Renovácia Slovenskej strely potrvá dva roky. Spoločnosť Tatra získala na tieto účely dotáciu 80 miliónov českých korún. Celkové náklady projektu vrátane výstavby depozitára sú 118 miliónov korún.
Autor TASR
Praha 3. septembra (TASR) - Historickú vlakovú súpravu Slovenská strela čaká komplexná renovácia. Unikátny stroj z roku 1936, ktorý bol niekoľko desaťročí vystavený v technickom múzeu v českej Kopřivnici, je národnou kultúrnou pamiatkou. Z Kopřivnice odviezli súpravu na špeciálnej plošine do opravovne v meste Hranice.
Naspäť sa súprava vráti už vlastnými silami. Po renovácii bude vystavená vo osobitnom depozitári pred novým múzeom automobilov v areáli kopřivnického podniku Tatra, informoval v nedeľu spravodajský portál Novinky.cz. Súprava bude zo svojho nového domovského pavilónu vychádzať na trať pri slávnostných príležitostiach.
Renovácia Slovenskej strely potrvá dva roky. Spoločnosť Tatra získala na tieto účely dotáciu 80 miliónov korún (3,1 milióna eur). Celkové náklady projektu vrátane výstavby depozitára sú vyčíslené na 118 miliónov korún (4,5 milióna eur).
Slovenská strela je štvornápravový motorový vozeň, ktorý Tatra vyrobila iba v dvoch kusoch; zachoval sa jediný. Na jeho vývoji sa podieľal rakúsky konštruktér Hans Ledwinka. Vlak dostal prezývku Slovenská strela podľa trasy z Bratislavy do Prahy, po ktorej premával. Zvládol ju za štyri hodiny a 20 minút vrátane krátkej zastávky v Brne.
Naspäť sa súprava vráti už vlastnými silami. Po renovácii bude vystavená vo osobitnom depozitári pred novým múzeom automobilov v areáli kopřivnického podniku Tatra, informoval v nedeľu spravodajský portál Novinky.cz. Súprava bude zo svojho nového domovského pavilónu vychádzať na trať pri slávnostných príležitostiach.
Renovácia Slovenskej strely potrvá dva roky. Spoločnosť Tatra získala na tieto účely dotáciu 80 miliónov korún (3,1 milióna eur). Celkové náklady projektu vrátane výstavby depozitára sú vyčíslené na 118 miliónov korún (4,5 milióna eur).
Slovenská strela je štvornápravový motorový vozeň, ktorý Tatra vyrobila iba v dvoch kusoch; zachoval sa jediný. Na jeho vývoji sa podieľal rakúsky konštruktér Hans Ledwinka. Vlak dostal prezývku Slovenská strela podľa trasy z Bratislavy do Prahy, po ktorej premával. Zvládol ju za štyri hodiny a 20 minút vrátane krátkej zastávky v Brne.