Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

L Catterton kupuje 60 % v talianskom módnom dome Etro

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Kontrakt ohodnocuje Etro na približne 500 miliónov eur, uviedli zdroje, ktoré zároveň potvrdili predchádzajúce informácie o dohode v talianskej tlači.

Miláno 18. júla (TASR) - L Catterton, investičná spoločnosť, za ktorou stojí francúzsky módny koncern LVMH, kupuje 60-percentný podiel v talianskej módnej spoločnosti Etro. Informovala o tom v nedeľu agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na dva zdroje oboznámené so situáciou.

Kontrakt ohodnocuje Etro na približne 500 miliónov eur, uviedli zdroje, ktoré zároveň potvrdili predchádzajúce informácie o dohode v talianskej tlači. Hovorca talianskej firmy sa k informáciám nevyjadril.

Spoločnosť Etro založil v roku 1968 Gerolamo Etro ako textilnú firmu a v súčasnosti rodinný podnik riadia jeho štyri deti. Tie budú vlastniť zostávajúci 40-percentný podiel v spoločnosti. V predpandemickom roku 2019 vykázala módna firma jadrový zisk na úrovni 16 miliónov eur, informoval taliansky denník Il Sole 24 Ore, ktorý prišiel v apríli ako prvý s informáciou o záujme investičnej firmy L Catterton o Etro.

Pandémia nového koronavírusu zasiahla viacero sektorov, módny priemysel však patril medzi najviac postihnuté oblasti. V tomto sektore sa potom aj zvýšila aktivita v oblasti fúzií a akvizícií. Napríklad L Catterton nedávno kúpil nemeckého výrobcu obuvi Birkenstock. Koncern LVMH, ktorý vlastní už viacero talianskych značiek, medzi nimi klenotnícku firmu Bulgari, zasa v apríli zvýšil svoj podiel v talianskom výrobcovi obuvi Tod's na 10 %.