Vedúcimi značkami na poli inovácií v automobilovom priemysle sú BMW a Toyota. Popredné miesto dosiahli najmä vďaka pokroku v oblasti elektromobility a autonómne riadených vozidiel.
Autor TASR
Bratislava 20. augusta (TASR) - Vedúcimi značkami na poli inovácií v automobilovom priemysle sú BMW a Toyota. Popredné miesto dosiahli najmä vďaka pokroku v oblasti elektromobility a autonómne riadených vozidiel. Na ďalších priečkach sa umiestnili Honda, Ford a Tesla. Vyplýva to z prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey 2016.
Viac ako tretina (35 %) všetkých respondentov prieskumu KPMG očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú nasledujúcich päť rokov tradiční výrobcovia áut. S 30-% podporou nasledujú veľké IT spoločnosti, v tomto kontexte sa spomínajú najmä Apple a Google.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že zákazníci budú v blízkej budúcnosti vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Jedným zo spôsobov, ako môžu tradiční výrobcovia automobilov poskytnúť klientom pridanú hodnotu, je využiť obrovské množstvo dát, ktoré auto a jeho vodič produkujú. V prieskume KPMG však až 70 % manažérov z odvetvia uviedlo, že dáta generované automobilmi ich firma momentálne vôbec nevyužíva alebo len začína využívať.
Medzi top trendmi v odvetví sa umiestnili aj inovácie, ktoré podporujú prepojenie medzi vodičom a autom. Viac ako tretina respondentov sa vyjadrila, že spotrebitelia budú do roku 2020 túžiť po plug-in riešeniach pre navigáciu, rozpoznávaní reči vodiča a mobilných internetových zariadeniach, štvrtina menovala osobné asistenčné služby.
"Nastáva čas, kedy človek a jeho auto vytvoria jeden celok. Auto, rovnako ako akékoľvek iné zariadenie, ktoré používame, sa na základe požiadaviek zákazníkov stane súčasťou prepojeného ekosystému, ktorý monitoruje a prispôsobuje sa našim plánom, prioritám, vzťahom a dokonca aj zdravotnému stavu," povedal národný líder KPMG pre automobilový priemysel Gary Silberg.
Global Automotive Executive Survey 2016 je už 17. vydaním tohto každoročného prieskumu spoločnosti KPMG International. Do prieskumu poskytlo svoje postrehy 800 manažérov z 38 krajín sveta.
jal mia
Viac ako tretina (35 %) všetkých respondentov prieskumu KPMG očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú nasledujúcich päť rokov tradiční výrobcovia áut. S 30-% podporou nasledujú veľké IT spoločnosti, v tomto kontexte sa spomínajú najmä Apple a Google.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že zákazníci budú v blízkej budúcnosti vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Jedným zo spôsobov, ako môžu tradiční výrobcovia automobilov poskytnúť klientom pridanú hodnotu, je využiť obrovské množstvo dát, ktoré auto a jeho vodič produkujú. V prieskume KPMG však až 70 % manažérov z odvetvia uviedlo, že dáta generované automobilmi ich firma momentálne vôbec nevyužíva alebo len začína využívať.
Medzi top trendmi v odvetví sa umiestnili aj inovácie, ktoré podporujú prepojenie medzi vodičom a autom. Viac ako tretina respondentov sa vyjadrila, že spotrebitelia budú do roku 2020 túžiť po plug-in riešeniach pre navigáciu, rozpoznávaní reči vodiča a mobilných internetových zariadeniach, štvrtina menovala osobné asistenčné služby.
"Nastáva čas, kedy človek a jeho auto vytvoria jeden celok. Auto, rovnako ako akékoľvek iné zariadenie, ktoré používame, sa na základe požiadaviek zákazníkov stane súčasťou prepojeného ekosystému, ktorý monitoruje a prispôsobuje sa našim plánom, prioritám, vzťahom a dokonca aj zdravotnému stavu," povedal národný líder KPMG pre automobilový priemysel Gary Silberg.
Global Automotive Executive Survey 2016 je už 17. vydaním tohto každoročného prieskumu spoločnosti KPMG International. Do prieskumu poskytlo svoje postrehy 800 manažérov z 38 krajín sveta.
jal mia