Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Ekonomika

Ľudia hľadajú inšpiráciu a tipy pre nákupy aj v novinách a časopisoch

Ilustračné foto Foto: TASR/Miroslava Cibulková

Najväčší vplyv na konečné rozhodnutie pri nákupe má podľa GfK odporúčanie známych a internet. Až následne je to televízia spolu s časopismi a novinami.

Bratislava 22. augusta (TASR) - Spotrebitelia využívajú noviny a časopisy na inšpiráciu, sledovanie trendov a čerpajú z nich podrobnejšie informácie o produktoch.

Časopisy významne ovplyvňujú nákupné správanie v oblasti módy a šperkov, bývania, zdravia, výživových doplnkov a drogérie. Noviny majú svoj najsilnejší vplyv v oblasti financií, športu a potravín. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.

Až deväť z desiatich Slovákov (90 %) pravidelne číta noviny a časopisy, či už v tlačenej alebo internetovej forme. Tejto činnosti sa venujú takmer jednu hodinu denne, pričom viac ľudí stále preferuje papierové verzie tlače. Tlačené noviny číta až 73 % Slovákov a rovnaké percento ľudí číta aj tlačené časopisy.

Čoraz populárnejšie sú aj internetové verzie novín, ktoré číta 38 % populácie a online časopisy 28 %.

"Stále platí, že muži preferujú noviny, zatiaľ čo ženy čítajú viac časopisy. Vo všeobecnosti ženy čítajú viac ako muži papierové vydania, zatiaľ čo v online svete tlače je skóre mužov a žien vyrovnané," priblížila vedúca sektoru médií GfK Slovakia Tatiana Böhmerová.

Reklama v tlači dnes patrí hneď po televízii k najdôveryhodnejšej spomedzi všetkých mediatypov. Dôveruje jej 38 % ľudí na Slovensku a kým v novinách je videná deväťkrát, v časopise 12-krát. Súvisí to s tým, že jeden výtlačok si zvyknú čitatelia prelistovať niekoľkokrát a zároveň si ho prečíta viacero ľudí.

Najväčší vplyv na konečné rozhodnutie pri nákupe má podľa GfK odporúčanie známych a internet. Až následne je to televízia spolu s časopismi a novinami. Tie hrajú svoju kľúčovú rolu skôr v úvodných fázach nákupného rozhodovania. Obdobne je to aj pri nákupe cez internet, navyše reklama v novinách a časopisoch o niečo viac podnecuje k online nákupu ako reklama v televízii.

Nákup cez internet realizoval každý druhý Slovák a motiváciou vo viac ako polovici prípadov bola reklama na internete a odporúčanie známych. Slováci tiež najčastejšie reagujú na odkazy webových stránok na základe reklamy na internete (45 %). Na druhom mieste skončila inzercia v časopisoch (28 %).