Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodného návrhu

Na snímke odpočívadlo Triblavina, na diaľnici D1 Bratislava - Trnava v smere z Bratislavy. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Triblavina povedie popod diaľnicu D1 a z obidvoch strán bude zakončená kruhovými objazdmi.

Bratislava 29. júna (TASR) - Križovatka Triblavina sa bude stavať podľa pôvodne navrhovaného riešenia, teda so šiestimi pruhmi a so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice. Ide o pôvodnú koncepciu 3 plus 2, ktorá je upravená tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a zároveň efektívne využila verejné zdroje. Súčasťou diaľnice budú aj požadované kolektory a to tak, ako je uvedené v územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Vyplýva to z analýz Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o konečnej podobe úseku diaľnice D1 – D4 a križovatky Triblavina. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa spoločnosti Michaela Michalová.

Národná diaľničná spoločnosť tak vyhovela petičnému výboru. Ten v tejto súvislosti spísal doteraz dve petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Pôvodne navrhované riešenie sa totiž malo zmeniť v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov. Za prvotný návrh sa postavil aj Bratislavský samosprávny kraj. Jeho vedenie niekoľkokrát deklarovalo, že podporuje pôvodné rozšírenie diaľnice D1 na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojsmernými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi v úseku Bratislava – hranica BSK – Trnava.

"Konečný variant zásadným spôsobom uľahčí dopravu na vstupe a výstupe z hlavného mesta. Hľadanie optimálneho riešenia si pre rastúcu intenzitu dopravy a najmä plynulé napojenie na nový bratislavský obchvat D1 a D4 vyžiadalo viac času, ako diaľničiari pôvodne predpokladali," uvádza NDS na svojej webovej stránke.

Križovatka Triblavina povedie popod diaľnicu D1 a z obidvoch strán bude zakončená kruhovými objazdmi. Na jednej strane sa napojí na existujúcu seneckú cestu I/61, na druhej strane na komunikáciu vedúcu cez Čiernu Vodu. Zároveň by sa zo strany Čiernej Vody mala križovatka napojiť na cestu Pezinok II/502, ktorú plánuje stavať Bratislavský kraj.

Po dostavaní bratislavského obchvatu D4 a rozšírení diaľnice D1 pribudnú na severnom výjazde z Bratislavy štyri nové diaľničné zjazdy, ktorými sa motoristi priamo napoja na diaľničný obchvat. Ide o križovatku Rača, Čierna Voda (medzi Vajnormi a Čiernou Vodou, Ivanka sever (prepojenie D4 a D1) a Ivanka západ (Ivanka pri Dunaji – senecká cesta I/61). Medzi Bratislavou a zjazdom na Voderady, kde doteraz mohli vodiči schádzať a vychádzať na diaľnicu D1 iba pri Senci, pribudne spomínaná križovatka Triblavina a križovatka Blatné.