Tržby v maloobchode nerastú.
Autor TASR
Bratislava 16. augusta (TASR) – Letné výpredaje v obchodoch sa už blížia ku koncu, predajcovia tak siahajú po maximálnych zľavách, aby vyprázdnili regály pre nové kolekcie výrobkov. Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského môžu spotrebitelia pociťovať najmä nedostatok výberu vo veľkostiach alebo farbách medzi tovarom so zníženými cenami.
"Letné výpredaje už sú po svojom zenite," skonštatoval Drahovský pre TASR. Prakticky každý z predajcov sa však podľa jeho slov snaží kombinovať svoje možnosti, aby sa zľavami odlíšil od konkurencie a prilákal tak ľudí do predajne. Tržby v maloobchode, predovšetkým pri predaji textilného tovaru, totiž nerastú. "Obchod sa preto musí čoraz viac zamerať na marketing ponuky," priblížil Drahovský.
Ľudia pritom podľa neho stále hľadajú čo najlacnejší sortiment. V porovnaní s minulosťou ale badať väčší počet tých, čo si zvykajú na svoju obľúbenú značku. Kupujú teda kvalitu a značku a nehľadia na cenu. Tak sa deje podľa Drahovského najmä v hlavnom meste či v krajských mestách.
Napríklad tohtoročné letné výpredaje obchodov v nákupnom centre Avion Shopping Park Bratislava boli podľa riaditeľky Andrey Aujeskej najviac koncentrované v období od polovice júna do konca júla. "Výpredajové obdobie kopíruje vlaňajší rozsah. Dlhodobo sa však toto obdobie postupne skracuje a ponuka zliav naberá na údernosti," zhodnotila Aujeská. Môže byť za tým podľa jej slov zámer rýchlejšej výmeny tovaru, a tým kratší výpadok príjmov z vyššej obchodnej marže, o ktorú predajcovia počas zliav prichádzajú.
Obchod Ikea lákal zase ľudí do predajne výpredajmi v období od 12. júna do 2. júla. "Vypredávalo sa približne 550 druhov výrobkov s rozpätím zliav od 15 do 50 %," vyčíslila Jana Hrubcová zo spoločnosti Ikea Bratislava. Obchodný reťazec Tesco spustil letné výpredaje podobne, v druhej polovici júna a začínal napríklad pri oblečení.
"Letné výpredaje už sú po svojom zenite," skonštatoval Drahovský pre TASR. Prakticky každý z predajcov sa však podľa jeho slov snaží kombinovať svoje možnosti, aby sa zľavami odlíšil od konkurencie a prilákal tak ľudí do predajne. Tržby v maloobchode, predovšetkým pri predaji textilného tovaru, totiž nerastú. "Obchod sa preto musí čoraz viac zamerať na marketing ponuky," priblížil Drahovský.
Ľudia pritom podľa neho stále hľadajú čo najlacnejší sortiment. V porovnaní s minulosťou ale badať väčší počet tých, čo si zvykajú na svoju obľúbenú značku. Kupujú teda kvalitu a značku a nehľadia na cenu. Tak sa deje podľa Drahovského najmä v hlavnom meste či v krajských mestách.
Napríklad tohtoročné letné výpredaje obchodov v nákupnom centre Avion Shopping Park Bratislava boli podľa riaditeľky Andrey Aujeskej najviac koncentrované v období od polovice júna do konca júla. "Výpredajové obdobie kopíruje vlaňajší rozsah. Dlhodobo sa však toto obdobie postupne skracuje a ponuka zliav naberá na údernosti," zhodnotila Aujeská. Môže byť za tým podľa jej slov zámer rýchlejšej výmeny tovaru, a tým kratší výpadok príjmov z vyššej obchodnej marže, o ktorú predajcovia počas zliav prichádzajú.
Obchod Ikea lákal zase ľudí do predajne výpredajmi v období od 12. júna do 2. júla. "Vypredávalo sa približne 550 druhov výrobkov s rozpätím zliav od 15 do 50 %," vyčíslila Jana Hrubcová zo spoločnosti Ikea Bratislava. Obchodný reťazec Tesco spustil letné výpredaje podobne, v druhej polovici júna a začínal napríklad pri oblečení.