Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 6. november 2024Meniny má Renáta
< sekcia Ekonomika

Štrajk pilotov bude stáť Lufthansu menej ako 100 miliónov eur

Muž prechádza okolo automatov na letenky, ktoré patria spoločnosti Lufthansa Foto: TASR/AP

Vedenie aerolínií sa stále nedohodlo s pilotmi na pracovných a platových podmienkach, a tak hrozia ďalšie štrajky.

Hamburg 8. apríla (TASR) - Nemecká letecká spoločnosť Lufthansa najnovšie odhaduje, že ju trojdňový štrajk pilotov z minulého týždňa bude stáť menej ako 100 miliónov eur. V každom prípade to budú rádovo desiatky miliónov eur a konečná suma sa priblíži k 100-miliónovej hranici. Uviedla to dnes pre agentúru Reuters riaditeľka finančného oddelenia aerolínií Simone Menneová.

Lufhansa minulý týždeň predpovedala, že škody za zrušenie takmer 4000 letov sa budú pohybovať v rozmedzí 35 až 75 miliónov eur. No podľa Menneovej bude táto suma vyššia, a to v dôsledku tzv. dlhodobých negatívnych efektov. Vedenie aerolínií sa totiž stále nedohodlo s pilotmi na pracovných a platových podmienkach, a tak hrozia ďalšie štrajky. Mnohí pasažieri si preto už rušia alebo môžu zrušiť doterajšie rezervácie, prípadne v dôsledku neistej situácie si na svoje cesty zvolia iné letecké spoločnosti.

Menneová zároveň zopakovala oficiálne stanovisko vedenia druhých najväčších európskych aerolínií, ktoré "dúfa, že sa s pilotmi dohodne ešte pred koncom veľkonočných sviatkov". Žiadny termín rokovaní medzi pilotmi a vedením však zatiaľ nebol stanovený.

Lufthansa už minulý týždeň vyzvala pilotov, aby sa vrátili k rokovaciemu stolu, aj keď im neplánuje predložiť novú ponuku. Potvrdil to Kay Kratky, šéf prevádzky nemeckých aerolínií, podľa ktorého chce Luthansa začať nové kolo rokovaní so "starou" ponukou.

Tento štrajk je jednou z najväčších protestných akcií v histórii leteckej spoločnosti. Podľa odborníkov by mohol aerolíniám spôsobiť škody na úrovni 5 % ich celoročného prevádzkového zisku.

Piloti chcú štrajkom prinútiť vedenie, aby im v nasledujúcich dvoch rokoch zvýšilo platy celkovo o 10 % a nepredlžovalo vek odchodu do dôchodku z 55 na 60 rokov.

Prevádzkový zisk nemeckých aerolínií vlani klesol medziročne o 16,9 % na 697 miliónov eur a ich čistý zisk sa prepadol o 74,5 % na 313 miliónov eur z 1,23 miliardy eur v roku 2012.