Útoky, ktoré hráči riešili, vychádzajú z najčastejších kyberútokov a zneužívaných zraniteľností v rokoch 2020 a 2021.
Autor Teraz.sk
Bratislava 9. novembra (Teraz.sk) - Až 68 tímov sa zúčastnilo piateho ročníka kyberbezpečnostné turnaja Guardians, ktorý pripravili slovenskí bezpečnostní odborníci s cieľom upozorniť tak na podceňovanie kybernetickej bezpečnosti v spoločnosti na všetkých úrovniach. Kyberbezpečnostná hra je otvorená pre bezpečnostných profesionálov, firemné tímy aj nadšencov IT a študentov. Slúži ako tréningová platforma, vytvára priestor na vyhľadávanie talentov a otvára záujemcom svet kybernetickej bezpečnosti.
Víťazný tím tvorili bezpečnostní odborníci spoločnosti Eset. „Prišli sme s tým, že sa chceme viacej naučiť o forenznej analýze a získať viacej skúseností,“ povedal Filip Jurčacko. Priemerný vek tímu je 26 rokov.
Na druhom mieste prekvapil iba dvojčlenný tím, ktorý bol nováčikom v tejto hre. „Nadchla nás myšlienka súťažiť v bezpečnostnej hre,“ hovoria bývalí spolužiaci z univerzity, ktorí v súčasnosti pracujú v IT.
„Kvalifikácia je anonymná a účastníkov spoznáme až v deň finále. Každým rokom však pozorujeme vyššiu úroveň súťažných tímov,“ uviedol Ján Andraško, ktorý vedie prípravný tím Guardians.
Útoky, ktoré hráči riešili, vychádzajú z najčastejších kyberútokov a zneužívaných zraniteľností v rokoch 2020 a 2021. Inšpiráciou do hry boli aj incidenty, ktoré riešili forenzné tímy Binary Confidence pre klientov na Slovensku. V aktuálnom piatom ročníku organizátori vytvorili virtuálny mediálny dom s kompletnou infraštruktúrou a tímy „bránili redakciu“.
Počas hry sa účastníci stretávajú s rôznymi vektormi útokov od štandardných zraniteľností serverov a phishingových e-mailov až po infikovanie osobných telefónov. Len čo tím identifikuje incident, začnú sa zhromažďovať a analyzovať digitálne dôkazy. Zisťujú sa príčiny útoku a zároveň slabé stránky a zraniteľné miesta, ktoré umožnili prienik. Okrem technologických tém kyberbezpečnostné hry reagujú aj na hrozivé spoločenské fenomény, akým sú dezinformácie a manipulačné kampane.
Víťazný tím tvorili bezpečnostní odborníci spoločnosti Eset. „Prišli sme s tým, že sa chceme viacej naučiť o forenznej analýze a získať viacej skúseností,“ povedal Filip Jurčacko. Priemerný vek tímu je 26 rokov.
Na druhom mieste prekvapil iba dvojčlenný tím, ktorý bol nováčikom v tejto hre. „Nadchla nás myšlienka súťažiť v bezpečnostnej hre,“ hovoria bývalí spolužiaci z univerzity, ktorí v súčasnosti pracujú v IT.
„Kvalifikácia je anonymná a účastníkov spoznáme až v deň finále. Každým rokom však pozorujeme vyššiu úroveň súťažných tímov,“ uviedol Ján Andraško, ktorý vedie prípravný tím Guardians.
Útoky, ktoré hráči riešili, vychádzajú z najčastejších kyberútokov a zneužívaných zraniteľností v rokoch 2020 a 2021. Inšpiráciou do hry boli aj incidenty, ktoré riešili forenzné tímy Binary Confidence pre klientov na Slovensku. V aktuálnom piatom ročníku organizátori vytvorili virtuálny mediálny dom s kompletnou infraštruktúrou a tímy „bránili redakciu“.
Počas hry sa účastníci stretávajú s rôznymi vektormi útokov od štandardných zraniteľností serverov a phishingových e-mailov až po infikovanie osobných telefónov. Len čo tím identifikuje incident, začnú sa zhromažďovať a analyzovať digitálne dôkazy. Zisťujú sa príčiny útoku a zároveň slabé stránky a zraniteľné miesta, ktoré umožnili prienik. Okrem technologických tém kyberbezpečnostné hry reagujú aj na hrozivé spoločenské fenomény, akým sú dezinformácie a manipulačné kampane.