Najväčší výrobca osobných počítačov na svete začne predávať inteligentné telefóny na minimálne 20 nových trhoch.
Autor TASR
New York/Peking 10. novembra (TASR) - Čínsky koncern Lenovo plánuje strojnásobiť počet trhov, na ktorých predáva svoje smartfóny, pričom zamerať sa chce na rozvíjajúce sa ekonomiky, kde iPhony od Apple sú príliš drahé. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
"Naše produkty si zákazníci na rozvíjajúcich sa trhoch môžu dovoliť. To je veľmi dôležité," povedal výkonný riaditeľ firmy Jang Jüan-čching v rozhovore pre agentúru Bloomberg. Ako dodal, na týchto trhoch iPhone pravdepodobne nepatrí k najpredávanejším výrobkom a Lenovo môže byť omnoho konkurencieschopnejšie.
V najbližších kvartáloch začne najväčší výrobca osobných počítačov na svete predávať inteligentné telefóny na minimálne 20 nových trhoch na Blízkom východe, v Afrike a Latinskej Amerike. V súčasnosti ich predáva na 10 trhoch. Pre takýto nástup sa spoločnosť rozhodla po úspechu v Indonézii, kde čínska firma získala do 12 mesiacov od nástupu 13-% podiel na trhu.
Zvýšenie podielu na svetovom trhu s inteligentnými telefónmi pomohlo firme Lenovo zaznamenať za 2. kvartál finančného roka 2013/2014, ktorý sa skončil v septembri, vyšší zisk než sa čakalo. Čistý zisk vzrástol medziročne o 36 % na 219,7 milióna USD (163,58 milióna eur). Odhady analytikov pritom hovorili o zisku na úrovni necelých 203 miliónov USD.
"Naše produkty si zákazníci na rozvíjajúcich sa trhoch môžu dovoliť. To je veľmi dôležité," povedal výkonný riaditeľ firmy Jang Jüan-čching v rozhovore pre agentúru Bloomberg. Ako dodal, na týchto trhoch iPhone pravdepodobne nepatrí k najpredávanejším výrobkom a Lenovo môže byť omnoho konkurencieschopnejšie.
V najbližších kvartáloch začne najväčší výrobca osobných počítačov na svete predávať inteligentné telefóny na minimálne 20 nových trhoch na Blízkom východe, v Afrike a Latinskej Amerike. V súčasnosti ich predáva na 10 trhoch. Pre takýto nástup sa spoločnosť rozhodla po úspechu v Indonézii, kde čínska firma získala do 12 mesiacov od nástupu 13-% podiel na trhu.
Zvýšenie podielu na svetovom trhu s inteligentnými telefónmi pomohlo firme Lenovo zaznamenať za 2. kvartál finančného roka 2013/2014, ktorý sa skončil v septembri, vyšší zisk než sa čakalo. Čistý zisk vzrástol medziročne o 36 % na 219,7 milióna USD (163,58 milióna eur). Odhady analytikov pritom hovorili o zisku na úrovni necelých 203 miliónov USD.