Najväčšou mierou sa na raste podieľal segment pravidelnej prepravy, vrátane zavedenia priameho leteckého spojenia do Londýna.
Autor TASR
Košice 24. januára (TASR) - Letisko Košice v minulom roku vybavilo spolu 237.165 cestujúcich, čo oproti roku 2012 predstavuje nárast o jedno percento. Napriek vysokej medzinárodnej konkurencii v segmente regionálnych letísk sa tak podarilo vývoj počtu prepravených cestujúcich po štvorročnom poklese preklopiť do plusu. Informovalo o tom dnes vedenie košického letiska.
Najväčšou mierou sa na raste podieľal segment pravidelnej prepravy, vrátane zavedenia priameho leteckého spojenia do Londýna, ktoré doplnilo ponuku pravidelných liniek do Bratislavy, Prahy a Viedne.
Výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska Košice - Airport Košice, a. s., Karl Dandler označil otvorenie pravidelnej linky do Londýna za najvýznamnejšiu udalosť a ozajstný míľnik pre letiskovú spoločnosť.
"Vďaka intenzívnej spolupráci s mestom Košice, oblastnou organizáciou cestovného ruchu Košice Turizmus a neziskovou organizáciou Košice 2013 sa nám spoločne podarilo uviesť do života model, ktorý je jedinou cestou rozvoja leteckej dostupnosti regiónu východného Slovenska. To, že išlo o správny krok, potvrdzuje vysoký záujem cestujúcich i fakt, že pôvodné dve frekvencie za týždeň zvýšila spoločnosť Wizz Air na päť a od 14. júna 2014 bude dokonca na tejto linke lietať sedemkrát týždenne," uviedol šéf spoločnosti.
Ďalšou významnou udalosťou bol koncom minulého roka príchod Českých aerolínií (ČSA) na vnútroštátnu linku Košice – Bratislava, ktorá potvrdila svoje opodstatnenie už v prvých týždňoch prevádzky. Český národný prepravca nahradil na tejto linke slovenskú spoločnosť Danube Wings, ktorá spájala dve najväčšie slovenské metropoly päť rokov. Po avizovanom zvýšení frekvencií sa od 30. marca 2014 bude z Košíc do Bratislavy lietať každý pracovný deň ráno a večer.
Prioritou je otvorenie leteckého spojenia s Nemeckom
Letisko chce ďalej rozvíjať ponuku letov, najmä smerom do Nemecka. "Konkurencia nepanuje len medzi leteckými spoločnosťami, ale aj medzi destináciami. Sme preto v tejto oblasti veľmi aktívni a v priebehu uplynulého roka sme diskutovali s predstaviteľmi 26 leteckých prepravcov. Prioritou číslo jeden na rok 2014 je otvorenie priameho leteckého spojenia s Nemeckom," konštatoval Dandler.
V segmente charterových cestujúcich došlo takisto k miernemu nárastu, a to napriek nestabilnej situácii v krajinách severnej Afriky. Do prímorských letovísk a späť vlani cez letisko prepravili spolu 92.966 cestujúcich, čo predstavuje jednopercentné navýšenie v porovnaní s letnou sezónou 2012. Najžiadanejšou dovolenkovou destináciou bola už tradične turecká Antalya nasledovaná bulharským Burgasom a tuniským letoviskom Monastir. Naopak, počet prepravených cestujúcich prostredníctvom všeobecného letectva klesol z 2757 v roku 2012 na vlaňajších 2596.
V rámci ekologického využívania energie košické letisko v roku 2013 uviedlo do prevádzky tri fotovoltické elektrárne s celkovým inštalovaným výkonom 160 kW. Na strechu terminálu, hangáru a technickej budovy inštalovali 638 panelov.
V oblasti komunikácie letisko zaviedlo modernú korporátnu identitu s novým logom z dielne slovenského dizajnéra Mateja Tomana. Košický vzdušný prístav sa chváli aj tým, že je v súčasnosti jediným slovenským letiskom, ktoré s cestujúcimi a priaznivcami lietania aktívne komunikuje prostredníctvom sociálnej siete Facebook, počet fanúšikov letiska na nej atakuje okrúhlu tisícku.
Najväčšou mierou sa na raste podieľal segment pravidelnej prepravy, vrátane zavedenia priameho leteckého spojenia do Londýna, ktoré doplnilo ponuku pravidelných liniek do Bratislavy, Prahy a Viedne.
Výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska Košice - Airport Košice, a. s., Karl Dandler označil otvorenie pravidelnej linky do Londýna za najvýznamnejšiu udalosť a ozajstný míľnik pre letiskovú spoločnosť.
"Vďaka intenzívnej spolupráci s mestom Košice, oblastnou organizáciou cestovného ruchu Košice Turizmus a neziskovou organizáciou Košice 2013 sa nám spoločne podarilo uviesť do života model, ktorý je jedinou cestou rozvoja leteckej dostupnosti regiónu východného Slovenska. To, že išlo o správny krok, potvrdzuje vysoký záujem cestujúcich i fakt, že pôvodné dve frekvencie za týždeň zvýšila spoločnosť Wizz Air na päť a od 14. júna 2014 bude dokonca na tejto linke lietať sedemkrát týždenne," uviedol šéf spoločnosti.
Ďalšou významnou udalosťou bol koncom minulého roka príchod Českých aerolínií (ČSA) na vnútroštátnu linku Košice – Bratislava, ktorá potvrdila svoje opodstatnenie už v prvých týždňoch prevádzky. Český národný prepravca nahradil na tejto linke slovenskú spoločnosť Danube Wings, ktorá spájala dve najväčšie slovenské metropoly päť rokov. Po avizovanom zvýšení frekvencií sa od 30. marca 2014 bude z Košíc do Bratislavy lietať každý pracovný deň ráno a večer.
Prioritou je otvorenie leteckého spojenia s Nemeckom
Letisko chce ďalej rozvíjať ponuku letov, najmä smerom do Nemecka. "Konkurencia nepanuje len medzi leteckými spoločnosťami, ale aj medzi destináciami. Sme preto v tejto oblasti veľmi aktívni a v priebehu uplynulého roka sme diskutovali s predstaviteľmi 26 leteckých prepravcov. Prioritou číslo jeden na rok 2014 je otvorenie priameho leteckého spojenia s Nemeckom," konštatoval Dandler.
V segmente charterových cestujúcich došlo takisto k miernemu nárastu, a to napriek nestabilnej situácii v krajinách severnej Afriky. Do prímorských letovísk a späť vlani cez letisko prepravili spolu 92.966 cestujúcich, čo predstavuje jednopercentné navýšenie v porovnaní s letnou sezónou 2012. Najžiadanejšou dovolenkovou destináciou bola už tradične turecká Antalya nasledovaná bulharským Burgasom a tuniským letoviskom Monastir. Naopak, počet prepravených cestujúcich prostredníctvom všeobecného letectva klesol z 2757 v roku 2012 na vlaňajších 2596.
V rámci ekologického využívania energie košické letisko v roku 2013 uviedlo do prevádzky tri fotovoltické elektrárne s celkovým inštalovaným výkonom 160 kW. Na strechu terminálu, hangáru a technickej budovy inštalovali 638 panelov.
V oblasti komunikácie letisko zaviedlo modernú korporátnu identitu s novým logom z dielne slovenského dizajnéra Mateja Tomana. Košický vzdušný prístav sa chváli aj tým, že je v súčasnosti jediným slovenským letiskom, ktoré s cestujúcimi a priaznivcami lietania aktívne komunikuje prostredníctvom sociálnej siete Facebook, počet fanúšikov letiska na nej atakuje okrúhlu tisícku.