Celkovo je cieľom ZSSK dosiahnuť v priebehu roka 2014 to, aby sa 5,5 % tržieb z prepravy získalo cez internet.
Autor TASR
Bratislava 3. januára (TASR) - Internetový predaj lístkov na vlaky štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sa rozšíril aj na časové predplatné lístky. To znamená, že cestujúci si takto môžu kúpiť aj týždenné či mesačné lístky, ktoré využívajú najmä ľudia, ktorí pravidelne dochádzajú do škôl a do práce.
"Aj pravidelní cestujúci môžu kedykoľvek, napríklad na prelome týždňov či mesiacov, nakupovať cestovný lístok z pohodlia domova či z mobilu vybaveného internetom," uviedol riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt. Spraviť tak môžu prostredníctvom internetovej stránky slovakrail.sk, a to najviac 60 dní pred začiatkom platnosti lístka a najneskôr v prvý deň jeho platnosti.
Cez internet sa teda dajú kúpiť traťové lístky týždenné a mesačné, tiež žiacke lístky na opakované cesty, a to týždenné a mesačné, ale aj sieťové lístky v systéme Tatranských elektrických železníc, ktoré sú jednodňové, trojdňové, sedemdňové a mesačné. Súčasne aj lístky na Ozubnicovú železnicu zo Štrby vrátane ich zľavnenej verzie a tiež predplatné lístky na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji.
Lístok kúpený cez internet možno podľa dopravcu aj vrátiť cez internet. "Pokiaľ sa cestujúci rozhodne necestovať, lístok je možné vrátiť cez internet prostredníctvom on-line formulára," doplnila riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová.
Dopravca by chcel v prvom polroku tohto roka rozšíriť internetové služby pri predaji cestovných lístkov, a to tak, že by bolo možné takto kupovať aj lístky do zahraničia - do Českej republiky. "Investície do internetových služieb by mali v roku 2014 dosiahnuť niekoľko stotisíc eur," avizoval Schmidt.
Celkovo je cieľom ZSSK dosiahnuť v priebehu roka 2014 to, aby sa 5,5 % tržieb z prepravy získalo cez internet. "Za 11 mesiacov roka 2013 sme predali cez internet o vyše 30 % viac lístkov ako za rovnaké obdobie minulého roka," vyčíslila Morháčová. Túto formu predaja tak podľa jej slov využívajú každý mesiac desaťtisíce ľudí.
"Aj pravidelní cestujúci môžu kedykoľvek, napríklad na prelome týždňov či mesiacov, nakupovať cestovný lístok z pohodlia domova či z mobilu vybaveného internetom," uviedol riaditeľ úseku obchodu ZSSK Jozef Schmidt. Spraviť tak môžu prostredníctvom internetovej stránky slovakrail.sk, a to najviac 60 dní pred začiatkom platnosti lístka a najneskôr v prvý deň jeho platnosti.
Cez internet sa teda dajú kúpiť traťové lístky týždenné a mesačné, tiež žiacke lístky na opakované cesty, a to týždenné a mesačné, ale aj sieťové lístky v systéme Tatranských elektrických železníc, ktoré sú jednodňové, trojdňové, sedemdňové a mesačné. Súčasne aj lístky na Ozubnicovú železnicu zo Štrby vrátane ich zľavnenej verzie a tiež predplatné lístky na Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji.
Lístok kúpený cez internet možno podľa dopravcu aj vrátiť cez internet. "Pokiaľ sa cestujúci rozhodne necestovať, lístok je možné vrátiť cez internet prostredníctvom on-line formulára," doplnila riaditeľka odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová.
Dopravca by chcel v prvom polroku tohto roka rozšíriť internetové služby pri predaji cestovných lístkov, a to tak, že by bolo možné takto kupovať aj lístky do zahraničia - do Českej republiky. "Investície do internetových služieb by mali v roku 2014 dosiahnuť niekoľko stotisíc eur," avizoval Schmidt.
Celkovo je cieľom ZSSK dosiahnuť v priebehu roka 2014 to, aby sa 5,5 % tržieb z prepravy získalo cez internet. "Za 11 mesiacov roka 2013 sme predali cez internet o vyše 30 % viac lístkov ako za rovnaké obdobie minulého roka," vyčíslila Morháčová. Túto formu predaja tak podľa jej slov využívajú každý mesiac desaťtisíce ľudí.