Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 25. december 2024
< sekcia Ekonomika

Kozmetická značka z Veľkých Kapušian chce osloviť aj zahraničný trh

Foto: soaphoria.sk

"Prevádzkujeme predajne v Košiciach a Nitre, čoskoro otvoríme novú v Bratislave. K našim najbližším plánom patrí expanzia do Čiech a Maďarska," priblížila konateľka firmy.

Veľké Kapušany 25. marca (TASR) - Viaceré regióny Slovenska zásobuje prírodnou kozmetikou spoločnosť AENEA z Veľkých Kapušian. Jej konateľka Bianka Bodnárová dokázala dobrý nápad a svoje odhodlanie pretaviť do úspešného podnikateľského príbehu.

Producentke kozmetiky pod mladou značkou Soaphoria udelila v januári tohto roka organizácia Slovak Business Agency titul najlepšia začínajúca podnikateľka. Ocenenie si prevzala v Bratislave počas slávnostného vyhlásenia výsledkov 15. ročníka súťaže Podnikateľka Slovenska 2014.

Cieľom firmy, ktorú vedie Bodnárová spolu so svojou sestrou Ritou, je vytvoriť značku kvalitnej prírodnej kozmetiky v spolupráci s tuzemskými dodávateľmi surovín. Kozmetická značka smeruje po svojom krátkom pôsobení na Slovensku na zahraničný trh.

"Prevádzkujeme predajne v Košiciach a Nitre, čoskoro otvoríme novú v Bratislave. K našim najbližším plánom patrí expanzia do Čiech a Maďarska, pretože záujem o naše produkty rastie. V tejto súvislosti pracujeme aj na tvorbe e-shopu v českom a maďarskom jazyku, zamýšľame sa ďalej nad otvorením novej prevádzky v Budapešti," priblížila pre TASR Bodnárová.

V portfóliu firmy vyrábajúcej svoje výrobky vo Veľkých Kapušanoch je približne 300 druhov kozmetiky, od mydiel cez zmesi do kúpeľov, sprchovacie gély, telové jogurty, tuhé a tekuté šampóny, kondicionéry až po masky a ďalšiu kozmetiku určenú na ošetrovanie tváre či pokožky.

Uvedená kozmetika neobsahuje žiadne chemikálie či konzervačné látky, ktoré by mohli škodiť pokožke. Na jej výrobu sa používajú napríklad rastlinné oleje, extrakty z bylín či glycerín získaný zo sójových bôbov, živočíšne prísady len v malom počte produktov. Ide napríklad o vaječný žĺtok v prípade jedného z tuhých šampónov.

Bodnárová získala inšpiráciu pre svoje podnikanie počas dovolenky v Chorvátsku, odkiaľ si pred pár rokmi odniesla domov ako darček "regionálne" mydielko. "Neskôr som si naštudovala príslušnú legislatívu, urobila si odbornú spôsobilosť k výrobe kozmetiky a začala som s mydielkami doma experimentovať. K naštartovaniu podnikania mi pomohla aj opätovná návšteva Chorvátska, kde som sa bližšie zoznámila s výrobou kozmetiky v miestnej manufaktúre," priblížila.

Malá kozmetická firma, ktorá zamestnáva 13 ľudí, plánuje okrem expanzie do zahraničia aj rozšíriť svoju ponuku. "Čaká nás leto, takže chceme doplniť náš sortiment napríklad o masážne oleje, prémiové séra na pleť, čistiace pleťové gély a ďalšie výrobky. Aktuálne čakáme na výsledky jednotlivých testov, aby sme mohli tieto produkty uviesť na trh," dodala Bodnárová.