Získajú na tom Boeing aj Airbus, hodnota objednávok dosahuje pri katalógových cenách okolo 14 miliárd eur.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 19. septembra (TASR) - Nemecká letecká spoločnosť Lufthansa objednala 34 nových lietadiel od americkej spoločnosti Boeing a ďalších 25 od európskeho výrobcu Airbus s cieľom modernizovať svoju flotilu určenú pre diaľkové lety a znížiť tak náklady na palivá. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Spoločnosť uviedla, že hodnota objednávok dosahuje pri katalógových cenách okolo 14 miliárd eur. Konečná cena však bude pravdepodobne nižšia, keďže výrobcovia zvyknú poskytovať pri väčších objednávkach zľavy. Airbus dodal, že kontrakt okrem toho zahrňuje opciu na nákup ďalších 30 lietadiel.
Podľa Lufthansy by prvé lietadlá, konkrétne od Airbusu A350-900, mala dostať v roku 2016. Následne by ich od roku 2020 mali nasledovať lietadlá Boeing B777-9X. Stroje nahradia staršie lietadlá vo flotile aerolínií ako Boeing 747-700 a A340-300. Firma dodala, že nové lietadlá znížia spotrebu paliva, ako aj hlučnosť a vďaka väčšiemu priestoru na palube zároveň poskytnú cestujúcim viac komfortu.
Lufthansa si tak rieši problém, ktorý jej spôsobuje rastúci tlak nízkonákladových aerolínií na kratších trasách a na dlhších medzi Európou a Áziou zasa tlak spoločností z Blízkeho východu. Navyše, do popredia sa v posledných rokoch dostali problémy s hlukom, na ktorý sa sťažovali obyvatelia žijúci v blízkosti frankfurtského letiska.
Spoločnosť uviedla, že hodnota objednávok dosahuje pri katalógových cenách okolo 14 miliárd eur. Konečná cena však bude pravdepodobne nižšia, keďže výrobcovia zvyknú poskytovať pri väčších objednávkach zľavy. Airbus dodal, že kontrakt okrem toho zahrňuje opciu na nákup ďalších 30 lietadiel.
Podľa Lufthansy by prvé lietadlá, konkrétne od Airbusu A350-900, mala dostať v roku 2016. Následne by ich od roku 2020 mali nasledovať lietadlá Boeing B777-9X. Stroje nahradia staršie lietadlá vo flotile aerolínií ako Boeing 747-700 a A340-300. Firma dodala, že nové lietadlá znížia spotrebu paliva, ako aj hlučnosť a vďaka väčšiemu priestoru na palube zároveň poskytnú cestujúcim viac komfortu.
Lufthansa si tak rieši problém, ktorý jej spôsobuje rastúci tlak nízkonákladových aerolínií na kratších trasách a na dlhších medzi Európou a Áziou zasa tlak spoločností z Blízkeho východu. Navyše, do popredia sa v posledných rokoch dostali problémy s hlukom, na ktorý sa sťažovali obyvatelia žijúci v blízkosti frankfurtského letiska.