Verím, že aj mobilní a internetoví operátori rozumejú, že v takejto ťažkej chvíli sa patrí vyjsť zákazníkom v ústrety a urobiť niečo pre budúcnosť tejto krajiny, konštatuje Kremský.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 23. októbra (TASR) - Predseda parlamentného výboru pre hospodárske záležitosti Peter Kremský (OĽANO) vyzýva poskytovateľov internetu, aby navýšili dátové balíky svojim klientom a odbremenili tak domácnosti od dodatočných nákladov.
"Státisíce študentov v posledných dňoch prechádzajú na dištančné vzdelávanie, ktoré sa uskutočňuje najmä v online priestore. Vyžaduje si to prenos dát vo veľkých objemoch, oveľa väčších, ako za bežných podmienok. Od mnohých študentov a ich rodičov si to vyžiada zvýšené náklady na internetové pripojenie," vysvetlil Kremský.
Všetkých poskytovateľov pevného aj mobilného internetu, ktorí tak ešte neurobili, vyzýva, aby školám, študentom a ich rodičom zvýšili objem mesačných dát tak, aby za ne nemuseli doplácať.
Ako poznamenal, viacerí poskytovatelia internetu aj v prípade balíkov neobmedzených dát uplatňujú takzvanú Politiku férového využívania (Fair Usage Policy, pozn TASR), ktorá obmedzuje objem dát na niekoľko desiatok gigabajtov (GB) mesačne. V prípade každodenného niekoľkohodinového obrazového online prenosu, najmä v prípade viacerých detí v rodine a rodičov, ktorí pracujú z domu, sa však takýto objem rýchlo minie a spotrebitelia musia za dáta navyše priplácať.
"Táto mimoriadna situácia si vyžaduje mimoriadne úsilie a obete od každého z nás – od lekárov cez učiteľov až po vojakov. Verím, že aj mobilní a internetoví operátori rozumejú, že v takejto ťažkej chvíli sa patrí vyjsť zákazníkom v ústrety, pomôcť vyriešiť ich potreby a urobiť niečo pre budúcnosť tejto krajiny," doplnil Kremský.
Podľa jeho slov sa zrušenie limitov môže Slovensku aj samotným operátorom v budúcnosti vrátiť vo forme lepšej vzdelanosti, kvalitnejších znalostí a zručností detí v informačných technológiách. Zákazníci navyše privítajú takúto pomoc v ťažkých časoch a podporí ich to v budúcej vernosti. "Častejšie využívanie online stretávania a prenosu informácií zvýši odolnosť Slovenska voči podobným zdravotným krízam a pomôže rozvoju internetu aj v ekonomicky slabších oblastiach," uzavrel Kremský.
Ako pre TASR v reakcii uviedla hovorkyňa Orange Slovensko Alexandra Piskunová, ak si to bude situácia vyžadovať, spoločnosť je pripravená zákazníkom priniesť ďalšie zmysluplné a relevantné benefity, ktoré by im uľahčili život. Už od štvrtka (22. 10.) však zaviedla vyššie dáta pre svojich zákazníkov, ktorí využívajú niektoré konkrétne produkty.
"Státisíce študentov v posledných dňoch prechádzajú na dištančné vzdelávanie, ktoré sa uskutočňuje najmä v online priestore. Vyžaduje si to prenos dát vo veľkých objemoch, oveľa väčších, ako za bežných podmienok. Od mnohých študentov a ich rodičov si to vyžiada zvýšené náklady na internetové pripojenie," vysvetlil Kremský.
Všetkých poskytovateľov pevného aj mobilného internetu, ktorí tak ešte neurobili, vyzýva, aby školám, študentom a ich rodičom zvýšili objem mesačných dát tak, aby za ne nemuseli doplácať.
Ako poznamenal, viacerí poskytovatelia internetu aj v prípade balíkov neobmedzených dát uplatňujú takzvanú Politiku férového využívania (Fair Usage Policy, pozn TASR), ktorá obmedzuje objem dát na niekoľko desiatok gigabajtov (GB) mesačne. V prípade každodenného niekoľkohodinového obrazového online prenosu, najmä v prípade viacerých detí v rodine a rodičov, ktorí pracujú z domu, sa však takýto objem rýchlo minie a spotrebitelia musia za dáta navyše priplácať.
"Táto mimoriadna situácia si vyžaduje mimoriadne úsilie a obete od každého z nás – od lekárov cez učiteľov až po vojakov. Verím, že aj mobilní a internetoví operátori rozumejú, že v takejto ťažkej chvíli sa patrí vyjsť zákazníkom v ústrety, pomôcť vyriešiť ich potreby a urobiť niečo pre budúcnosť tejto krajiny," doplnil Kremský.
Podľa jeho slov sa zrušenie limitov môže Slovensku aj samotným operátorom v budúcnosti vrátiť vo forme lepšej vzdelanosti, kvalitnejších znalostí a zručností detí v informačných technológiách. Zákazníci navyše privítajú takúto pomoc v ťažkých časoch a podporí ich to v budúcej vernosti. "Častejšie využívanie online stretávania a prenosu informácií zvýši odolnosť Slovenska voči podobným zdravotným krízam a pomôže rozvoju internetu aj v ekonomicky slabších oblastiach," uzavrel Kremský.
Ako pre TASR v reakcii uviedla hovorkyňa Orange Slovensko Alexandra Piskunová, ak si to bude situácia vyžadovať, spoločnosť je pripravená zákazníkom priniesť ďalšie zmysluplné a relevantné benefity, ktoré by im uľahčili život. Už od štvrtka (22. 10.) však zaviedla vyššie dáta pre svojich zákazníkov, ktorí využívajú niektoré konkrétne produkty.