Viete aké sú vaše práva?
Autor OTS
Bratislava 27. augusta (OTS) - Zľavové portály aj v tomto roku rozšírili ponuku svojich služieb. Popri obľúbených letných destináciách sa so zľavou dnes môžete vydať počas celého roka takmer do celej Európy, či exotických destinácii. Tradične obľúbené sú poznávacie a wellness pobyty, no do popredia sa dostávajú all inclusive pobyty v zahraničných rezortoch či luxusné plavby. Objavujú sa tiež ponuky lákajúce návštevníkov na nevšedný gastronomický zážitok.
V ponukách webov kolektívneho nakupovania sa môžu objaviť ponuky nepoistených cestovných agentúr a kancelárií. Kupóny vám preto odporúčame objednávať iba u overených značiek, ktoré spĺňajú prísne kritériá Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania. Pred kúpou dovolenky či víkendového pobytu na zľavovom portáli sa informujte o poskytovateľovi konkrétnej ponuky. Zaujímajte sa predovšetkým o to, či konkrétna cestovná kancelária má uzatvorené poistenie proti úpadku. Nezriedka sa stáva, že rodinní príslušníci žijúci v zahraničí majú záujem kúpiť pobyty pre svojich blízkych na Slovensku a pokiaľ sa vyskytnú problémy, nie je jednoduché situáciu zo zahraničia riešiť.
V prípade, ak zistíte nezrovnalosti až po kúpe, máte právo zľavový kupón vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu. Čo robiť v prípade, ak sa nezrovnalosti objavia až na samotnom pobyte? Rovnako ako pri nespokojnosti s kvalitou tovaru, spotrebiteľ má právo podať sťažnosť či požadovať vrátenie peňazí aj za dovolenku pri mori či wellness pobyt. „Podľa § 741 Občianskeho zákonníka za porušenie záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy zodpovedá cestovná kancelária. Zákazník má právo na bezodkladné odstránenie chybne poskytnutej služby. Ak k náprave nedošlo, po návrate zo zahraničia je nevyhnutné bezodkladne, najneskôr však v lehote do troch mesiacov uplatniť v CK písomnú reklamáciu a pripojiť dôkazy, vrátane záznamu podpísaného v zahraničí“ povedal Marian Tar za SAPKN.
Portály kolektívneho nakupovania v týchto obchodných vzťahoch vystupujú ako sprostredkovateľ. Nie sú priamo zodpovedné za poskytované služby. Za tie nesie zodpovednosť predajca - v tomto prípade cestovná kancelária či agentúra.
„Avšak portál, pokiaľ sú jeho služby na patričnej úrovni a poskytuje zákazníkom kvalitný servis, by mal byť klientovi pri vybavovaní reklamácií nápomocný. Odporúčame všetkým kupujúcim, aby si dôsledne preverovali nie len predajcov, ale aj zľavový portál a ním ponúkané služby. Nezriedka sa stáva, že portál kolektívneho nakupovania preberie celú zodpovednosť na seba a klientovi vráti všetky peniaze“, dodal Tar.
Každý portál, ktorý je členom Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania má na svojom webe pečať, ktorá je zárukou kvality, keďže zo strany asociácie je finančná stabilita pravidelne preverovaná.
O asociácii:
Asociácia vznikla za účelom posilnenia a zabezpečenia trhu kolektívneho nakupovania na Slovensku, skvalitnenia ponúkaných služieb i produktov a zároveň utuženia dôvery zákazníka voči týmto portálom. Jej úlohu je rozvíjať tento segment trhu a chrániť spotrebiteľa. Združuje podstatnú časť slovenských portálov kolektívneho nakupovania a predstavuje výber tých hráčov, ktorí majú záujem riešiť nielen vlastné interné záležitosti, ale chcú sa podieľať aj na spoločnom riešení všetkého, čo súvisí s týmto segmentom.
Reportovaním prevádzok, ktoré neposkytujú svoje služby či tovar v dostatočnej kvalite, asociácia postupne eliminuje nekvalitné a neseriózne firmy. Zároveň do svojich radov prijíma iba tie portály, ktoré spĺňajú podmienky vstupu, čo pre zákazníka znamená bezpečnejší nákup u overeného portálu.
Detailnejšie informácie o asociácii ako i rady pre spotrebiteľov nájdete na stránke www.sapkn.sk
V ponukách webov kolektívneho nakupovania sa môžu objaviť ponuky nepoistených cestovných agentúr a kancelárií. Kupóny vám preto odporúčame objednávať iba u overených značiek, ktoré spĺňajú prísne kritériá Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania. Pred kúpou dovolenky či víkendového pobytu na zľavovom portáli sa informujte o poskytovateľovi konkrétnej ponuky. Zaujímajte sa predovšetkým o to, či konkrétna cestovná kancelária má uzatvorené poistenie proti úpadku. Nezriedka sa stáva, že rodinní príslušníci žijúci v zahraničí majú záujem kúpiť pobyty pre svojich blízkych na Slovensku a pokiaľ sa vyskytnú problémy, nie je jednoduché situáciu zo zahraničia riešiť.
V prípade, ak zistíte nezrovnalosti až po kúpe, máte právo zľavový kupón vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu. Čo robiť v prípade, ak sa nezrovnalosti objavia až na samotnom pobyte? Rovnako ako pri nespokojnosti s kvalitou tovaru, spotrebiteľ má právo podať sťažnosť či požadovať vrátenie peňazí aj za dovolenku pri mori či wellness pobyt. „Podľa § 741 Občianskeho zákonníka za porušenie záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy zodpovedá cestovná kancelária. Zákazník má právo na bezodkladné odstránenie chybne poskytnutej služby. Ak k náprave nedošlo, po návrate zo zahraničia je nevyhnutné bezodkladne, najneskôr však v lehote do troch mesiacov uplatniť v CK písomnú reklamáciu a pripojiť dôkazy, vrátane záznamu podpísaného v zahraničí“ povedal Marian Tar za SAPKN.
Portály kolektívneho nakupovania v týchto obchodných vzťahoch vystupujú ako sprostredkovateľ. Nie sú priamo zodpovedné za poskytované služby. Za tie nesie zodpovednosť predajca - v tomto prípade cestovná kancelária či agentúra.
„Avšak portál, pokiaľ sú jeho služby na patričnej úrovni a poskytuje zákazníkom kvalitný servis, by mal byť klientovi pri vybavovaní reklamácií nápomocný. Odporúčame všetkým kupujúcim, aby si dôsledne preverovali nie len predajcov, ale aj zľavový portál a ním ponúkané služby. Nezriedka sa stáva, že portál kolektívneho nakupovania preberie celú zodpovednosť na seba a klientovi vráti všetky peniaze“, dodal Tar.
Každý portál, ktorý je členom Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania má na svojom webe pečať, ktorá je zárukou kvality, keďže zo strany asociácie je finančná stabilita pravidelne preverovaná.
O asociácii:
Asociácia vznikla za účelom posilnenia a zabezpečenia trhu kolektívneho nakupovania na Slovensku, skvalitnenia ponúkaných služieb i produktov a zároveň utuženia dôvery zákazníka voči týmto portálom. Jej úlohu je rozvíjať tento segment trhu a chrániť spotrebiteľa. Združuje podstatnú časť slovenských portálov kolektívneho nakupovania a predstavuje výber tých hráčov, ktorí majú záujem riešiť nielen vlastné interné záležitosti, ale chcú sa podieľať aj na spoločnom riešení všetkého, čo súvisí s týmto segmentom.
Reportovaním prevádzok, ktoré neposkytujú svoje služby či tovar v dostatočnej kvalite, asociácia postupne eliminuje nekvalitné a neseriózne firmy. Zároveň do svojich radov prijíma iba tie portály, ktoré spĺňajú podmienky vstupu, čo pre zákazníka znamená bezpečnejší nákup u overeného portálu.
Detailnejšie informácie o asociácii ako i rady pre spotrebiteľov nájdete na stránke www.sapkn.sk