Najväčší vplyv na konečné rozhodnutie pri nákupe má podľa GfK odporúčanie známych a internet. Až následne je to televízia spolu s časopismi a novinami.
Autor TASR
Bratislava 22. augusta (TASR) - Spotrebitelia využívajú noviny a časopisy na inšpiráciu, sledovanie trendov a čerpajú z nich podrobnejšie informácie o produktoch.
Časopisy významne ovplyvňujú nákupné správanie v oblasti módy a šperkov, bývania, zdravia, výživových doplnkov a drogérie. Noviny majú svoj najsilnejší vplyv v oblasti financií, športu a potravín. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Až deväť z desiatich Slovákov (90 %) pravidelne číta noviny a časopisy, či už v tlačenej alebo internetovej forme. Tejto činnosti sa venujú takmer jednu hodinu denne, pričom viac ľudí stále preferuje papierové verzie tlače. Tlačené noviny číta až 73 % Slovákov a rovnaké percento ľudí číta aj tlačené časopisy.
Čoraz populárnejšie sú aj internetové verzie novín, ktoré číta 38 % populácie a online časopisy 28 %.
"Stále platí, že muži preferujú noviny, zatiaľ čo ženy čítajú viac časopisy. Vo všeobecnosti ženy čítajú viac ako muži papierové vydania, zatiaľ čo v online svete tlače je skóre mužov a žien vyrovnané," priblížila vedúca sektoru médií GfK Slovakia Tatiana Böhmerová.
Reklama v tlači dnes patrí hneď po televízii k najdôveryhodnejšej spomedzi všetkých mediatypov. Dôveruje jej 38 % ľudí na Slovensku a kým v novinách je videná deväťkrát, v časopise 12-krát. Súvisí to s tým, že jeden výtlačok si zvyknú čitatelia prelistovať niekoľkokrát a zároveň si ho prečíta viacero ľudí.
Najväčší vplyv na konečné rozhodnutie pri nákupe má podľa GfK odporúčanie známych a internet. Až následne je to televízia spolu s časopismi a novinami. Tie hrajú svoju kľúčovú rolu skôr v úvodných fázach nákupného rozhodovania. Obdobne je to aj pri nákupe cez internet, navyše reklama v novinách a časopisoch o niečo viac podnecuje k online nákupu ako reklama v televízii.
Nákup cez internet realizoval každý druhý Slovák a motiváciou vo viac ako polovici prípadov bola reklama na internete a odporúčanie známych. Slováci tiež najčastejšie reagujú na odkazy webových stránok na základe reklamy na internete (45 %). Na druhom mieste skončila inzercia v časopisoch (28 %).
Časopisy významne ovplyvňujú nákupné správanie v oblasti módy a šperkov, bývania, zdravia, výživových doplnkov a drogérie. Noviny majú svoj najsilnejší vplyv v oblasti financií, športu a potravín. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Až deväť z desiatich Slovákov (90 %) pravidelne číta noviny a časopisy, či už v tlačenej alebo internetovej forme. Tejto činnosti sa venujú takmer jednu hodinu denne, pričom viac ľudí stále preferuje papierové verzie tlače. Tlačené noviny číta až 73 % Slovákov a rovnaké percento ľudí číta aj tlačené časopisy.
Čoraz populárnejšie sú aj internetové verzie novín, ktoré číta 38 % populácie a online časopisy 28 %.
"Stále platí, že muži preferujú noviny, zatiaľ čo ženy čítajú viac časopisy. Vo všeobecnosti ženy čítajú viac ako muži papierové vydania, zatiaľ čo v online svete tlače je skóre mužov a žien vyrovnané," priblížila vedúca sektoru médií GfK Slovakia Tatiana Böhmerová.
Reklama v tlači dnes patrí hneď po televízii k najdôveryhodnejšej spomedzi všetkých mediatypov. Dôveruje jej 38 % ľudí na Slovensku a kým v novinách je videná deväťkrát, v časopise 12-krát. Súvisí to s tým, že jeden výtlačok si zvyknú čitatelia prelistovať niekoľkokrát a zároveň si ho prečíta viacero ľudí.
Najväčší vplyv na konečné rozhodnutie pri nákupe má podľa GfK odporúčanie známych a internet. Až následne je to televízia spolu s časopismi a novinami. Tie hrajú svoju kľúčovú rolu skôr v úvodných fázach nákupného rozhodovania. Obdobne je to aj pri nákupe cez internet, navyše reklama v novinách a časopisoch o niečo viac podnecuje k online nákupu ako reklama v televízii.
Nákup cez internet realizoval každý druhý Slovák a motiváciou vo viac ako polovici prípadov bola reklama na internete a odporúčanie známych. Slováci tiež najčastejšie reagujú na odkazy webových stránok na základe reklamy na internete (45 %). Na druhom mieste skončila inzercia v časopisoch (28 %).