metrov. Na jeho rekonštrukciu vynaložil kraj 155.000 eur. Počas prác platili v úseku dopravné obmedzenia, most bol uzatvorený a vodiči úsek obchádzali cez Kráľovský Chlmec.
„Rekonštrukcie mostov sú otázkou nielen komfortu, ale najmä bezpečnosti. Každý jedenásty most v majetku kraja si v súčasnosti vyžaduje opravu. Aj preto robíme maximum, aby sme zvýšili bezpečnosť a zabránili ďalším kolapsom. Rekonštrukciu tohto mosta síce sprevádzali technické problémy aj riziko jeho pádu, no dobrou správou pre obyvateľov je, že všetky práce sú už ukončené,“ skonštatoval predseda KSK Rastislav Trnka. Z Malého Horeša do Pribeníka tak vodiči po mesiacoch opäť prejdú plynule a bez dopravných obmedzení.