Lidl sa priaznivý vývoj nákupných cien jabĺk rozhodol preniesť na zákazníkov. Výsledkom je nárast predaja jabĺk o viac ako 200 percent.
Autor OTS
Bratislava 9. októbra (OTS) - Spoločnosť Lidl ponúka svojim zákazníkom jablká oveľa lacnejšie ako pred rokom, medziročne klesla ich predajná cena približne o polovicu. Kým v septembri 2013 bola v spomenutom reťazci priemerná cena jabĺk 1,41 € za kg, v septembri 2014 predával Lidl kilogram v priemere za 0,79 €. Ešte pozitívnejšie vyznieva porovnanie posledných septembrových týždňov: v roku 2013 sa kilogram jabĺk v Lidli predával priemerne za 1,36 € a v roku 2014 za 0,53 €. V percentuálnom vyjadrení ide o viac ako 60-percentný pokles ceny.
Na priaznivý vývoj cien vplývali predovšetkým nadúroda jabĺk a zákaz dovozu potravín z Európskej únie do Ruska. V septembri 2013 si zákazníci v Lidli kúpili 272 ton jabĺk, o dvanásť mesiacov neskôr to pri výraznom zlacnení bolo takmer 611 ton. Deväťdesiatosem percent jabĺk predaných v septembri 2014 pritom pochádzalo od slovenských pestovateľov. „Sankcie zo strany Ruskej federácie a úroda prevyšujúca očakávania spôsobili slovenským producentom jabĺk veľké problémy. V tejto situácii sme sa rozhodli podať našim dodávateľom pomocnú ruku a pomáhame im zbaviť sa prebytkov. Zníženie cien sme zároveň v plnej miere preniesli na zákazníkov, ktorí si jablká môžu kúpiť oveľa lacnejšie ako pred rokom,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu.
Na priaznivý vývoj cien vplývali predovšetkým nadúroda jabĺk a zákaz dovozu potravín z Európskej únie do Ruska. V septembri 2013 si zákazníci v Lidli kúpili 272 ton jabĺk, o dvanásť mesiacov neskôr to pri výraznom zlacnení bolo takmer 611 ton. Deväťdesiatosem percent jabĺk predaných v septembri 2014 pritom pochádzalo od slovenských pestovateľov. „Sankcie zo strany Ruskej federácie a úroda prevyšujúca očakávania spôsobili slovenským producentom jabĺk veľké problémy. V tejto situácii sme sa rozhodli podať našim dodávateľom pomocnú ruku a pomáhame im zbaviť sa prebytkov. Zníženie cien sme zároveň v plnej miere preniesli na zákazníkov, ktorí si jablká môžu kúpiť oveľa lacnejšie ako pred rokom,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl zodpovedný za oblasť nákupu.