Kvalita a bezpečnosť predávaných potravín je pre spoločnosť Lidl kľúčová.
Autor OTS
Bratislava 26. septembra (OTS) - Vďaka neustálemu zdokonaľovaniu interných kontrolných mechanizmov, dodržiavaniu prísnych noriem kvality a spolupráci s osvedčenými dodávateľmi je tento reťazec lídrom na slovenskom maloobchodnom trhu. Skutočnosť, že Lidl predáva čerstvé potraviny potvrdilo aj Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
Dokument „Informácia o výsledkoch úradných kontrol“ konštatuje, že jedným z najvážnejších pochybení potravinárskych podnikov je jednoznačne predaj potravín po dátume spotreby alebo dátume minimálnej trvanlivosti. Z tabuľky, v ktorej agrorezort vyhodnotil najčastejšie nedostatky zistené v jednotlivých reťazcoch k 20. augustu 2013, vyplýva, že Lidl je jedinou maloobchodnou sieťou na Slovensku, v ktorej nebol predaj potravín po dátume spotreby alebo dátume minimálnej trvanlivosti na jednom z prvých troch miest.
Novela zákona o potravinách, ktorá nadobudla účinnosť v apríli 2013, si za cieľ stanovila zvýšenie kvality predávaných potravín. Pri prezentovaní výsledkov kontrol inšpektorov Štátnej veterinárnej a potravinovej správy je však neraz komunikovaný iba súhrnný údaj o počte nedostatkov bez ďalšej špecifikácie. Zákazník sa tak v mnohých prípadoch nedozvie, či v danom reťazci boli v danom období predávané pokazené potraviny alebo či pochybenia boli skôr technickej povahy.
"Vítame každú iniciatívu, ktorej cieľom je zvýšiť kvalitu predávaných tovarov. Už viackrát sme však upozorňovali, že je potrebné rozlišovať medzi nedostatkami, ktoré sa týkajú kvality potravín či predaja produktov po dátume spotreby, a menšími technickými nedostatkami, ako napríklad prasknutá kachlička v skladových priestoroch," povedal hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
Najčastejšie nedostatky obchodných reťazcov k 20. augustu 2013
O spoločnosti Lidl
Spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. otvorila svoje prvé predajne na Slovensku v roku 2004. Počas jej pôsobenia na slovenskom trhu sa jej podarilo rozšíriť obchodnú sieť na 121. predajní.
Spoločnosť Lidl pravidelne pripravuje pre svojich zákazníkov zľavové akcie a špeciálne tematické týždne. Okrem potravinárskeho sortimentu sú v rámci týchto akcií ponúkané aj potreby pre domácnosť, kanceláriu, šport, zábavu alebo domácich majstrov.
Okrem značkových výrobkov nájdu zákazníci v regáloch obchodov Lidl tiež vynikajúce produkty predávané pod vlastnou značkou ako aj široký výber mliečnych a chladených výrobkov a mäsa. Navyše denne nechýba čerstvé ovocie, zelenina a rozmanitý výber pečiva. Celý sortiment tovaru neustále podlieha prísnej kontrole kvality a len dodávatelia, ktorí spĺňajú tieto vysoké normy kvality, môžu svoj tovar do Lidlu dodávať.
Viac informácií na www.lidl.sk
Dokument „Informácia o výsledkoch úradných kontrol“ konštatuje, že jedným z najvážnejších pochybení potravinárskych podnikov je jednoznačne predaj potravín po dátume spotreby alebo dátume minimálnej trvanlivosti. Z tabuľky, v ktorej agrorezort vyhodnotil najčastejšie nedostatky zistené v jednotlivých reťazcoch k 20. augustu 2013, vyplýva, že Lidl je jedinou maloobchodnou sieťou na Slovensku, v ktorej nebol predaj potravín po dátume spotreby alebo dátume minimálnej trvanlivosti na jednom z prvých troch miest.
Novela zákona o potravinách, ktorá nadobudla účinnosť v apríli 2013, si za cieľ stanovila zvýšenie kvality predávaných potravín. Pri prezentovaní výsledkov kontrol inšpektorov Štátnej veterinárnej a potravinovej správy je však neraz komunikovaný iba súhrnný údaj o počte nedostatkov bez ďalšej špecifikácie. Zákazník sa tak v mnohých prípadoch nedozvie, či v danom reťazci boli v danom období predávané pokazené potraviny alebo či pochybenia boli skôr technickej povahy.
"Vítame každú iniciatívu, ktorej cieľom je zvýšiť kvalitu predávaných tovarov. Už viackrát sme však upozorňovali, že je potrebné rozlišovať medzi nedostatkami, ktoré sa týkajú kvality potravín či predaja produktov po dátume spotreby, a menšími technickými nedostatkami, ako napríklad prasknutá kachlička v skladových priestoroch," povedal hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
Najčastejšie nedostatky obchodných reťazcov k 20. augustu 2013
O spoločnosti Lidl
Spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. otvorila svoje prvé predajne na Slovensku v roku 2004. Počas jej pôsobenia na slovenskom trhu sa jej podarilo rozšíriť obchodnú sieť na 121. predajní.
Spoločnosť Lidl pravidelne pripravuje pre svojich zákazníkov zľavové akcie a špeciálne tematické týždne. Okrem potravinárskeho sortimentu sú v rámci týchto akcií ponúkané aj potreby pre domácnosť, kanceláriu, šport, zábavu alebo domácich majstrov.
Okrem značkových výrobkov nájdu zákazníci v regáloch obchodov Lidl tiež vynikajúce produkty predávané pod vlastnou značkou ako aj široký výber mliečnych a chladených výrobkov a mäsa. Navyše denne nechýba čerstvé ovocie, zelenina a rozmanitý výber pečiva. Celý sortiment tovaru neustále podlieha prísnej kontrole kvality a len dodávatelia, ktorí spĺňajú tieto vysoké normy kvality, môžu svoj tovar do Lidlu dodávať.
Viac informácií na www.lidl.sk