O správu mýtneho systému a výber poplatkov sa v SR v súčasnosti starajú spoločnosti SkyToll a FLEETPAY.
Autor TASR
Bratislava 19. februára (TASR) - Predstavitelia hnutia Nová väčšina - Dohoda chcú zaťažiť prevádzkovateľov diaľničného mýta na Slovensku špeciálnou daňou pre monopoly. O správu mýtneho systému a výber poplatkov sa v SR v súčasnosti starajú spoločnosti SkyToll a FLEETPAY.
"Navrhneme, aby sa daň na monopoly vzťahovala aj na prevádzkovateľa mýta, ktorý bol škandalózne vybraný prvou Ficovou vládou, za ktorým je veľmi zrejmá finančná skupina, ktorá oberá štátny rozpočet a ľudí o peniaze," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave predseda hnutia Daniel Lipšic.
Podľa údajov, ktoré dnes prezentoval, sa v roku 2009 vyzbieralo od kamionistov za diaľničné nálepky 55 miliónov eur, pričom štát z tejto sumy získal 52 miliónov eur. V roku 2014 sa má celkovo vyzbierať na mýte 158 miliónov eur, avšak štát z tejto sumy získa len 59 miliónov eur a prevádzkovatelia mýta 99 miliónov eur.
"Ako je možné, že v starom systéme 95 % z príjmu diaľničných známok získaval štát, a dnes získava štát z mýta jednu tretinu príjmu a dve tretiny získava niekto celkom iný?" spýtal sa na tlačovej konferencii Lipšic a dodal, že štát tak každý rok v princípe prichádza takmer o 100 miliónov eur.
Ako povedal podpredseda hnutia Marcel Klimek, vysoké ceny mýta nútia kamionistov jazdiť po nespoplatnených cestách nižšej triedy, na čo doplácajú obyvatelia dotknutých obcí. Vyzval preto vládu SR, aby znížila mýtne sadzby o 20 %, zaviedla monopolnú daň pre prevádzkovateľov mýta a zároveň vymáhala bezdôvodné obohatenie oboch firiem.
Takisto treba podľa neho podstatne znížiť a obmedziť spoplatnenie intravilánov. Zákon, ktorý bude považovať prevádzkovateľov mýta za monopolné subjekty, chcú predstavitelia hnutia predložiť na jednu z najbližších schôdzí parlamentu.
"Navrhneme, aby sa daň na monopoly vzťahovala aj na prevádzkovateľa mýta, ktorý bol škandalózne vybraný prvou Ficovou vládou, za ktorým je veľmi zrejmá finančná skupina, ktorá oberá štátny rozpočet a ľudí o peniaze," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave predseda hnutia Daniel Lipšic.
Podľa údajov, ktoré dnes prezentoval, sa v roku 2009 vyzbieralo od kamionistov za diaľničné nálepky 55 miliónov eur, pričom štát z tejto sumy získal 52 miliónov eur. V roku 2014 sa má celkovo vyzbierať na mýte 158 miliónov eur, avšak štát z tejto sumy získa len 59 miliónov eur a prevádzkovatelia mýta 99 miliónov eur.
"Ako je možné, že v starom systéme 95 % z príjmu diaľničných známok získaval štát, a dnes získava štát z mýta jednu tretinu príjmu a dve tretiny získava niekto celkom iný?" spýtal sa na tlačovej konferencii Lipšic a dodal, že štát tak každý rok v princípe prichádza takmer o 100 miliónov eur.
Ako povedal podpredseda hnutia Marcel Klimek, vysoké ceny mýta nútia kamionistov jazdiť po nespoplatnených cestách nižšej triedy, na čo doplácajú obyvatelia dotknutých obcí. Vyzval preto vládu SR, aby znížila mýtne sadzby o 20 %, zaviedla monopolnú daň pre prevádzkovateľov mýta a zároveň vymáhala bezdôvodné obohatenie oboch firiem.
Takisto treba podľa neho podstatne znížiť a obmedziť spoplatnenie intravilánov. Zákon, ktorý bude považovať prevádzkovateľov mýta za monopolné subjekty, chcú predstavitelia hnutia predložiť na jednu z najbližších schôdzí parlamentu.