Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 22. november 2024Meniny má Cecília
< sekcia Ekonomika

Lidl zaradil do predaja čerstvé bravčové mäso zo Slovenska

Foto: Lidl

Diskontný reťazec ponúka svojim zákazníkom desať druhov čerstvého bravčového mäsa zo Slovenska. Ponuka zatiaľ platí pre tretinu predajní a ide o testovaciu fázu.

Bratislava 8. júla (OTS) - Spoločnosť Lidl Slovenská republika má záujem podporovať slovenských dodávateľov a súčasne ponúknuť zákazníkom domáce výrobky. Najnovším krokom v tomto smere je rozšírenie sortimentu o desať druhov čerstvého bravčového mäsa zo Slovenska. Ponuka zatiaľ platí pre takmer 50 predajní spadajúce pod Logistické centrum Sereď.

V ponuke diskontného reťazca sa teda po novom nachádza slovenská bravčová krkovička bez kosti v celku i plátky, bravčové karé bez kosti v celku a tiež plátky, bravčové stehno bez kosti v celku, bravčová panenka a bravčové plece v celku, bravčové rezne, guláš a rebierka. „Rok od roka sa počet našich dodávateľov zo Slovenska zvyšuje a zákazníkom môžeme vďaka tomu prinášať nové domáce produkty. Nie je tajomstvom, že v produkcii bravčoviny je Slovensko sebestačné asi len na 40%, pričom veľká časť z toho putuje na export. Preto nás teší, že sa nám podarilo zaradiť do predaja desať výrobkov od slovenského dodávateľa,“ priblížil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika pre oblasť nákupu.

Diskontný reťazec má viacero programov na podporu slovenských dodávateľov, ako tematický týždeň „Vyrobené na Slovensku“, pravidelná týždňová ponuka „5 cenových hitov zo Slovenska“ či výzva pre dodávateľov „Dajte o sebe vedieť“.

Spomenutá snaha prináša konkrétne výsledky. V obchodnom roku 2018 nakúpil Lidl od slovenských dodávateľov tovar za takmer 290 miliónov eur. Ide pritom o nákupné a teda nie predajné ceny, alebo inak povedané – spomenutých 290 000 000 € dostali od Lidla priamo dodávatelia. V porovnaní dvoch obchodných rokov ide o nárast viac ako 18%, čo v absolútnom vyjadrení predstavuje viac ako 40 miliónov eur. V spomenutom období sa počet slovenských dodávateľov zvýšil až o štvrtinu, pričom aktuálne ich Lidl má 170.
Dodávatelia zo Slovenska zaviezli v obchodnom roku 2018 takmer 30% potravinového tovaru pre Lidl, čo zároveň tvorilo najväčší podiel na celkovom závoze. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky s 23% a tretí v poradí boli Nemci s viac ako 19%. Dodávatelia z týchto troch spomenutých krajín majú viac ako 72%-ný podiel na celkovo zavezených potravinách pre Lidl Slovenská republika.