Slovensko ako predsednícka krajina V4 napríklad navrhuje upriamiť pozornosť na prezentáciu v USA, Kanade, Ruskej federácii, Číne i v krajinách Perzského zálivu či Austrálii.
Autor TASR
Štrbské Pleso 13. marca (TASR) – Partnerstvo Česka, Maďarska, Poľska a Slovenska v oblasti cestovného ruchu posilnili krajiny stredajším schválením spoločného marketingového plánu na rok 2019. Zástupcovia krajín Vyšehradskej štvorky (V4) podpísali v tejto súvislosti na Štrbskom Plese protokol o spolupráci a všetky strany konštatovali, že spoločnou prezentáciou regiónu na vzdialených trhoch môžu dosiahnuť zvýšenie návštevnosti pri vynaložení nižších finančných prostriedkov.
Cieľom V4 je v rámci spoločnej značky Discover Central Europe osloviť nové cieľové skupiny. Slovensko ako predsednícka krajina V4 napríklad navrhuje upriamiť pozornosť na prezentáciu v USA, Kanade, Ruskej federácii, Číne i v krajinách Perzského zálivu či Austrálii. Na účel spoločnej propagácie vyčlenili štáty V4 dohromady 300.000 eur. „Táto iniciatíva je na svete od roku 2003, intenzívnejšie je to za posledných päť rokov a ukazuje sa, že je to správna cesta,“ konštatoval riaditeľ sekcie cestovného ruchu Ministerstva dopravy a výstavby SR Zoltán Kovács. Zároveň podotkol, že na propagáciu by Slovenská republika mohla vynaložiť aj viac prostriedkov, pretože sú to zdroje, ktoré sa niekoľkonásobne vrátia.
„Zaznamenali sme prudký nárast čínskych turistov, takmer o 100 % stúpli čísla za rok, ale je to presne ten prípad, že prídu k nám na dve - tri hodinky a idú ďalej. Je to preto, že napríklad v katalógoch amerických operátorov je plavba loďou z Mníchova do Budapešti s malou zastávkou v Bratislave. My práve chodíme za tými operátormi do svetových krajín, aby Slovensko zaradili na dva až tri dni, pretože turisti u nás majú čo vidieť,“ vysvetľuje Kovács. Cieľom je teda dostať do krajín V4 nových ľudí a docieliť, aby v regióne pobudli čo najdlhší čas a minuli čo najviac peňazí.
Štátna tajomníčka poľského ministerstva športu a cestovného ruchu Anna Krupka zdôraznila, že poľská strana podporuje vytvorenie spoločného turistického produktu. „Podpísali sme marketingový plán, ktorý určuje najdôležitejšie smery v propagácii cestovného ruchu na rok 2019. Zaznamenali sme v Poľsku nárast turistov zo zahraničia približne o päť percent, našim cieľom je ešte zvýšiť počet prenocovaní,“ dodala.
Štátny tajomník pre medzinárodnú komunikáciu a vzťahy z kancelárie predsedu vlády Maďarska Zoltán Kovács podotkol, že z politického hľadiska štáty V4 získali spoločnou komunikáciou väčší význam. „Aj v oblasti turizmu ideme dobrým smerom, každý z nás má viac príležitostí, ako získať výhody z tejto spolupráce, keďže každá krajina vie ponúknuť niečo iné,“ konštatoval s tým, že vlani v Maďarsku prekonali rekordy návštevnosti, čo vyplynulo z práce za posledné roky. Podiel cestovného ruchu na HDP je u našich južných susedov na úrovni 10,7 %, v súlade s turistickou stratégiou do roku 2030 by sa mal zvýšiť až na 16 %.
„Zhodli sme sa na tom, že región V4 je rozmanitý, má čo ponúknuť a máme aj spoločné záujmy. Jednou z nich je spoločná propagácia na bonitných trhoch, ako je USA, Kanada, Juhovýchodná Ázia a Blízky východ – práve tu má význam postupovať spoločne,“ konštatoval prvý námestník ministerky pre regionálny rozvoj ČR David Koppitz. Dodal, že v Česku vygeneroval cestovný ruch vlani 170 miliárd českých korún a do krajiny zavítalo 20 miliónov turistov. Podľa neho je potrebné spoluprácu krajín V4 ešte zintenzívniť a realizovať pripravené projekty, ktoré by priniesli úžitok všetkým. „Krajiny V4 ponúkajú kultúrno-historické skvosty, aktívnu dovolenku a zároveň v nich rastie atraktivita športových a kultúrnych celospoločenských aktivít. Tieto tri aspekty treba rozvíjať,“ zhodnotil na záver Koppitz.
Cieľom V4 je v rámci spoločnej značky Discover Central Europe osloviť nové cieľové skupiny. Slovensko ako predsednícka krajina V4 napríklad navrhuje upriamiť pozornosť na prezentáciu v USA, Kanade, Ruskej federácii, Číne i v krajinách Perzského zálivu či Austrálii. Na účel spoločnej propagácie vyčlenili štáty V4 dohromady 300.000 eur. „Táto iniciatíva je na svete od roku 2003, intenzívnejšie je to za posledných päť rokov a ukazuje sa, že je to správna cesta,“ konštatoval riaditeľ sekcie cestovného ruchu Ministerstva dopravy a výstavby SR Zoltán Kovács. Zároveň podotkol, že na propagáciu by Slovenská republika mohla vynaložiť aj viac prostriedkov, pretože sú to zdroje, ktoré sa niekoľkonásobne vrátia.
„Zaznamenali sme prudký nárast čínskych turistov, takmer o 100 % stúpli čísla za rok, ale je to presne ten prípad, že prídu k nám na dve - tri hodinky a idú ďalej. Je to preto, že napríklad v katalógoch amerických operátorov je plavba loďou z Mníchova do Budapešti s malou zastávkou v Bratislave. My práve chodíme za tými operátormi do svetových krajín, aby Slovensko zaradili na dva až tri dni, pretože turisti u nás majú čo vidieť,“ vysvetľuje Kovács. Cieľom je teda dostať do krajín V4 nových ľudí a docieliť, aby v regióne pobudli čo najdlhší čas a minuli čo najviac peňazí.
Štátna tajomníčka poľského ministerstva športu a cestovného ruchu Anna Krupka zdôraznila, že poľská strana podporuje vytvorenie spoločného turistického produktu. „Podpísali sme marketingový plán, ktorý určuje najdôležitejšie smery v propagácii cestovného ruchu na rok 2019. Zaznamenali sme v Poľsku nárast turistov zo zahraničia približne o päť percent, našim cieľom je ešte zvýšiť počet prenocovaní,“ dodala.
Štátny tajomník pre medzinárodnú komunikáciu a vzťahy z kancelárie predsedu vlády Maďarska Zoltán Kovács podotkol, že z politického hľadiska štáty V4 získali spoločnou komunikáciou väčší význam. „Aj v oblasti turizmu ideme dobrým smerom, každý z nás má viac príležitostí, ako získať výhody z tejto spolupráce, keďže každá krajina vie ponúknuť niečo iné,“ konštatoval s tým, že vlani v Maďarsku prekonali rekordy návštevnosti, čo vyplynulo z práce za posledné roky. Podiel cestovného ruchu na HDP je u našich južných susedov na úrovni 10,7 %, v súlade s turistickou stratégiou do roku 2030 by sa mal zvýšiť až na 16 %.
„Zhodli sme sa na tom, že región V4 je rozmanitý, má čo ponúknuť a máme aj spoločné záujmy. Jednou z nich je spoločná propagácia na bonitných trhoch, ako je USA, Kanada, Juhovýchodná Ázia a Blízky východ – práve tu má význam postupovať spoločne,“ konštatoval prvý námestník ministerky pre regionálny rozvoj ČR David Koppitz. Dodal, že v Česku vygeneroval cestovný ruch vlani 170 miliárd českých korún a do krajiny zavítalo 20 miliónov turistov. Podľa neho je potrebné spoluprácu krajín V4 ešte zintenzívniť a realizovať pripravené projekty, ktoré by priniesli úžitok všetkým. „Krajiny V4 ponúkajú kultúrno-historické skvosty, aktívnu dovolenku a zároveň v nich rastie atraktivita športových a kultúrnych celospoločenských aktivít. Tieto tri aspekty treba rozvíjať,“ zhodnotil na záver Koppitz.