V rámci rokovaní s rezortom financií sa podarilo zabezpečiť peniaze na opravu vozoviek ciest 1. triedy v objeme 200 miliónov eur, ktoré sú rozložené na 4 roky, avizovala.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 26. marca (TASR) - Ambíciou Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR je z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra zmodernizovať viac ako 180 kilometrov (km) ciest 1. triedy a minimálne 60 mostov. Povedala to v utorok počas Cestnej konferencie 2019 štátna tajomníčka rezortu Ladislava Cengelová.
Okrem týchto zdrojov sa v rámci rokovaní s rezortom financií podarilo zabezpečiť peniaze na opravu vozoviek ciest 1. triedy v objeme 200 miliónov eur, ktoré sú rozložené na 4 roky, avizovala. "Začiatok čerpania by mal nastať ešte v tomto roku," uviedla s tým, že by mala byť obnovená štvrtina týchto ciest a zdôraznila ich dopravný význam pre regióny.
Pripomenula, že financie z uvedeného operačného programu zo súčasného programového obdobia sú už prakticky rozdelené. Informovala, že rokujú o prioritách pre ďalšie programové obdobie eurofondov, diskutujú s rezortom financií o pokrytí výstavby ciest zo štátneho rozpočtu a uvažujú o otvorení ďalších projektov verejno-súkromného partnerstva.
V súvislosti s inováciami v automotive Cengelová uviedla, že v roku 2020 by chcel rezort predstaviť stratégiu a akčný plán smart mobility tak, aby sa Slovensko ideovo, legislatívne a technicky začalo intenzívne pripravovať na príchod inovačných technológií. Dodala, že v SR je takmer 800 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a ďalších 90 km je vo výstavbe a na 5 úsekoch prebieha verejné obstarávanie.
Podpredseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ladislav Dudáš zdôraznil, že bez nasadenia sa nedajú stavať veľké líniové stavby. "My s takýmto nasadením aktuálne riešime dostavbu zložitých úsekov pri Žiline," povedal s tým, že v súčasnosti je rozostavaných 122 km diaľnic a rýchlostných ciest. Obchvat Bratislavy je v gescii ministerstva a hlavný ťah Bratislava - Košice je v prevažnej miere vybudovaný, všetky chýbajúce úseky s výnimkou jedného sú vo výstavbe, uviedol. "Dostavba D1 je najvyššou prioritou, pričom nejde len o spojenie Bratislavy a Košíc, ale aj o prepojenie západnej a východnej Európy," konštatoval podpredseda predstavenstva.
Témami konferencie sú 50 rokov výstavby diaľnic na Slovensku, rozvoj, financovanie a výstavba cestnej infraštruktúry. Ďalej sú to líniová výstavba, cestná doprava, správa či údržba cestných komunikácií. Konferencia je pod záštitou ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd). Zúčastňujú na ňom aj zástupcovia podnikateľského sektora a akademickej obce.
Okrem týchto zdrojov sa v rámci rokovaní s rezortom financií podarilo zabezpečiť peniaze na opravu vozoviek ciest 1. triedy v objeme 200 miliónov eur, ktoré sú rozložené na 4 roky, avizovala. "Začiatok čerpania by mal nastať ešte v tomto roku," uviedla s tým, že by mala byť obnovená štvrtina týchto ciest a zdôraznila ich dopravný význam pre regióny.
Pripomenula, že financie z uvedeného operačného programu zo súčasného programového obdobia sú už prakticky rozdelené. Informovala, že rokujú o prioritách pre ďalšie programové obdobie eurofondov, diskutujú s rezortom financií o pokrytí výstavby ciest zo štátneho rozpočtu a uvažujú o otvorení ďalších projektov verejno-súkromného partnerstva.
V súvislosti s inováciami v automotive Cengelová uviedla, že v roku 2020 by chcel rezort predstaviť stratégiu a akčný plán smart mobility tak, aby sa Slovensko ideovo, legislatívne a technicky začalo intenzívne pripravovať na príchod inovačných technológií. Dodala, že v SR je takmer 800 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest a ďalších 90 km je vo výstavbe a na 5 úsekoch prebieha verejné obstarávanie.
Podpredseda predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ladislav Dudáš zdôraznil, že bez nasadenia sa nedajú stavať veľké líniové stavby. "My s takýmto nasadením aktuálne riešime dostavbu zložitých úsekov pri Žiline," povedal s tým, že v súčasnosti je rozostavaných 122 km diaľnic a rýchlostných ciest. Obchvat Bratislavy je v gescii ministerstva a hlavný ťah Bratislava - Košice je v prevažnej miere vybudovaný, všetky chýbajúce úseky s výnimkou jedného sú vo výstavbe, uviedol. "Dostavba D1 je najvyššou prioritou, pričom nejde len o spojenie Bratislavy a Košíc, ale aj o prepojenie západnej a východnej Európy," konštatoval podpredseda predstavenstva.
Témami konferencie sú 50 rokov výstavby diaľnic na Slovensku, rozvoj, financovanie a výstavba cestnej infraštruktúry. Ďalej sú to líniová výstavba, cestná doprava, správa či údržba cestných komunikácií. Konferencia je pod záštitou ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd). Zúčastňujú na ňom aj zástupcovia podnikateľského sektora a akademickej obce.