Elektromobily sú kľúčovým prvkom najnovšej dohody medzi predstavenstvom a podnikovými odbormi a Volkswagen sa chce v budúcnosti stať popredným masovým výrobcom.
Autor TASR
Wolfsburg 20. novembra (TASR) - Nemeckí motoristi nie sú v prípade elektromobilov dôslední. "Na jednej strane mnohí Nemci v každodennom živote konajú ekologicky, ale len čo príde na elektromobilitu, sú až príliš prieberčiví," cituje z rozhovoru šéfa Volkswagenu Matthiasa Müllera pre Frankfurter Allgemeine Zeitung agentúra DPA.
V tejto súvislosti odmietol výčitky voči branži. "Automobilový sektor nič nezaspal. Ponuka je dostatočná, no chýba dopyt." Müller je napriek tomu presvedčený, že o niekoľko rokov sa bude predávať väčší počet elektromobilov. "Ceny klesnú, dojazd sa predĺži, čas nabíjania sa skráti. To všetko sú body, ktoré doteraz brzdili úspech elektromobility." Elektromobily sú kľúčovým prvkom najnovšej dohody medzi predstavenstvom a podnikovými odbormi a koncern sa chce v budúcnosti stať popredným masovým výrobcom.
Müller sa opätovne musel brániť pred kritikou, že koncern odškodní majiteľov dotknutých dieselových vozidiel v USA, no nie v Európe. Podľa neho nemožno situáciu porovnávať, keďže legislatívne aj právne okolnosti sú v USA úplne odlišné. Navyše klientom v Európe nehrozia žiadne nevýhody, či už z hľadiska spotreby, alebo jazdných vlastností. Müller však vyjadril pochopenie pre hnev tunajších zákazníkov a spotrebiteľských organizácií.
V tejto súvislosti odmietol výčitky voči branži. "Automobilový sektor nič nezaspal. Ponuka je dostatočná, no chýba dopyt." Müller je napriek tomu presvedčený, že o niekoľko rokov sa bude predávať väčší počet elektromobilov. "Ceny klesnú, dojazd sa predĺži, čas nabíjania sa skráti. To všetko sú body, ktoré doteraz brzdili úspech elektromobility." Elektromobily sú kľúčovým prvkom najnovšej dohody medzi predstavenstvom a podnikovými odbormi a koncern sa chce v budúcnosti stať popredným masovým výrobcom.
Müller sa opätovne musel brániť pred kritikou, že koncern odškodní majiteľov dotknutých dieselových vozidiel v USA, no nie v Európe. Podľa neho nemožno situáciu porovnávať, keďže legislatívne aj právne okolnosti sú v USA úplne odlišné. Navyše klientom v Európe nehrozia žiadne nevýhody, či už z hľadiska spotreby, alebo jazdných vlastností. Müller však vyjadril pochopenie pre hnev tunajších zákazníkov a spotrebiteľských organizácií.