Vo všeobecnosti až dve tretiny Slovákov zháňajú prekvapenia pre blízkych v predstihu, už počas novembra a začiatkom decembra.
Autor TASR
Bratislava 29. novembra (TASR) - Každý tretí Slovák už má nakupovanie vianočných darčekov rozdelené tak, že asi polovicu kúpi v kamenných obchodoch a druhú online. Len pätina ľudí nakupuje všetko výlučne v klasických prevádzkach. Čoraz väčšiu obľubu navyše získavajú zahraničné e-shopy, kde hrá prím kúpa oblečenia a elektroniky. Pre spoločnosť Home Credit to zistil prieskum agentúry STEM/MARK.
Vo všeobecnosti až dve tretiny Slovákov zháňajú prekvapenia pre blízkych v predstihu, už počas novembra a začiatkom decembra. Stále sa nájde však aj dvadsať percent takých, ktorí riešia darčeky len pár dní pred Vianocami. Zhruba tretina opýtaných k výberu darčekov pristupuje pragmaticky, doma si navzájom povedia, kto čo chce. Ešte je tu však aj 8 % tradične založených ľudí, ktorí píšu list Ježiškovi.
"Oba spôsoby majú svoje pre a proti. Ak využijete e-shopy, vyhnete sa stresu z preplnených nákupných centier, čakaniu v radoch, dopravným zápcham či problémom s parkovaním. Na druhej strane je tu zase riziko, že tovar objednaný online nebude úplne taký, ako ste videli na ilustračných obrázkoch, prípadne je tu isté riziko, že k vám nedorazí včas. Počítať musíte aj poplatkami za jeho doručenie," hodnotí analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller. Vo všeobecnosti platí, že k online nakupovaniu inklinujú skôr mladšie ročníky a ľudia s vyšším vzdelaním.
Prieskum ukázal, že až dve tretiny ich radšej zháňajú s dostatočnou časovou rezervou, teda v priebehu novembra a začiatkom decembra. Dokonca sa nájde desať percent takých, ktorí ich postupne pokúpia v priebehu celého roka. Naopak, stále však je aj pätina ľudí, ktorí riešia darčeky len pár dní pred Vianocami.
Hoci väčšina ľudí na Slovensku darčeky nakupuje, nájde sa aj 20 % Slovákov, ktorí ich vyrábajú vlastnoručne. Tri štvrtiny z nich argumentujú tým, že takýmto spôsobom určite niekomu darujú originálnu vec.
"Pre ďalších je to jednoducho radosť či koníček a nemálo ľudí za tím vidí aj určitú úsporu peňazí. Predovšetkým medzi mladými získavajú na popularite aj služby zdieľaných dielní, kde si ľudia jednoducho požičajú potrebné náradie a nemusia ho kupovať. Nezriedka takto dokážu robiť aj na zložitejších projektoch, trebárs pre svojich blízkych vyrobiť originálny dizajnový nábytok," tvrdí Müller.
Vo všeobecnosti až dve tretiny Slovákov zháňajú prekvapenia pre blízkych v predstihu, už počas novembra a začiatkom decembra. Stále sa nájde však aj dvadsať percent takých, ktorí riešia darčeky len pár dní pred Vianocami. Zhruba tretina opýtaných k výberu darčekov pristupuje pragmaticky, doma si navzájom povedia, kto čo chce. Ešte je tu však aj 8 % tradične založených ľudí, ktorí píšu list Ježiškovi.
"Oba spôsoby majú svoje pre a proti. Ak využijete e-shopy, vyhnete sa stresu z preplnených nákupných centier, čakaniu v radoch, dopravným zápcham či problémom s parkovaním. Na druhej strane je tu zase riziko, že tovar objednaný online nebude úplne taký, ako ste videli na ilustračných obrázkoch, prípadne je tu isté riziko, že k vám nedorazí včas. Počítať musíte aj poplatkami za jeho doručenie," hodnotí analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller. Vo všeobecnosti platí, že k online nakupovaniu inklinujú skôr mladšie ročníky a ľudia s vyšším vzdelaním.
Prieskum ukázal, že až dve tretiny ich radšej zháňajú s dostatočnou časovou rezervou, teda v priebehu novembra a začiatkom decembra. Dokonca sa nájde desať percent takých, ktorí ich postupne pokúpia v priebehu celého roka. Naopak, stále však je aj pätina ľudí, ktorí riešia darčeky len pár dní pred Vianocami.
Hoci väčšina ľudí na Slovensku darčeky nakupuje, nájde sa aj 20 % Slovákov, ktorí ich vyrábajú vlastnoručne. Tri štvrtiny z nich argumentujú tým, že takýmto spôsobom určite niekomu darujú originálnu vec.
"Pre ďalších je to jednoducho radosť či koníček a nemálo ľudí za tím vidí aj určitú úsporu peňazí. Predovšetkým medzi mladými získavajú na popularite aj služby zdieľaných dielní, kde si ľudia jednoducho požičajú potrebné náradie a nemusia ho kupovať. Nezriedka takto dokážu robiť aj na zložitejších projektoch, trebárs pre svojich blízkych vyrobiť originálny dizajnový nábytok," tvrdí Müller.