Situácia na trhu sa však nevyvíja rovnomerne. Kým dopyt po viacmiestnych lietadlách stúpa, záujem o malé a stredné stroje zatiaľ dosahuje slabú dynamiku.
Autor TASR
Hartford 21. júla (TASR) - Predaj prúdových lietadiel firmám a súkromným osobám opäť rastie. AP sa odvoláva na šéfa spoločnosti General Dynamics Phebeho Novakovica. Spoločnosť vyrába lietadlá Gulfstream a firmy obnovili záujem o ne v takmer v predkrízovom rozsahu. Rastie aj počet strojov predaných súkromným osobám.
Pratt & Whitney, výrobca prúdových motorov, uviedol, že jeho dodávky pre súkromné lietadlá idú lepšie na odbyt od roku 2011, v ktorom sa ich produkcia odrazila z dna.
Situácia na trhu sa však nevyvíja rovnomerne. Kým dopyt po viacmiestnych lietadlách stúpa, záujem o malé a stredné stroje zatiaľ dosahuje slabú dynamiku. Súvisí to zrejme s tým, že úverový trh ešte nedosiahol predkrízový rozsah. Menšie lietadlá si súkromné osoby financujú zväčša z vlastných prostriedkov.
Lietadlá za 26 miliónov USD a viac majú hlavný podiel na oživení výroby v sektore. Vlani dosiahli dodávky celého sortimentu hodnotu 20,9 miliardy USD (15,45 miliardy eur), v roku 2008, v ktorom zaznamenali rekord, ich predali výrobcovia za 24,7 miliardy USD. Najslabším bol rok 2012, v ktorom dosiahli ich príjmy 18 miliárd USD.
V roku 2008 odovzdali zákazníkom 1313 strojov, v roku 2012 len 672. Prepad dosiahol 48 %. Vlani došlo k rastu odbytu o 0,9 %. Vlaňajšok bol však po štyroch rokoch poklesu prvým, v ktorom sa dosiahol medziročný vzostup predaja počtu malých prúdových lietadiel.
Odbyt lietadiel za 4 milióny až 26 miliónov USD po roku 2008 klesol až o 56 %. Analytik sektora Richard Aboulafia uviedol, že pokles bol tou historicky najsilnejšou pohromou, aká kedy postihla vyspelé priemyselné odvetvie.
Firemné lietadlá využíva najmä stredný manažment, podstatne menej s nimi lietajú najvyšší šéfovia. Po sprísnení bezpečnostných opatrení na letiskách sa skrátením času potrebného na cestovanie znižujú výdavky. "Je to stroj času," povedal Steve Varsano, zakladateľ spoločnosti The Jet Business. "Vy riadite obchody spoločností s mnohomiliardovými výnosmi a čas sú peniaze".
(1 EUR = 1,3525 USD)
Pratt & Whitney, výrobca prúdových motorov, uviedol, že jeho dodávky pre súkromné lietadlá idú lepšie na odbyt od roku 2011, v ktorom sa ich produkcia odrazila z dna.
Situácia na trhu sa však nevyvíja rovnomerne. Kým dopyt po viacmiestnych lietadlách stúpa, záujem o malé a stredné stroje zatiaľ dosahuje slabú dynamiku. Súvisí to zrejme s tým, že úverový trh ešte nedosiahol predkrízový rozsah. Menšie lietadlá si súkromné osoby financujú zväčša z vlastných prostriedkov.
Lietadlá za 26 miliónov USD a viac majú hlavný podiel na oživení výroby v sektore. Vlani dosiahli dodávky celého sortimentu hodnotu 20,9 miliardy USD (15,45 miliardy eur), v roku 2008, v ktorom zaznamenali rekord, ich predali výrobcovia za 24,7 miliardy USD. Najslabším bol rok 2012, v ktorom dosiahli ich príjmy 18 miliárd USD.
V roku 2008 odovzdali zákazníkom 1313 strojov, v roku 2012 len 672. Prepad dosiahol 48 %. Vlani došlo k rastu odbytu o 0,9 %. Vlaňajšok bol však po štyroch rokoch poklesu prvým, v ktorom sa dosiahol medziročný vzostup predaja počtu malých prúdových lietadiel.
Odbyt lietadiel za 4 milióny až 26 miliónov USD po roku 2008 klesol až o 56 %. Analytik sektora Richard Aboulafia uviedol, že pokles bol tou historicky najsilnejšou pohromou, aká kedy postihla vyspelé priemyselné odvetvie.
Firemné lietadlá využíva najmä stredný manažment, podstatne menej s nimi lietajú najvyšší šéfovia. Po sprísnení bezpečnostných opatrení na letiskách sa skrátením času potrebného na cestovanie znižujú výdavky. "Je to stroj času," povedal Steve Varsano, zakladateľ spoločnosti The Jet Business. "Vy riadite obchody spoločností s mnohomiliardovými výnosmi a čas sú peniaze".
(1 EUR = 1,3525 USD)