Cena elektriny z OZE podľa jeho oslov stále klesá.
Autor TASR
Bratislava 8. januára (TASR) - K rozvoju elektromobility prispejú v budúcnosti aj obnoviteľné zdroje energie (OZE). Uviedol to 4. januára v Bratislave podpredseda Európskej komisie (EK) Maroš Šefčovič na otázku, z akých energetických zdrojov sa budú napájať dobíjacie stanice, ak do roku 2030 má každé tretie auto v EÚ jazdiť na čistú energiu, teda na elektrinu, vodík, či hybridný pohon.
"Myslím si, že stále väčšiu úlohu budú hrať obnoviteľné zdroje. V podstate tie legislatívne balíky, ktoré sa teraz schvaľujú, nám zabezpečia, aby už v roku 2030 viac ako 70 % elektrickej energie bolo nízkouhlíkovej, teda pochádzalo buď z OZE alebo z jadrovej energetiky," povedal.
Cena elektriny z OZE podľa jeho oslov stále klesá. "Predpokladám, že cena energie z obnoviteľných zdrojov do roku 2030 bude oveľa nižšia ako je v roku 2018. Čoraz viac domácností bude hľadať spôsob, ako si zabezpečiť vlastné energetické potreby práve prostredníctvom takýchto technológií, čo umožní, aby sa elektrická sieť modernizovala, a jednak aby sme mali dostatok energie aj pre elektromobilitu," dodal podpredseda EK.
"My chceme v EÚ, aby do roku 2030 každé tretie auto, ktoré bude chodiť po európskych cestách, bolo čisté. To znamená, aby bolo poháňané elektrinou, vodíkovým motorom alebo malo minimálne veľmi silnú hybridnú zložku. Hlavne v mestách by sa mali využívať motory, ktoré sú čisté, teda neemitujú žiadne škodlivé emisie," povedal Šefčovič.
"Myslím si, že stále väčšiu úlohu budú hrať obnoviteľné zdroje. V podstate tie legislatívne balíky, ktoré sa teraz schvaľujú, nám zabezpečia, aby už v roku 2030 viac ako 70 % elektrickej energie bolo nízkouhlíkovej, teda pochádzalo buď z OZE alebo z jadrovej energetiky," povedal.
Cena elektriny z OZE podľa jeho oslov stále klesá. "Predpokladám, že cena energie z obnoviteľných zdrojov do roku 2030 bude oveľa nižšia ako je v roku 2018. Čoraz viac domácností bude hľadať spôsob, ako si zabezpečiť vlastné energetické potreby práve prostredníctvom takýchto technológií, čo umožní, aby sa elektrická sieť modernizovala, a jednak aby sme mali dostatok energie aj pre elektromobilitu," dodal podpredseda EK.
"My chceme v EÚ, aby do roku 2030 každé tretie auto, ktoré bude chodiť po európskych cestách, bolo čisté. To znamená, aby bolo poháňané elektrinou, vodíkovým motorom alebo malo minimálne veľmi silnú hybridnú zložku. Hlavne v mestách by sa mali využívať motory, ktoré sú čisté, teda neemitujú žiadne škodlivé emisie," povedal Šefčovič.