Podľa prieskumu môže doručenie na druhý deň rozhodnúť v prospech nákupu vo vybranom e-shope takmer u každého opýtaného Slováka, teda u 95 %.
Autor TASR
Bratislava 10. apríla (TASR) - Slovenskí spotrebitelia, ktorí nakupujú cez internet, chcú, aby im bol tovar doručený na druhý deň od objednania, aby poznali presný čas doručenia zásielky a aby si mohli flexibilne meniť termín či adresu doručenia. Takéto očakávania ľudí od e-shopov ukázal prieskum E-Shopper barometer, ktorý uskutočnila spoločnosť DPDGroup.
Podľa prieskumu môže doručenie na druhý deň rozhodnúť v prospech nákupu vo vybranom e-shope takmer u každého opýtaného Slováka, teda u 95 %. Zároveň sa deväť z desiatich zákazníkov skôr rozhodne pre nákup, ak má k dispozícii hodinové okno doručenia a pokročilé notifikácie. Medzi top 5 rozhodujúcich faktorov pri nákupe sa umiestnili aj možnosť flexibilne zmeniť čas či miesto doručenia, sledovanie zásielky a výber z viacerých možností doručenia.
"Technológie a moderné služby zrýchľujú aj proces doručovania. Výzvou pre obchodníkov aj prepravcov bude zvládnuť očakávanie zákazníkov na doručenie ešte v deň objednania," doplnil generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku Peter Pavuk. Doručenie ešte v deň objednania sa totiž ukázalo ako dôležitý faktor pri rozhodovaní pre štyri pätiny všetkých účastníkov prieskumu.
Naopak, bariéry pre slovenských online nakupujúcich sú podľa prieskumu nejasné podmienky či komplikovaný proces vrátenia tovaru a zlé meno obchodu na sociálnych sieťach.
Podľa prieskumu môže doručenie na druhý deň rozhodnúť v prospech nákupu vo vybranom e-shope takmer u každého opýtaného Slováka, teda u 95 %. Zároveň sa deväť z desiatich zákazníkov skôr rozhodne pre nákup, ak má k dispozícii hodinové okno doručenia a pokročilé notifikácie. Medzi top 5 rozhodujúcich faktorov pri nákupe sa umiestnili aj možnosť flexibilne zmeniť čas či miesto doručenia, sledovanie zásielky a výber z viacerých možností doručenia.
"Technológie a moderné služby zrýchľujú aj proces doručovania. Výzvou pre obchodníkov aj prepravcov bude zvládnuť očakávanie zákazníkov na doručenie ešte v deň objednania," doplnil generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD na Slovensku Peter Pavuk. Doručenie ešte v deň objednania sa totiž ukázalo ako dôležitý faktor pri rozhodovaní pre štyri pätiny všetkých účastníkov prieskumu.
Naopak, bariéry pre slovenských online nakupujúcich sú podľa prieskumu nejasné podmienky či komplikovaný proces vrátenia tovaru a zlé meno obchodu na sociálnych sieťach.